Suzuki Ignis: Malý crossover má 4x4, mild-hybrid aj stereokameru!

05.10.2016 06:00

Na dĺžku má len 3,7 metra, no napriek tomu disponuje technológiami, ktoré nie sú bežné ani pri väčších autách. Nové Suzuki Ignis jednoducho prekračuje rámec svojej triedy. Môže mať pohon oboch náprav, jednoduchý hybridný systém aj kameru, ktorá vidí chodcov.

Nový Ignis vyznáva kubistické tvary, ktorými...
Nový Ignis vyznáva kubistické tvary, ktorými naznačuje svoju chuť zísť z asfaltu. A aj na to má. Napovedá tomu svetlá výška 180 mm a dokonca unikátny pohon oboch náprav. Autor: Suzuki

Návrat Ignisu, vyrábaného v rokoch 2001 až 2008, naznačilo japonské Suzuki konceptom iM-4, predstaveným pred rokom a pol v Ženeve. Už vtedy bolo zrejmé, že v triede subkompaktov sa chystá čosi mimoriadne a že sériová novinka nebude mať so svojim predchodcom okrem mena a off-roadového nádychu vlastne nič spoločné. Štúdia prekvapila pohon oboch náprav aj mild-hybridným systémom. Kto by však veril, že sa tieto prvky dostanú aj na výrobné linky? Stalo sa, len 3,7 metra dlhý crossover v mnohom prekračuje rámec svojej triedy. A ešte k tomu to robí štýlovo.

Charakterom mieri Ignis tam, kde jeho predchodca. V nižšej triede vytvára príťažlivú alternatívu ku klasickým hatchbackom. Je to jednoducho miniatúrny crossover so svetlou výškou 180 mm. Na dĺžku má 3 700, na šírku 1 690 a na výšku 1 595 mm. A napriek tomu, že pôsobí kompaktnejšie ako pôvodný Ignis, v skutočnosti je väčší. V dĺžke pribudlo 85, v šírke päť a na výšku 55 mm. Rázvor náprav sa natiahol z 2 360 na 2 460 mm. Základom je úplne nová platforma s veľkým podielom vysokopevnostnej ocele, čo prináša výhodu nízkej hmotnosti. Ignis má v základe len neuveriteľných 810 kg!

Dĺžkou 3,7 metra je Ignis jasným predstaviteľom...
Dĺžkou 3,7 metra je Ignis jasným predstaviteľom subkompaktov. V porovnaní so Swiftom je kratší až o 28 cm. Autor: Suzuki

Sympatický dizajn je inšpirovaný históriou. Dokonca aj tou zo sedemdesiatych rokov. Vidieť to na troch prelisoch v zadných stĺpikoch, odkazujúcich na Suzuki Cervo, ktoré dizajnoval ešte v časoch spolupráce Suzuki s Italdesignom sám veľký Giorgetto Giugiaro. Alebo štrbine v blatníku, ktorá je jasným avízom na prvú generáciu Vitary. Ignis síce prišiel o tretie bočné okienka, ale o to robustnejší je jeho vzhľad. Je verný kubistickým tvarom naznačujúcim chuť zísť z asfaltu. Predná maska je napojená na reflektory s výraznou grafikou denných diód v tvare širokého U.

Dizajn je plný avíz na históriu. Tvar zadných...
Dizajn je plný avíz na históriu. Tvar zadných stĺpikov s trojicou prelisov evokuje model Cervo zo sedemdesiatych rokov a štrbina medzi prednou kapotou a blatníkmi zas Vitaru prvej generácie. Autor: Suzuki

Nezameniteľnú DNA mu dávajú zatmavené predné stĺpiky, originálne vykrojenie zadných okien aj mohutné lemy blatníkov. Nešetrilo sa ani vzadu, kde Ignis dostal drahšie delené zadné svetlá, pár prelisov a efektnú vložku v nárazníku. A to sa ešte môže pochváliť ponukou štrnástich farieb exteriéru, vrátane nových metalických Flame Orange Pearl, Neon Blue a Helios Gold Pearl. Komu to nestačí, k dispozícii je bohatý individualizačný program s piatimi dvojfarebnými kombináciami, vytvorenými vďaka čiernej streche.

Päťmiestny interiér má ponúknuť veľa miesta, dobrý výhľad a k tomu kufor s objemom 267 litrov. Verzia s pohonom AllGrip zvládne o 40 menej. Dizajn je jednoduchý ale funkčný. Voliť môžete farebné dekorácie. Vertikálna palubná doska obsahuje vo svojom center multimediálne rozhranie SLDA známe z Vitary či nového Balena, s dotykovým displejom. A nie je v ničom chudobnejšie. So smatfónmi si rozumie vďaka prepojeniam Apple CarPlay, Android Auto aj MirrorLink. To umožňuje využitie obsahu telefónu a rôznych aplikácií. A vďaka SD karte môže mať aj navigáciu.

Interiér má napriek malým rozmerom ponúknuť...
Interiér má napriek malým rozmerom ponúknuť dostatok miesta 5-člennej posádke a vybavenie vyšších tried. Napríklad aj multimediálne rozhranie z Vitary s navigáciou a kompatibilitou so smartfónmi. Autor: Suzuki

O výbave sa Suzuki zatiaľ nezmieňuje, ale každopádne bude v ponuke automatická klimatizácia. Najväčším prekvapením je však nasadenie asistenčných systémov, ktoré využívajú nie obyčajnú ale dokonca stereokameru rozlišujúcou objekty vrátane chodcov. Napríklad autonómne brzdy pracujúce nad rýchlosťou 5 km/h a kontrola nechceného vybočenia z jazdného prúdu aktívna nad 60 km/h. Bezpečnostný balíček obsahuje aj monitorovanie únavy vodiča. K tomu je Ignis pochopiteľne vyzbrojený stabilizačným systémom ESP a šiestimi airbagmi.

Do kufra naloží Ignis 267 litrov batožín....
Do kufra naloží Ignis 267 litrov batožín. Verzie čx4 o 40 menej. Autor: Suzuki

Pod prednou kapotou toho na výber veľa nebude. Prekvapením je, že Ignis zatiaľ neráta s novým preplňovaným 3-valcom 1,0 BoosterJet (66 kW). Možno so ho necháva Suzuki pre verziu Ignis Sport. Prednosť dostal atmosférický 4-valec 1,2 DualJet s dvojicou vstrekovacích jednotiek pre každý z valcov. Spojený môže byť buď s 5-stupňovou manuálnou alebo 5-stupňovou robotizovanou prevodovkou a samozrejme s pohonom oboch náprav AllGrip s viskóznou spojkou, čo dáva Ignisu v triede subkompaktov výnimočné postavenie.

A rovnako avantgardný je v tejto triede mild-hybridný systém SHVS tvorený výkonným štartér-generátorom a malým li-ion akumulátorom. Systém rekuperuje brzdnú energiu a zároveň napomáha akcelerácii. To sa prejavuje na spotrebe aj jazdnej dynamike. Kým klasická verzia akceleruje na stovku za 12,2 sekundy a spotrebuje priemerne 4,6 litra benzínu, SHVS zvládne šprint o štyri desatiny rýchlejšie a spotrebuje o tri decilitre paliva menej. Mild-hybrid je pritom dostupný aj pre verziu s pohonom oboch náprav.

Podvozok využíva klasické tlmičové vzpery McPherson a zadnú nápravu s torznou priečkou. Ignis AllGrip má vzadu trojprvkové zavesenie. Riadenie spolieha na elektrický posilňovač a brzda na predné kotúče a zadné bubny. Novinka Suzuki, predstavená na autosalóne v Paríži dorazí na európsky trh začiatkom budúceho roka. Ceny zverejnené neboli. Výrobu zabezpečí domáci japonský závod v Suzuke. To znamená aj predpoklad povestne vysokej kvality.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 3 700
Šírka (mm) 1 660
Výška (mm) 1 595
Svetlá výška podvozku (mm) 180
Rázvor náprav (mm) 2 435
Objem kufra/nádrže (l) 267 – 1 100/ 30 –32
Pohotovostná hmotnosť (kg) 810 – 920

Technické údaje

Motor 1,2 DueJet 2WD 1,2 DuelJet 4WD 1,2 SHVS 2WD 1,2 SHVS 4WD
Zdvihový objem (ccm) 1 242 1 242 1 242 1 242
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 66/6 000 66/6 000 66/6 000 66/6 000
Ma. krút. moment (Nm/ot.) 120/4 400 120/4 400 120/4 400 120/4 400
Prevodovka 5M/5A 5M 5M 5M
0 – 100 km/h (s) 12,2/12,2 11,9 11,8 11,5
Max. rýchlosť (km/h) 170/170 165 170 165
Spotreba na 100 km (l) 4,6/4,6 5,0 4,3 4,7
Suzuki
		Ignis -
		2016
Suzuki
		Ignis -
		2016
+10Suzuki Ignis -
		2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Suzuki Ignis #Suzuki #autosalón Paríž 2016
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
28. 8. 2017zdraženie1.087 €zdraženie1.267 €
21. 8. 2017zlacnenie1.086 €zlacnenie1.242 €
14. 8. 2017zlacnenie1.088 €zlacnenie1.249 €
7. 8. 2017zdraženie1.095 €zdraženie1.271 €
31. 7. 2017zdraženie1.085 €zdraženie1.260 €
24. 7. 2017zdraženie1.084 €zdraženie1.258 €
17. 7. 2017zlacnenie1.071 €zlacnenie1.241 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk