Honda CR-V: Piata generácia je vonku. Zatiaľ v USA

18.10.2016 06:00
Honda CR-V - 2016
Nová CR-V nemá so štvrtou generáciou nič spoločné, a to napriek evolučnému dizajnu. Predné adaptívne svetlá sú založené na LED diódach. Autor:

Jedno z najúspešnejších SUV sveta prichádza v piatom vydaní. Má ponúknuť viacej miesta, komfortu, bezpečnosti a nižšiu spotrebu vďaka nástupu nového benzínového turbomotora. Zatiaľ poznáme len americkú špecifikáciu.

Honda CR-V je na trhu od roku 1997. Za ten čas sa pre štyri generácie rozhodlo len v USA viac ako štyri milióny zákazníkov. Dnes prichádza na rad piata generácia. Pomerne skoro, pretože tá predchádzajúca sa objavila na trhu len v roku 2012 a pred dvoma rokmi navyše absolvovala rozsiahlu modernizáciu, ktorá jej priniesla nielen facelift, ale napríklad aj naftový motor 1,6 i-DTEC bi-turbo a 9-stupňový automat. Lenže na svete je už rok Civic desiatej generácie, s ktorým bola vždy technicky spriaznená, a tak sa dalo očakávať, že Honda vyrukuje aj s novým CR-V.

Deje sa tak v pomerne nezvyčajnom termíne, tesne po autosalóne v Paríži. Ale ten nebol pre CR-V taký dôležitý, pretože predaje, podobne ako pri novom Civicu, odštartujú najprv v USA. Japonské SUV má tak premiéru naplánovanú na autosalón v Los Angeles, ktorý sa začína 18. novembra. Aj preto sú informácie pomerne skromné. Prvá séria fotografií ale ukazuje, že Honda sa po prvýkrát v histórii CR-V rozhodla pre evolučný dizajn. Jednoducho, piata generácia je silne inšpirovaná svojou predchodkyňou.

Mimo asfaltu má CR-V ťažiť z väčšej svetlej...
Mimo asfaltu má CR-V ťažiť z väčšej svetlej výšky a lepšej ochrany podvozka. Vzadu umocňujú športový charakter bohato modelované svetlá, ale aj dvojica výfukov. Autor: Honda

Lenže zdanie klame. Nová CR-V nemá so štvrtou generáciou nič spoločné. Rázvor náprav sa natiahol o 41 mm, na konečných 2 671 mm. Ostatné rozmery ostávajú tajomstvom. V každom prípade ťaží CR-V z nových proporcií, najmä dlhšej prednej kapoty, kratšieho zadného previsu, kabíny posunutej viac vzad a dokonca vyššej svetlej výšky, ktorá by mala zabezpečiť tomuto „asfaltovému SUV“ predsa len väčšiu asertivitu v teréne. Tomu nasvedčujú aj robustne štylizované blatníky, zvýšená ochrana podvozku, agresívnejšie tvarovaná maska a dve koncovky výfuku.

CR-V bude jazdiť na minimálne 17-palcových diskoch kolies. V interiéri sľubuje Honda vďaka tenším čelným stĺpikom lepší výhľad vpred a rekordné priestorové pomery. Miesta má byť najviac v triede. Kabína je dlhšia až o 52 mm. Správy o treťom rade sedadiel sa ale zatiaľ nepotvrdili. Rozsiahle nasadenie mäkčených plastov však naznačuje, že Honda mieri k prémiovým zákazníkom. Palubná doska môže byť dokonca potiahnutá kožou. S tou v Civicu nemá nič spoločné. Prístrojový panel využíva miesto analógových prístrojov rozmerný displej. To je 'dalšia z premiér CR-V.

Z interiéru, plného mäkčených plastov, vyžaruje...
Z interiéru, plného mäkčených plastov, vyžaruje prémiový duch. Novinkou je virtuálny displej namiesto analógového prístrojového panela. Multimediálne rozhranie DII používa 7-palcový displej. Autor: Honda

Ďalší 7-palcový dotykový nájdete v centre „palubovky“ vo funkcii multimediálneho rozhrania DII, ktoré je cez platformy Android Auto a Apple CarPlay kompatibilné so smartfónmi. Navigácia pochádza od Garminu. Sympatické je, že Honda vypočula kritiku zákazníkov a do systému audia vrátila manuálne ovládanie hlasitosti. Z nových komfortných prvkov spomeňme diaľkové štartovanie, vyhrievanie zadných sedadiel, štandardné elektricky ovládané sedadlá pre predných cestujúcich či otváranie veka batožinového priestoru nožným senzorom.

V sérii je aj dvojzónová klimatizácia či USB-porty pre zadných cestujúcich. Balík asistenčných systémov Honda Sensing obsahuje už v druhom stupni vybavenia EX, ktoré tvorí až 75 % predajov v USA, autonómne brzdy, výstrahu pred kolíziou, detekciu chodcov, monitorovanie jazdných prúdov a slepých uhlov zrkadiel, adaptívny tempomat, automatické ovládanie adaptívnych LED svetiel či výstrahu pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní. Obmedzovač rýchlosti berie do úvahy aj údaje o maximálnej povolenej rýchlosti. Jednoducho, Honda mieri na zisk top hodnotení amerického IIHS aj európskeho Euro NCAP.

Pod kapotou sa po prvýkrát predstaví benzínový...
Pod kapotou sa po prvýkrát predstaví benzínový turbomotor 1,5 i-VTEC Turbo z nového Civicu. V USA bude spojený s prevodovkou CVT a za príplatok aj pohonom oboch náprav. Autor: Honda

Ponuku motorov zverejnila Honda zatiaľ len pre americký trh. Neprekvapí však prítomnosť nového preplňovaného 4-valca 1,5 i-VTEC Turbo (140 kW) z Civicu, ktorý nepochybne dorazí aj do Európy. Spoločnosť mu bude v USA robiť aj klasika v podobe atmosférického 4-valca 2,4 i-VTEC (138 kW). Oba motory budú štandardne spojené s automatickou kontinuálnou prevodovkou CVT s funkciou G-Shift, ktorá simuluje radenie klasických rýchlostných stupňov. Za príplatok dostanete pohon oboch náprav. V Európe môžeme, pochopiteľne, očakávať aj naftový motor 1,6 i-DTEC s jedným alebo dvoma turbodúchadlami.

Jazdné vlastnosti využijú nielen výhodu väčšieho rozchodu a rázvoru, ale aj úplne prepracovaného zavesenia. Predné kolesá nesú tlmičové vzpery McPherson a zadné viacprvkové nezávislé zavesenie. Tlmiče majú znížené trenie a stabilizátory väčší priemer, čo má byť výhodou pri prejazde zákrut. Riadenie dostalo variabilný prevod a elektrický posilňovač. Novinka príde na americký trh ešte koncom tohto roka. Európsky debut by sa mohol odohrať na jar v Ženeve s následným uvedením v jeseni. Výrobu zabezpečia dva závody v USA a jeden v Kanade.

Honda
		CR-V -
		2016
Honda CR-V
		-
		2016
+8Honda CR-V -
		2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Honda CR-V #Honda #autosalón Los Angeles 2016
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
3. 7. 2017zdraženie1.062 €zdraženie1.240 €
26. 6. 2017zlacnenie1.061 €zdraženie1.236 €
19. 6. 2017zlacnenie1.063 €zlacnenie1.235 €
12. 6. 2017zlacnenie1.074 €zlacnenie1.239 €
5. 6. 2017zlacnenie1.085 €zlacnenie1.252 €
29. 5. 2017zlacnenie1.103 €zlacnenie1.267 €
22. 5. 2017zlacnenie1.111 €zlacnenie1.275 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk