Peugeot 3008 DKR: Druhý útok na Dakar. Aj bez 20 koní

Budúci rok je Peugeot pripravený zopakovať svoje víťazstvo v Dakare. A má k tomu dobrý dôvod - novú zbraň. Peugeot 3008 DKR má síce podľa nových pravidiel nižší výkon, ale zvládne viac.

10.10.2016 16:00
debata
Nový Peugeot 3008 DKR je evolúciou vlaňajšieho... Foto: Peugeot
Peugeot 3008 DKR - 2016 Nový Peugeot 3008 DKR je evolúciou vlaňajšieho špeciálu 2008 DKR, s ktorým tento rok Peugeot vyhral Dakar.

Peugeot sa vrátil na najťažšiu rely sveta pred dvoma rokmi. Trvalo mu to celé štvrťstoročie. V roku 2015 z toho ale nebola žiadna veľká sláva. Ambície francúzskeho leva zmizli v kúdoloch prachu. Mohli za to technické problémy jeho špeciálov. Lenže tento rok si všetko vynahradil. Radikálne nový Peugeot 2008 DKR, ktorý presedlal zo štvorkolky na zadný náhon, si siahol priamo na víťazstvo. A to chce v januári budúceho roka Peugeot zopakovať.

Má k tomu novú zbraň – Peugeot 3008 DKR. Pochopiteľne s novým civilným crossoverom predstaveným v Paríži nemá nič spoločné. Ten by skončil za prvou dunou. Ale o to tu ani nejde. Dakar je o marketingu a kým tento rok na rely masíroval predaj menšieho crossoveru 2008, tentoraz zamieri o triedu vyššie. Drsný špeciál, ale nie vôbec nový. Vlastne ide len o evolúciu vlaňajšieho víťaza aj keď s maskou a svetlami novej tritisícosmičky.

Nový farebný koncept má na svedomí dizajnové... Foto: Peugeot
Peugeot 3008 DKR - 2016 Nový farebný koncept má na svedomí dizajnové oddelenie Peugeot Style Centre.

Takže tu máme zase solitér s centrálne umiestneným motorom a zadným náhonom, ktorý je spoľahlivejší a ľahší než zložitá štvorkolka. O trakciu sa starajú gigantické 37-palcové kolesá, obuté terénnymi pneumatikami Michelin. Celé koleso má potom priemer 94 cm. V súvislosti s novými pravidlami musel ísť ale dole výkon trojlitrového dieselu. Ten stratil zúžením reštriktoru turbodúchadiel z 39 na 38 mm asi 20 koní, takže teraz ich má 240.

Technici divízie Peugeot Sport však zlepšili priebeh krútiaceho momentu v nízkych otáčkach, čím má dohnať svoju stratu a tiež zvýšili spoľahlivosť. Revidovaný bol aj podvozok, konkrétne tlmiče a geometria tak, aby sa lepšie vyrovnávali s ťažkými podmienkami. Posádka určite ocení klimatizáciu. Dizajnéri oddelenia Peugeot Style Centre sa zas postarali o nový farebný koncept. Tmavé farby nahradili bielou a čiernou.
Peugeot 3008 DKR - 2016
Peugeot 3008 DKR - 2016
+6Peugeot 3008 DKR - 2016

Posádky tímu Peugeot Total sa nemenia. Za volanty štyroch špeciálov sa posadia Stéphane Peterhansel s Jeanom Paulom Cottretim, Carlos Sainz s Lucasom Cruzom, Cyril Desperes s Davidom Casterom a Sébastien Loeb s Danielom Elenom. Tak ako v roku 2015 aj tento rok tím Peugeotu absolvuje komplexné testovanie počas rely Maroko. Na ostrý štart Dakaru sa postaví v januári 2017.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Rely Dakar #Peugeot 3008 #Peugeot 3008 DKR
Články podľa značiek