Honda CR-V: Piata generácia je vonku. Zatiaľ v USA

Jedno z najúspešnejších SUV sveta prichádza v piatom vydaní. Má ponúknuť viacej miesta, komfortu, bezpečnosti a nižšiu spotrebu vďaka nástupu nového benzínového turbomotora. Zatiaľ poznáme len americkú špecifikáciu.

18.10.2016 06:00
Honda CR-V - 2016 Foto:
Nová CR-V nemá so štvrtou generáciou nič spoločné, a to napriek evolučnému dizajnu. Predné adaptívne svetlá sú založené na LED diódach.
debata

Honda CR-V je na trhu od roku 1997. Za ten čas sa pre štyri generácie rozhodlo len v USA viac ako štyri milióny zákazníkov. Dnes prichádza na rad piata generácia. Pomerne skoro, pretože tá predchádzajúca sa objavila na trhu len v roku 2012 a pred dvoma rokmi navyše absolvovala rozsiahlu modernizáciu, ktorá jej priniesla nielen facelift, ale napríklad aj naftový motor 1,6 i-DTEC bi-turbo a 9-stupňový automat. Lenže na svete je už rok Civic desiatej generácie, s ktorým bola vždy technicky spriaznená, a tak sa dalo očakávať, že Honda vyrukuje aj s novým CR-V.

Deje sa tak v pomerne nezvyčajnom termíne, tesne po autosalóne v Paríži. Ale ten nebol pre CR-V taký dôležitý, pretože predaje, podobne ako pri novom Civicu, odštartujú najprv v USA. Japonské SUV má tak premiéru naplánovanú na autosalón v Los Angeles, ktorý sa začína 18. novembra. Aj preto sú informácie pomerne skromné. Prvá séria fotografií ale ukazuje, že Honda sa po prvýkrát v histórii CR-V rozhodla pre evolučný dizajn. Jednoducho, piata generácia je silne inšpirovaná svojou predchodkyňou.

Mimo asfaltu má CR-V ťažiť z väčšej svetlej... Foto: Honda
Honda CR-V - 2016 Mimo asfaltu má CR-V ťažiť z väčšej svetlej výšky a lepšej ochrany podvozka. Vzadu umocňujú športový charakter bohato modelované svetlá, ale aj dvojica výfukov.

Lenže zdanie klame. Nová CR-V nemá so štvrtou generáciou nič spoločné. Rázvor náprav sa natiahol o 41 mm, na konečných 2 671 mm. Ostatné rozmery ostávajú tajomstvom. V každom prípade ťaží CR-V z nových proporcií, najmä dlhšej prednej kapoty, kratšieho zadného previsu, kabíny posunutej viac vzad a dokonca vyššej svetlej výšky, ktorá by mala zabezpečiť tomuto „asfaltovému SUV“ predsa len väčšiu asertivitu v teréne. Tomu nasvedčujú aj robustne štylizované blatníky, zvýšená ochrana podvozku, agresívnejšie tvarovaná maska a dve koncovky výfuku.

CR-V bude jazdiť na minimálne 17-palcových diskoch kolies. V interiéri sľubuje Honda vďaka tenším čelným stĺpikom lepší výhľad vpred a rekordné priestorové pomery. Miesta má byť najviac v triede. Kabína je dlhšia až o 52 mm. Správy o treťom rade sedadiel sa ale zatiaľ nepotvrdili. Rozsiahle nasadenie mäkčených plastov však naznačuje, že Honda mieri k prémiovým zákazníkom. Palubná doska môže byť dokonca potiahnutá kožou. S tou v Civicu nemá nič spoločné. Prístrojový panel využíva miesto analógových prístrojov rozmerný displej. To je 'dalšia z premiér CR-V.

Z interiéru, plného mäkčených plastov, vyžaruje... Foto: Honda
Honda CR-V - 2016 Z interiéru, plného mäkčených plastov, vyžaruje prémiový duch. Novinkou je virtuálny displej namiesto analógového prístrojového panela. Multimediálne rozhranie DII používa 7-palcový displej.

Ďalší 7-palcový dotykový nájdete v centre „palubovky“ vo funkcii multimediálneho rozhrania DII, ktoré je cez platformy Android Auto a Apple CarPlay kompatibilné so smartfónmi. Navigácia pochádza od Garminu. Sympatické je, že Honda vypočula kritiku zákazníkov a do systému audia vrátila manuálne ovládanie hlasitosti. Z nových komfortných prvkov spomeňme diaľkové štartovanie, vyhrievanie zadných sedadiel, štandardné elektricky ovládané sedadlá pre predných cestujúcich či otváranie veka batožinového priestoru nožným senzorom.

V sérii je aj dvojzónová klimatizácia či USB-porty pre zadných cestujúcich. Balík asistenčných systémov Honda Sensing obsahuje už v druhom stupni vybavenia EX, ktoré tvorí až 75 % predajov v USA, autonómne brzdy, výstrahu pred kolíziou, detekciu chodcov, monitorovanie jazdných prúdov a slepých uhlov zrkadiel, adaptívny tempomat, automatické ovládanie adaptívnych LED svetiel či výstrahu pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní. Obmedzovač rýchlosti berie do úvahy aj údaje o maximálnej povolenej rýchlosti. Jednoducho, Honda mieri na zisk top hodnotení amerického IIHS aj európskeho Euro NCAP.

Pod kapotou sa po prvýkrát predstaví benzínový... Foto: Honda
Honda CR-V - 2016 Pod kapotou sa po prvýkrát predstaví benzínový turbomotor 1,5 i-VTEC Turbo z nového Civicu. V USA bude spojený s prevodovkou CVT a za príplatok aj pohonom oboch náprav.

Ponuku motorov zverejnila Honda zatiaľ len pre americký trh. Neprekvapí však prítomnosť nového preplňovaného 4-valca 1,5 i-VTEC Turbo (140 kW) z Civicu, ktorý nepochybne dorazí aj do Európy. Spoločnosť mu bude v USA robiť aj klasika v podobe atmosférického 4-valca 2,4 i-VTEC (138 kW). Oba motory budú štandardne spojené s automatickou kontinuálnou prevodovkou CVT s funkciou G-Shift, ktorá simuluje radenie klasických rýchlostných stupňov. Za príplatok dostanete pohon oboch náprav. V Európe môžeme, pochopiteľne, očakávať aj naftový motor 1,6 i-DTEC s jedným alebo dvoma turbodúchadlami.

Jazdné vlastnosti využijú nielen výhodu väčšieho rozchodu a rázvoru, ale aj úplne prepracovaného zavesenia. Predné kolesá nesú tlmičové vzpery McPherson a zadné viacprvkové nezávislé zavesenie. Tlmiče majú znížené trenie a stabilizátory väčší priemer, čo má byť výhodou pri prejazde zákrut. Riadenie dostalo variabilný prevod a elektrický posilňovač. Novinka príde na americký trh ešte koncom tohto roka. Európsky debut by sa mohol odohrať na jar v Ženeve s následným uvedením v jeseni. Výrobu zabezpečia dva závody v USA a jeden v Kanade.
Honda CR-V - 2016
Honda CR-V - 2016
+8Honda CR-V - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda CR-V #autosalón Los Angeles 2016
Články podľa značiek