Mini Countryman Hybrid: Nové mini SUV má techniku BMW 225ex

19.10.2016 19:00
Mini Countryman PHEV - 2017
Pod kamuflážou sa skrýva druhá generácia Countrymanu. A zároveň aj plug-iny hybridný pohon, ktorý by mal dávať 165 kW a 385 Nm krútiaceho momentu. Autor:

Prvým hybridným Mini v histórii bude druhá generácia Countrymanu. Ukazuje sa na prvých snímkach s kamuflážou. Po techniku nemuseli ísť britskí inžinieri ďaleko. Našli ju v Mníchove. Radosť z jazdy má byť zachovaná.

Po novom Mini, 5-dverovom Mini, Clubmane a ostrých verziách JCW prichádza na rad striedanie stráží aj v modelovom rade Countryman. Druhá generácia tohto britského SUV prinesie nóvum v podobe prvého hybridného Mini v histórii. A pôjde hneď o plug-in hybrid. BMW to potvrdilo tlačovou správou, ale aj prvými snímkami nového Countrymanu, i keď s kamuflážou. Nájsť jeho technický základ však nie je ťažké. Countryman bude stáť na novej platforme UKL, ktorá je určená pre všetky modely BMW Group s priečnou zástavbou motorov a prioritným predným náhonom.

Exteriérom sa nemá hybrid príliš líšiť od...
Exteriérom sa nemá hybrid príliš líšiť od bežných verzií. Spoznáte ho najmä vďaka veku konektora na ľavom blatníku. Autor: Mini

Vylúčený ale nie je ani náhon 4×4 a alternatívne pohony. Napokon, príklad tu už máme v podobe plug-in hybridného minivanu BMW 225ex. Práve jeho základ bude zdieľať aj prvé Mini schopné jazdy v čisto elektrickom režime. Hoci Mini neuviedlo žiadne bližšie špecifikácie, nasvedčuje tomu koncepcia, ktorá počíta so spaľovacím motorom poháňajúcim predné kolesá a s elektromotorom vzadu. Tým by zároveň Countryman získal štvorkolku. Ďalším dôkazom je, že presne ako mníchovské hybridné MPV bude aj Countryman jazdiť v režime eDrive s elektrickým pohonom do rýchlosti 80 km/h a v režime Max eDrive až do 120 km/h.

Ak je táto úvaha správna, bude Mini Countryman plug-in hybrid poháňať preplňovaný benzínový 3-valec 1,5 TwinPower Turbo (100 kW) so 6-stupňovou automatikou Steptronic a zadný elektromotor (65 kW). Kým spaľovací agregát ponúkne 220 Nm krútiaceho momentu, elektromotor ďalších 165. Do hry sa však zapojí aj výkonný štartér-generátor spojený so spaľovacou jednotkou. Celkový výkon sústavy by sa tak mal vyšplhať na 165 kW a 385 Nm krútiaceho momentu. Je ale možné, že pre Countryman bude hnací systém vyladený odlišne. To môže platiť aj o batériách.

Súrodenec z Mníchova používa li-ion články s kapacitou 7,6 kWh, ktoré stačia na bezemisný dojazd do vzdialenosti 41 km. Mini zároveň sľubuje, že hybridný systém nijako neublíži pôžitku z jazdy. Práve naopak, podpora elektromotora má zabezpečiť okamžitú akceleráciu. Aj preto sa navonok nemá plug-in hybridný Countryman líšiť od ostatných verzií. Jedným z mála špecifík bude decentné veko konektora na ľavom blatníku. V interiéri zas nájdeme miesto otáčkomera displej zobrazujúci funkcie elektrického pohonu. Okrem toho má tlačidlo Start svietiť nažlto, kým bežné Mini používajú červené podsvietenie.

S novou generáciou Countrymanu by sme sa mohli stretnúť už na budúci rok. Otázne je, či plug-in hybrid dorazí súčasne s ňou. A v roku 2019 by sme sa mali dočkať aj prvého čisto elektrického Mini Coopera.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Mini #Mini Countryman #Mini Countryman Hybrid #BMW 225ex
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR