Hyundai H350 Fuel Cell: Koncept mikrobusu jazdí na vodík

Hyundai je popri Honde a Toyote tak trochu prehliadaným lídrom vo vývoji vodíkového pohonu. Pritom s ním experimentoval už v roku 2001 a v roku 2012 dokonca priviedol na svet flotilu vodíkových SUV ix35 FCEV. Teraz prichádza s konceptom dodávky. Na jedno tankovanie prejde 400 km.

05.10.2016 12:00
debata
Vodíkový prototyp vychádza z vlani... Foto: Hyundai
Hyundai H350 Fuel Cell - koncept 2016 Vodíkový prototyp vychádza z vlani predstaveného sériového modelu H350. Môže byť z neho dodávka aj verzia na prepravu cestujúcich.

Vodíkový pohon, presnejšie využitie vodíka v palivových článkoch áut, nie je ničím novým. Samotná technológia funguje perfektne a to už roky. Napokon, máme tu sériové modely ako Toyota Mirai alebo Honda FCEV. Rozšíreniu bráni absentujúca sieť vodíkových čerpacích staníc a nákladná výroba či distribúcia samotného vodíka. Sú však automobilky, ktoré vodíku veria. A medzi nimi aj kórejský Hyundai. Svoj prvý prototyp s palivovými článkami Tuscon FCEV predstavil už v roku 2001 a v roku 2012 dal do služieb vybraným zákazníkom sériové SUV ix35 FCEV.

Všetky komponenty vodíkového systému sú... Foto: Hyundai
Hyundai H350 Fuel Cell - koncept 2016 Všetky komponenty vodíkového systému sú zabudované v podlahe tak, aby neobmedzovali úžitkové vlastnosti vozidla. Platí to pre batérie, palivové články a vodíkové nádrže s objemom 175 litrov.

Teraz ukazuje, že vodík by si mohol nájsť cestu aj do dodávok či mikrobusov. Tie sú totiž vďaka väčším rozmerom priam stvorené na zabudovanie vodíkových nádrží a samotných palivových článkov. Na výstave úžitkových vozidiel v Hannoveri predstavil Hyundai prototyp sériového úžitkového modelu H350 poháňaného energiou vodíka. Systém tvorí elektromotor, sústava vysokonapäťových akumulátorov Li-Poly, palivové články a vodíkové nádrže. Všetko je elegantne zabudované v podlahe vozidla tak, aby komponenty neznižovali úžitkové vlastnosti.

Elektromotor má výkon 100 kW a krútiaci moment... Foto: Hyundai
Hyundai H350 Fuel Cell - koncept 2016 Elektromotor má výkon 100 kW a krútiaci moment 300 Nm. To stačí na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 150 km/h.

Výkon 100 kW a krútiaci moment elektromotora 300 Nm stačí na bezproblémovú prevádzku s maximálnou rýchlosťou 150 km/h. Zaujímavým riešením je, že palivové články nedodávajú energiu priamo elektromotoru, ale batériám s výkonom 24 kW. Invertor následne mení jednosmerný prúd na striedavý. Štyri nádrže s objemom 175 litrov, obsahujúce pod tlakom 700 barov 7,5 kilogramu vodíka, umožňujú priemerný dojazd 420 km. Na rozdiel od klasických elektromobilov ich však natankujete do štyroch minút.

Či plánuje Hyundai postaviť testovaciu flotilu vodíkových dodávok a mikrobusov na báze sériového modelu H350, neprezradil.
Hyundai H350 Fuel Cell - koncept 2016
Hyundai H350 Fuel Cell - koncept 2016
+3Hyundai H350 Fuel Cell - koncept 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Concept #koncept #palivové články #Fuel Cell #Hyundai H350
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek