Fiat Panda: Viac farieb a konektivity. To je všetko

Nie, to nie je facelift. Panda však v modelovom roku 2017 predsa len podstúpila zopár zlepšení. Spoznáte ich skôr v interiéri ako na vonkajšom dizajne. Predstaví sa v Paríži. Keďže väčšiu „bombu“ Fiat v rukáve nemá.

22.09.2016 12:00
debata
Panda svoj zovňajšok nemenila. Má len dva nové... Foto: Fiat
Fiat Panda - 2016 Panda svoj zovňajšok nemenila. Má len dva nové laky karosérie.

Tretia generácia Pandy má na konte už viac ako tri roky kariéry. A hoci na našich cestách ju veľmi nevidieť, patrí jej 14. miesto v rebríčku najpredávanejších áut Európy. Len za prvý polrok sa pre ňu rozhodlo takmer 110 000 zákazníkov, čo dokonca znamenalo medziročný nárast odbytu až o 20 %. Jednoducho, Panda patrí už 26 rokov k stáliciam Fiatu. A to aj vďaka unikátnym verziám Cross a 4×4. Udržať v kondícii ju má malá modernizácia pre rok 2017. Na exteriéri by ste ale zmeny hľadali márne. Napokon, ani samotná automobilka nehovorí o facelifte.

Interiér dostal nový volant, nové čalúnenie a... Foto: Fiat
Fiat Panda - 2016 Interiér dostal nový volant, nové čalúnenie a najmä audiosystém Uconnect kompatibilný so smartfónmi.

Panda dostala len dve nové farby laku – pastelový Amore Red a metalický Colosseo Grey. Na výber sú teraz 14-palcové oceľové a príplatkové 15-palcové disky s lešteným povrchom. Panda 4×4 ich má sériovo. To sme ale novinky dizajnu naozaj vyčerpali. Viac sa toho totiž zmenilo v interiéri. Nájdeme tu nový volant so zdvojeným spodným ramenom a striebornou dekoráciou, pre Pandu 4×4 aj s koženým čalúnením, nové, lepšie čitateľné stupnice prístrojového panelu a úplne nové poťahové materiály s geometrickým vzorom.

V ponuke ostáva naďalej raritná verzia 4x4 s... Foto: Fiat
Fiat Panda Cross - 2016 V ponuke ostáva naďalej raritná verzia 4x4 s pohonom oboch náprav.

Panda Cross a Panda 4×4 dostali špecifické čalúnenie zvýrazňujúce ich dobrodružnú povahu. Zákazníci ale určite viac ocenia audiosystém Uconnect kompatibilný so smartfónmi s operačným systémom Android alebo iOS. Cez displej telefónu tak môžete ovládať viaceré funkcie, napríklad hlasitosť, vyberať rozhlasové stanice alebo využívať navigáciu. Interiér stále ťaží z praktickej 5-dverovej karosérie, ktorá ponúka päť miest a vo svojej triede aj rekordný batožinový priestor 225 až 870 litrov.

Pod kapotou k zmenám nedošlo. Všetky Pandy sú vybavené motormi Euro 6. Základom je atmosférický 4-valec 1,2i (51 kW), dostupný aj vo verzii pre spaľovanie LPG, nad ktorým stoja tri výkonové verzie 2-valca 0,9 TwinAir (49, 62, 66 kW). Benzínové agregáty dopĺňa naftový 4-valec 1,3 Multijet (58, 66 kW), vždy s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Viac preto prekvapia ceny. V Taliansku totiž Fiat zrazil cenu inovovanej Pandy o tisíc eur. Slovenský cenník však ešte nepoznáme.

Fiat Panda - 2016
Fiat Panda - 2016
+14Fiat Panda - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Fiat #Fiat Panda #autosalón Paríž 2016
Články podľa značiek