
Sedan IS je pre Lexus kľúčovým modelom. V júli tohto roka dokonca prekročil významnú produkčnú hranicu. Z výrobných liniek zišiel exemplár s poradovým číslom jedného milióna. Jeho história siaha až do roku 1999. Vyvíjaný bol najmä s cieľom zaujať európskych zákazníkov, a to sa IS aj podarilo. Odbyt v Európe tvorí približne 20 % z jeho globálnych predajov. Niet divu, že Lexus ho chce udržať v dobrej kondícii, a tak prichádza s modernizáciou tretej generácie už po troch rokoch.

Zmeny exteriéru sú neprehliadnuteľné. Hoci už od uvedenia na trh mal IS nefalšovaný športový „look“, teraz priostril ešte viac. Po stranách predného nárazníka sa objavili veľké vertikálne prívody vzduchu k brzdám a horná línia vretenovej masky sa posunula o niečo vyššie. S tým súvisí aj prepracovanie prednej kapoty. Lexus IS dostal tiež nové svetlá a prepracovanú grafiku tých zadných s trubicami DLR. V ponuke pribudli nové farby laku – modrá Deep Blue Mica a čierna Graphite Black.

Povinnú jazdu uzatvára nový dizajn 16– až 17-palcových diskov kolies. Ak vám to nestačí, stále môžete voliť športovú verziu F Sport s ešte výraznejšou grafitovou maskou, grafitovými prvkami v nárazníkoch a špecifickými 18-palcovými diskami s dvojlúčovým dizajnom. V interiéri je najväčšou zmenou10,25-palcový displej rozhrania HMI, ktorý nahradil pôvodný 7-palcový. S tým súvisí aj prepracovanie ovládača RTI na stredovom tuneli s koženou opierkou. Lexus tiež zdokonalil panel klimatizácie a audia na stredovej konzole.

Novú grafiku má prístrojový panel. Atmosféru mení čierne čalúnenie Nuance Black, exkluzívne pre Sport, a hnedé Noble Brown. Pod kapotou zostáva všetko po starom. Na výber je benzínová verzia IS 200t s preplňovaným 4-valcom 2,0 Turbo (180 kW) alebo hybrid IS 300h (164 kW) s 2,5-litrovým atkinsonovým 4-valcom spriahnutým s výkonným elektromotorom. Poháňaná je vždy zadná náprava prostredníctvom automatickej prevodovky. Kým IS 200t má 8-stupňový automat, 300h používa, tak ako všetky hybridy Lexusu kontinuálnu planétovú prevodovku.
V dynamických vlastnostiach vedie preplňovaná verzia IS 200t, ktorá zdolá stovku za sedem sekúnd a atakuje maximálku 230 km/h. Hybrid je o 30 km/h pomalší a šprint na rýchlosť 100 km/h zvláda za 8,3 s. Zásadný rozdiel je ale v spotrebe. Verzia s elektromotorom si vystačí priemerne so 4,5 litra paliva, kým turbo si z nádrže potiahne sedem. Vynovený Lexus IS príde na trh začiatkom budúceho roka.