
Návrat Ignisu, vyrábaného v rokoch 2001 až 2008, naznačilo japonské Suzuki konceptom iM-4, predstaveným pred rokom a pol v Ženeve. Už vtedy bolo zrejmé, že v triede subkompaktov sa chystá čosi mimoriadne a že sériová novinka nebude mať so svojim predchodcom okrem mena a off-roadového nádychu vlastne nič spoločné. Štúdia prekvapila pohon oboch náprav aj mild-hybridným systémom. Kto by však veril, že sa tieto prvky dostanú aj na výrobné linky? Stalo sa, len 3,7 metra dlhý crossover v mnohom prekračuje rámec svojej triedy. A ešte k tomu to robí štýlovo.
Charakterom mieri Ignis tam, kde jeho predchodca. V nižšej triede vytvára príťažlivú alternatívu ku klasickým hatchbackom. Je to jednoducho miniatúrny crossover so svetlou výškou 180 mm. Na dĺžku má 3 700, na šírku 1 690 a na výšku 1 595 mm. A napriek tomu, že pôsobí kompaktnejšie ako pôvodný Ignis, v skutočnosti je väčší. V dĺžke pribudlo 85, v šírke päť a na výšku 55 mm. Rázvor náprav sa natiahol z 2 360 na 2 460 mm. Základom je úplne nová platforma s veľkým podielom vysokopevnostnej ocele, čo prináša výhodu nízkej hmotnosti. Ignis má v základe len neuveriteľných 810 kg!

Sympatický dizajn je inšpirovaný históriou. Dokonca aj tou zo sedemdesiatych rokov. Vidieť to na troch prelisoch v zadných stĺpikoch, odkazujúcich na Suzuki Cervo, ktoré dizajnoval ešte v časoch spolupráce Suzuki s Italdesignom sám veľký Giorgetto Giugiaro. Alebo štrbine v blatníku, ktorá je jasným avízom na prvú generáciu Vitary. Ignis síce prišiel o tretie bočné okienka, ale o to robustnejší je jeho vzhľad. Je verný kubistickým tvarom naznačujúcim chuť zísť z asfaltu. Predná maska je napojená na reflektory s výraznou grafikou denných diód v tvare širokého U.

Nezameniteľnú DNA mu dávajú zatmavené predné stĺpiky, originálne vykrojenie zadných okien aj mohutné lemy blatníkov. Nešetrilo sa ani vzadu, kde Ignis dostal drahšie delené zadné svetlá, pár prelisov a efektnú vložku v nárazníku. A to sa ešte môže pochváliť ponukou štrnástich farieb exteriéru, vrátane nových metalických Flame Orange Pearl, Neon Blue a Helios Gold Pearl. Komu to nestačí, k dispozícii je bohatý individualizačný program s piatimi dvojfarebnými kombináciami, vytvorenými vďaka čiernej streche.
Päťmiestny interiér má ponúknuť veľa miesta, dobrý výhľad a k tomu kufor s objemom 267 litrov. Verzia s pohonom AllGrip zvládne o 40 menej. Dizajn je jednoduchý ale funkčný. Voliť môžete farebné dekorácie. Vertikálna palubná doska obsahuje vo svojom center multimediálne rozhranie SLDA známe z Vitary či nového Balena, s dotykovým displejom. A nie je v ničom chudobnejšie. So smatfónmi si rozumie vďaka prepojeniam Apple CarPlay, Android Auto aj MirrorLink. To umožňuje využitie obsahu telefónu a rôznych aplikácií. A vďaka SD karte môže mať aj navigáciu.

O výbave sa Suzuki zatiaľ nezmieňuje, ale každopádne bude v ponuke automatická klimatizácia. Najväčším prekvapením je však nasadenie asistenčných systémov, ktoré využívajú nie obyčajnú ale dokonca stereokameru rozlišujúcou objekty vrátane chodcov. Napríklad autonómne brzdy pracujúce nad rýchlosťou 5 km/h a kontrola nechceného vybočenia z jazdného prúdu aktívna nad 60 km/h. Bezpečnostný balíček obsahuje aj monitorovanie únavy vodiča. K tomu je Ignis pochopiteľne vyzbrojený stabilizačným systémom ESP a šiestimi airbagmi.

A rovnako avantgardný je v tejto triede mild-hybridný systém SHVS tvorený výkonným štartér-generátorom a malým li-ion akumulátorom. Systém rekuperuje brzdnú energiu a zároveň napomáha akcelerácii. To sa prejavuje na spotrebe aj jazdnej dynamike. Kým klasická verzia akceleruje na stovku za 12,2 sekundy a spotrebuje priemerne 4,6 litra benzínu, SHVS zvládne šprint o štyri desatiny rýchlejšie a spotrebuje o tri decilitre paliva menej. Mild-hybrid je pritom dostupný aj pre verziu s pohonom oboch náprav.
Podvozok využíva klasické tlmičové vzpery McPherson a zadnú nápravu s torznou priečkou. Ignis AllGrip má vzadu trojprvkové zavesenie. Riadenie spolieha na elektrický posilňovač a brzda na predné kotúče a zadné bubny. Novinka Suzuki, predstavená na autosalóne v Paríži dorazí na európsky trh začiatkom budúceho roka. Ceny zverejnené neboli. Výrobu zabezpečí domáci japonský závod v Suzuke. To znamená aj predpoklad povestne vysokej kvality.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 3 700 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 660 |
Výška (mm) | 1 595 |
Svetlá výška podvozku (mm) | 180 |
Rázvor náprav (mm) | 2 435 |
Objem kufra/nádrže (l) | 267 – 1 100/ 30 –32 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 810 – 920 |
Technické údaje
Motor | 1,2 DueJet 2WD | 1,2 DuelJet 4WD | 1,2 SHVS 2WD | 1,2 SHVS 4WD |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 242 | 1 242 | 1 242 | 1 242 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/6 000 | 66/6 000 | 66/6 000 | 66/6 000 |
Ma. krút. moment (Nm/ot.) | 120/4 400 | 120/4 400 | 120/4 400 | 120/4 400 |
Prevodovka | 5M/5A | 5M | 5M | 5M |
0 – 100 km/h (s) | 12,2/12,2 | 11,9 | 11,8 | 11,5 |
Max. rýchlosť (km/h) | 170/170 | 165 | 170 | 165 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,6/4,6 | 5,0 | 4,3 | 4,7 |