Pôvodná Lada Niva, dnes oficiálne Lada 4×4, sa do dôchodku stále nechystá. To napriek tomu, že správy o novej generácii sa šíria už pekných pár rokov. Lenže ten budúci oslávi v plnom zdraví štyridsiate výročie. A k nemu dostane ako darček zlepšený podvozok. Bude komfortnejší aj odolnejší. Predná náprava môže napríklad počítať s novými ložiskami nábojov kolies, ktoré nepotrebujú pravidelnú údržbu a majú vyššiu životnosť.
Novinka si vyžiadala aj úpravu kĺbov, vďaka čomu bude mať Lada 4×4 presnejšie riadenie a pri brzdení v zákrute bude stabilnejšia. O vyšší komfort a menej vibrácií sa zasa postarajú nové plynové tlmiče a nezávislé uchytenie diferenciálu prednej nápravy. Pod kapotou však naďalej pracuje klasický benzínový 4-valec 1,7i s výkonom 63 kW, spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a pripájateľným pohonom 4×4. Raritou v segmente je redukčný prevod.
Lada 4×4 sa aj napriek vysokému veku teší na domácom trhu stále veľkej popularite. Tento rok je 13. najpredávanejším autom v Rusku. Jej odbyt však v súvislosti s recesiou klesol medziročne o 34 %. Aj preto sa AvtoVaz snaží inováciami pritiahnuť zákazníkov. Tento rok napríklad aj 5-dverovou verziou Urban. Nová generácia by mala prísť v roku 2018. V Togliatti však plánujú paralelnú výrobu novej aj pôvodnej verzie. To pre prípad, že by Rusi novinku neprijali.