Jeep Compass: Novinka nahradí aj Patriot. V teréne zvládne veľa

29.09.2016 06:00

Konečne - pôvodný Compass dostane nástupcu. Zúfalé tvary prvej generácie sa stanú minulosťou. Novinka bude mať svieži dizajn a všetky predpoklady uspieť v teréne. Dostane štvorkolku a redukčný prevod. V ponuke zastúpi aj Patriot.

Compass druhej generácie bude od základu novým...
Compass druhej generácie bude od základu novým autom. K drsnej americkej značke sa hlási siedmimi otvormi v prednej maske. Jeho dizajn však rešpektuje civilný vzhľad moderných SUV. Autor: Jeep

Od roku 2007, keď prišiel na svet malý Compass, v tom čase najmenší Jeep, sa v americkej automobilke veľa zmenilo. Chrysler sfúzoval s Fiatom a radikálne obnovil celý výrobný program. Objavil sa úplne nový Grand Cherokee, stálica medzi luxusnými SUV, menší Cherokee, ktorý aj napriek exotickému dizajnu nemá núdzu o zákazníkov a, samozrejme, najmenší Renegade vyrábaný v Taliansku, ktorý pritiahol k značke úplne novú klientelu. Závan starých a nie príliš úspešných čias reprezentovali v dílerstvách už len dva modely – staručký Compass a Patriot. To sa však čoskoro zmení.

Dĺžkou 4 420 mm sa postaví presne medzi starý...
Dĺžkou 4 420 mm sa postaví presne medzi starý Compass a väčší Patriot. Autor: Jeep

Jeep práve poslal do sveta prvé oficiálne snímky nového Compassu a pribalil k nim informáciu, že novinka zastúpi v ponuke aj pôvodný Patriot. A to je dobré, pretože ani jeden z týchto modelov neurobil dieru do sveta. Zvlášť Compass so svojimi tvarmi, ktoré akoby pochádzali z deväťdesiatych rokov, polarizoval publikum. Nástupca na tom bude podstatne lepšie. Je taký odlišný, že by mu prospel aj nový názov. Dĺžkou 4 420, šírkou 1 820 a výškou 1 655, ako aj rázvorom náprav 2 640 mm sa postaví medzi Renegade a Cherokee.

Interiér sa zmenil na nepoznanie. Centrom...
Interiér sa zmenil na nepoznanie. Centrom palubnej dosky je rozhranie Uconnect a displej nájdeme aj na prístrojovom paneli. Očakáva sa príchod všetkých moderných asistenčných systémov. Autor: Jeep

A tiež medzi starý Compass a Patriot. Prvý mal na dĺžku 4 415 a druhý 4 448 mm. Platforma je úplne nová a má pravdepodobne veľa spoločného s Jeepom Renegade. Sedem otvorov v prednej maske, hranaté blatníky či výrazná plastová ochrana podvozku síce jasne odkazujú na drsnú minulosť značky, celkové tvary sú však neporovnateľne modernejšie. Compass dokonca prináša dvojfarebnú karosériu a chrómovú lištu, ktorá lemuje zadné stĺpiky a spodnú hranu zadného okna. A má čosi z Renegade aj z Cherokee. Každopádne mu ale vtisli osobitú pečať, vďaka čomu si ho mýliť nebudete.

Obrovskou výhodou Compassu sa stane volič...
Obrovskou výhodou Compassu sa stane volič jazdných režimov pre jazdu v teréne a dokonca redukčná prevodovka. V teréne by tak mal dať na frak väčšine konkurentov. Autor: Jeep

Ani v interiéri nezostal kameň na kameni. Vychádza z väčšieho Cherokee, čo vidieť najmä na modernom multimediálnom rozhraní Uconnect s minimálne 7-palcovým dotykovým monitorom. Aj prístrojový panel bude vybavený veľkým displejom zasadeným medzi analógový rýchlomer a otáčkomer. Očakávať môžeme záplavu asistenčných systémov ako autonómne brzdy, adaptívny tempomat, monitorovanie jazdných prúdov, jednoducho prvky, o ktorých starému Compassu a Patriotu mohlo iba snívať. Podobne to bude pod kapotou, i keď Jeep o technike zatiaľ nič neprezradil.

Pod kapotou sa objaví 17 kombinácií motorov,...
Pod kapotou sa objaví 17 kombinácií motorov, prevodoviek a pohonov. Zákald tvoria dvojlitre MultiAir a MultiJet. Autor: Jeep

Vychádzať môžeme z menšieho Renegade. V ponuke má byť až 17 rôznych kombinácií pohonu. Istý je dvojlitrový benzínový 4-valec MukltiAir a diesel MiltiJet II s rovnakým objemom. K dispozícii bude 9-stupňový automat. V hre je určite aj menší diesel 1,6 Multijet a benzín 1,4 MultiAir, ktoré by mohli dostať verzie s predným pohonom. Štvorkolky Active Drive zapoja do práce aj zadné kolesá. Verzie so systémom Active Drive Low dostanú navyše redukčný prevod, takže v teréne sa budú cítiť určite lepšie ako mnohí konkurenti. Vrcholom bude drsná verzia Trailhawk s ešte odolnejším podvozkom.

Navyše bude Compass vybavený voličom jazdných režimov s módmi pre jazdu v snehu, na piesku, blate a na kamenných povrchoch a tiež trakčnou kontrolou zjazdu. Výroba sa rozbehne v novom brazílskom závode Goiana. Svetovú premiéru absolvuje už o pár týždňov v Los Angeles. Začiatkom roka 2017 zamieri k americkým zákazníkom, Európa sa dostane na rad o pár mesiacov neskôr. Každopádne sem príde, keďže ide o globálny model, určený na viac ako sto trhov. Súťažiť bude napríklad s Volkswagenim Tiguan, Nissanom X-Trail alebo Hondou CR-V.

Jeep Compass -
		2016
Jeep Compass -
		2016
+38Jeep Compass -
		2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Jeep. Jeep Compass #Jeep Patriot #autosalón Los Angeles 2016
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
11. 9. 2017zdraženie1.119 €zdraženie1.310 €
4. 9. 2017zdraženie1.088 €zdraženie1.285 €
28. 8. 2017zdraženie1.087 €zdraženie1.267 €
21. 8. 2017zlacnenie1.086 €zlacnenie1.242 €
14. 8. 2017zlacnenie1.088 €zlacnenie1.249 €
7. 8. 2017zdraženie1.095 €zdraženie1.271 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk