
Napriek dôrazu na cenu Dacia neustále zvyšuje úroveň svojich modelov. A kde inde sa blysnúť, ak nie v takmer domovskom Paríži. Rumunský výrobca pod krídlami Renaultu sem priviezol modernizované kľúčové modely Logan a Sandero. Robí tak tri roky po príchode druhej generácie. A zmeny sú viditeľné na prvý pohľad. Logan, Sandero aj kombi Logan MCV dostali novú výplň masky s chrómovou lištou, úplne nový nárazník so širokým sacím otvorom aj novú grafiku predných reflektorov. Denné svetlá teraz tvoria štyri obdĺžnikové diódy. Menila sa aj grafika zadných svetiel so štyrmi svetelnými obdĺžnikmi.

Off-roadovo ladené Sandero Stepway deklaruje osobitú pozíciu odlišným nárazníkom, inšpirovaným Dusterom. Takže neprekvapí chráničom v spodnej časti ani maskou s ôsmimi chrómovými obdĺžnikmi. Vzadu má ako jediný chrómovú koncovku výfuku. V interiéri Loganu aj Sandera nájdeme úplne nový 4-ramenný multifunkčný volant a chrómové rámčeky prieduchov ventilácie. Praktickou zmenou je presunutie elektrických ovládačov okien zo stredovej konzoly na dvere. Sandero Stepway opäť vyniká, napríklad chrómovými vnútornými kľučkami dverí a špecifickým čalúnením s 3D prešívaním po stranách sedadiel.

Pribudla tiež lakťová opierka vodiča, 12-voltová zásuvka, odkladací priestor na mobilný telefón a nový držiak na fľaše. Pokrok Dacií ale vidieť aj na technických inováciách, napríklad ponuke hill-holderu a dokonca cúvacej kamery pre Logan MCV, Sandero a Sandero Stepway. A zmenám sa nevyhol ani priestor pod kapotou. Starý atmosférický 4-valec 1,2 16v totiž nahrádza nový 3-valec 1,0 SCe 55 kW), známy napríklad z Twinga, ktorý má ušetriť približne 10 % paliva. Presné prevádzkové údaje ale zatiaľ Dacia nezverejnila. V ponuke naďalej zostávaj preplňovaný 3-valec 0,9 TCe ( 66 kW), aj vo verzii na LPG a diesel 1,5 dCi (55, 66 kW).

Základom pre všetky verzie je 5-stupňová manuálna prevodovka a štart-stop systém. Všetky motory je ale teraz možné skombinovať s 5-stupňovou robotizovanou prevodovkou Easy-R. A keď sme už pri prevodovkách, spomeňme, že v modelovom roku 2017 dostal automatickú prevodovku aj Duster, a to rovno dvojspojkovú EDC. Kombinovaná je ale výlučne s naftovým motorom 1,5 cCi (81 kW) a predným náhonom. Je to vôbec prvá Dacia s takouto prevodovkou. Ide ale pravdepodobne o poslednú inováci, pretože nová generácia Dusteru by sa mala predstaviť už na jar v Ženeve.
Inovovaný Logan a Sandero prídu na slovenský trh začiatkom budúceho roka. Objednávať ich však možno už dnes.
Technické údaje
Motor | 1,0 SCe | 0,9 TCe | 0,9 TCe LPG | 1,5 dCi |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 898 | 898 | 1 461 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 3/12 | 4/8 |
Max. výkon (kW/ot.) | 55/- | 66/5 000 | 66/5 000 | 66/4 000 |
Ma. krút. moment (Nm/ot.) | -/- | 140/2 250 | 140/2 250 | 220/1 750 |
Prevodovka | 5M/5R | 5M/5R | 5M/5R | 5M/5R |
0 – 100 km/h | – | 11,1 | 11,3 | 11,8 |
Max. rýchlosť (km/h) | – | 175 | 175 | 173 |
Spotreba na 100 km (l) | – | 4,9 | 4,9 | 3,5 |