Vďaka elektrickým modelom Leaf a e-NV200 je Nissan jednou z vedúcich značiek v oblasti výroby elektromobilov. Pokiaľ ide o batérie umožňujúce prevádzku elektrických vozidiel, koncept EnGuard posúva hranice ich využitia. Súčasťou záchranárskeho pick-upu sú dva boxy. Každý z nich tvorí sedem batérií poskytujúcich výkon 2 kW. Batérie sú uložené v hliníkovom puzdre, ktoré ich chráni pred nepriaznivým počasím. Ich hlavnou výhodou je možnosť odpojiť ich od vozidla a použiť ich ako zdroj energie v teréne.
Základom pre koncept EnGuard je Nissan Navara Double Cab vo výbave Tekna, ktorý poháňa 2,3-litrový vznetový agregát s dvomi turbodúchadlami s výkonom 142 kW (190 k). Ten spomínané batérie neustále dobíja. Každá batéria je vybavená dvomi zásuvkami na dobíjanie a piatimi na napájanie záchranárskych prístrojov. Batérie boli špeciálne navrhnuté tak, aby poskytovali plnohodnotnú alternatívu k benzínovému agregátu.
Nulové emisie a absencia spaľovania umožňujú, že batérie možno použiť ako zdroj energie aj v budovách alebo v jaskyniach. Elektrické zásuvky sú umiestnené aj priamo na vozidle. Koncept záchranárskeho pick-upu je zároveň ukážkou, ako sa dá technika z elektromobilov využiť v iných oblastiach života, pričom sa kladie dôraz na využívanie ekologickej energie.
Nákladný priestor konceptu EnGuard je rozdelený do dvoch častí. V priestore určenom na ľahké predmety je možné prevážať vysielačky, laná alebo sekeru. V priestore pre ťažšie predmety možno odviesť kyslíkové bomby, resuscitačnú súpravu alebo záchranné vesty.
Špeciálnym prístrojom vo výbave auta je dron DJI Phantom 4. Prístroj s hmotnosťou 1 380 gramov dokáže operovať až vo výške šesťtisíc metrov a letieť rýchlosťou dvadsať metrov za sekundu. V prevádzke vydrží približne pol hodinu. Nasnímaný obraz prenesie na obrazovku umiestnenú na boku korby v HD rozlíšení. Jeho hlavnou úlohou je zmapovať neznámy terén a zistiť prítomnosť možných rizík.
Fluorescentné zelené prvky na diskoch a po bokoch karosérie majú zvýšiť viditeľnosť auta, keďže ide o najlepšie viditeľný odtieň v dennom svetle a zaregistrujú ho aj osoby trpiace farbosleposťou. Oproti štandardnému modelu má koncept svetlú výšku zvýšenú o 50 milimetrov a špeciálne navrhnuté blatníky. Kabína je oproti bežnej Navare vyššia o 136 milimetrov a odlišný vzhľad majú aj predné hmlovky a zadné svetlomety. Keďže ide o koncept založený na výbave Tekna, nechýbajú v ňom prvky ako dvojzónová klimatizácia, vyhrievané sedadlá alebo kamerový systém monitorujúci celé okolie vozidla a poskytujúci pohľad z vtáčej perspektívy, ktorý je veľmi praktický v ťažkom teréne.