Jeep Wrangler: Terénna ikona schudne, charakter jej ostane

Z dílerskej konferencie Jeepu unikli prvé snímky nového Wrangleru. Otázne ale je, či ide o novú generáciu, alebo poslednú modernizáciu tej súčasnej. Zatiaľ sa však zdá, že priaznivci prašných ciest môžu byť pokojní. Klasika ostane klasikou.

24.10.2016 16:00
debata
Prvá uniknutá snímka nového Wrangleru... Foto: autoblog.com
Jeep Wrangler JL - 2017 Prvá uniknutá snímka nového Wrangleru naznačuje, že sa nezmení tak radikálne, ako sa predpokladalo. A to je v čase vymierania čistokrvných off-roadov vlastne dobrá správa.

Súčasná generácia pravoverného off-roadu Jeep Wrangler s kódovým označením JK má poriadne dlhý život. Napriek výraznej modernizácii v roku 2011 je na trhu už deviaty rok. A vzhľadom na to, že posledné generácie mali desaťročný životný cyklus, očakáva sa, že v tom budúcom sa predstaví nový Wrangler JL. A to sa aj stane. Premiéru má totiž naplánovanú na januárový Detroit. Otázne však je, čo vlastne v mekke amerického automobilového priemyslu uvidíme. Okolo novinky sa totiž rozprestiera doteraz množstvo nejasností.

Jedna z teórií tvrdila, že Wrangler sa bude musieť prispôsobiť novým emisným a bezpečnostným normám, čo bude znamenať koniec rámového podvozka a hranatých tvarov, ktoré nahradí aerodynamická samonosná karoséria. Dokonca vraj z hliníka. Ako však v máji povedal šéf koncernu FCA Sergio Marchionne, hliník zelenú nedostal. Najmä z dôvodu ceny. A teraz to vyzerá tak, že pôjde len o rozsiahlu modernizáciu. Z dílerskej konferencie predajcov Jeepov unikli totiž prvé oficiálne snímky, aj keď len prednej časti. Dramatické zmeny nenaznačujú.

Wrangler sa naozaj príliš nezmení. To je pre milovníkov tejto terénnej americkej klasiky a najmä jedného z posledných čistokrvných off-roadov, dobrá správa. Rámový podvozok aj charakteristické tvary zostanú. Nový Wrangler by ale mal byť predsa len podstatne ľahší. Postarajú sa o to niektoré vonkajšie hliníkové panely, napríklad predná kapota. Znížiť spotrebu, a tým aj emisie, má zas lepšia aerodynamika. Väčší vplyv na hospodárnosť prinesú aj nové agregáty.

Napríklad preplňovaný benzínový 4-valec spojený s 9-stupňovou prevodovkou. Naďalej sa počíta s naftovým motorom. Otázkou ostáva, či nebude automatická prevodovka s takým veľkým počtom stupňov znamenať koniec redukčného prevodu. To by mal potom Wrangler až 18 rýchlostí plus dve spiatočky. Z vizuálnych zmien vidíme v podstate len použitie denných LED svetiel, ktoré sa vo Wrangleri doteraz objavovali len za príplatok. A na LED technológiu možno presedlá celá osvetľovacia sústava.

Možný je ale ešte jeden scenár. A to ten, že snímka ukazuje poslednú modernizáciu súčasnej generácie, s ktorej produkciou sa počíta až do polovice roka 2018. Takže facelift či novinky pod kapotou by mali význam. Na rozlúštenie tejto hádanky si budeme musieť počkať do januára.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Jeep Wrangler #Jeep
Články podľa značiek