Mercedes-Benz odolával terénnemu kombi celých 19 rokov. Presne vtedy prišlo totiž na svet Volvo V70 Cross Country. Nasledovalo Audi Allroad či Alfa Romeo 156 Crosswagon. Lenže v Stuttgarte verili najmä klasickým SUV. To sa však v Paríži zmení. Po prvýkrát v histórii triedy E tu nemecká prémiová značka predstaví off-roadovú verziu s prívlastkom All-Terrain. Už prvá informácia však naznačuje, že s ňou nemá záujem osloviť tých, ktorí dnes jazdia s GLE, GLE Coupé či menšími GLC a GLA. Jednoducho, nové „terénne“ éčko ostáva stále pri zemi.
Maximálna svetlá výška je len 156 mm, čo je iba o 29 mm viac ako pri klasickom E kombi. Z toho 14 mm pripadá na pneumatiky s vyšším profilom, obúvané na 19– alebo 20-palcových diskoch a zvyšných 15 mm na vzduchové odpruženie Air Body Control. Zároveň to ale znamená, že Mercedes-Benz All-Terrain bude nižší než jeho konkurenti. Tak napríklad Audi A6 Allroad má svetlú výšku 185 a novučičké Volvo V90 Cross Country až 218 mm. Na nejakú tú prašnú cestu to ale stačiť bude, najmä ak má All-Terrain dobre chránený podvozok.
Trojdielny predný nárazník dostal spodnú časť vyrobenú z drsného čierneho plastu a navyše striebornú vložku, ktorá spolu s perforovanými lištami masky vytvára drsnejší vzhľad. Čiernym plastom sú chránené aj blatníky, prahy a zadný nárazník. K tomu All-Terrain pridáva strieborné bočné lišty a strešné lyžiny. V interiéri nájdete dekorácie kombinujúce karbón a hliník, antikorové pedále, špeciálne rohože a logá All-Terrain. Dostupné sú všetky komfortné a bezpečnostné prvky z normálnej triedy E. Takže v tomto smere sa kompromisy nekonali.
Prekvapením je, že kariéru odštartuje All-Terrain s jediným motorom, a to úplne novým dvojlitrovým naftovým 4-valcom verzie 220d (143 kW). Až neskôr bude nasledovať naftový 6-valec 350d (190 kW). Benzínové motory Mercedes-Benz vôbec nespomína. Zato vieme, že oba agregáty spáruje výlučne s 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic a pohonom oboch náprav 4Matic, ktorého softvér bol prevzatý z SUV GLE. To znamená špeciálny off-roadový mód All-Terrain systému jazdných režimov, s upravenou trakciou a odlišným algoritmom ESP a ASR.
V teréne tiež pomôže kontrola zjazdu či upravená grafika multimediálneho rozhrania, ktorá zobrazuje údaje pre jazdu v teréne, napríklad uhol natočenia predných kolies, náklony karosérie či výšku podvozka. V najvyššej polohe je ale maximálna rýchlosť obmedzená na 35 km/h, na diaľnici sa Mercedes-Benz All-Terrain vyrovná svojim konvenčným súrodencom. Pri vyšších rýchlostiach totiž systém Active Body Control zníži svetlú výšku na 121 mm, čo je len o 15 viac v porovnaní s bežným kombi.
Predaje odštartuje stuttgartská automobilka na jar budúceho roka, pričom základná výbava bude založená na línii Avantgarde, čo napokon prezrádza aj predná maska s centrálne situovanou hviezdou. Línie Exclusive a Designo budú za príplatok.