
Druhá generácia Leonu, predstavená pred troma rokmi, bola pre Seat doslova živou vodou. Svieži dizajn, tri karosárske modifikácie a na ten čas pokrokové full LED svetlá vytrhli španielsku automobilku z dlhodobej stagnácie. Dnes chrlí najmä nové SUV Ateca, po ktorom je enormný dopyt, no Leon ostáva stále dôležitým pilierom jej prosperity. Aj preto prichádza Seat s jeho modernizáciou. Zmeny exteriéru však možno označiť len za retuše. Šéf dizajnu Alejandro Mesonero napokon tvrdí, že Leon je stále „cool“, a tak nepotrebuje zásadne meniť svoj imidž.
V každom prípade Leon dostal nový nárazník s ostrejším tvarom sacích otvorov, o 40 mm širšiu masku s hrubšou chrómovou lištou a úplne novú grafiku svetiel, odvodenú práve z SUV Ateca. Tomu bol prispôsobený aj dizajn zadných svetiel s homogénnejším vzhľadom a výlučne LED diódami. Nová luxusná verzia Xcellence sa môže pochváliť navyše 32 chrómovými plôškami v maske. Viac chrómu nájdeme aj v interiéri, najmä vďaka hrubšiemu lemu prístrojového panela a stredovej konzoly. Tá obsahuje 8-palcové multimediálne rozhranie, ktoré zredukovalo počet klasických mechanických tlačidiel.

Ambientné podsvietenie umožňuje nastavenie rôznej intenzity. Luxusná verzia Xcellence prináša čalúnenie s Alcantarou, ešte viac chrómu, ale aj bezkľúčový prístup a štartovanie. Cena tejto úrovne bude zodpovedať športovej verzii FR, určenej pre športovo orientovanú klientelu. Infotainment si teraz rozumie so smartfónmi lepšie ako v minulosti. A to vďaka prepojeniam cez MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Nechýba hlasové ovládanie ani nové indukčné dobíjanie telefónov v takzvanom Connectivity boxe.

Asistenčné systémy rozšíril Traffic Jam Assist, ktorý je účinnou pomocou v dopravných zápchach a je schopný autonómneho udržiavania v jazdnom prúde a regulácie rýchlosti do 60 km/h. Autonómne brzdy a adaptívny tempomat teraz registrujú aj chodcov a čítačka dopravného značiek rozpoznáva viac symbolov. Novinkou je elektrická parkovacia brzda, vyspelejší parkovací asistent pre priečne aj pozdĺžne parkovanie a automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel. Seat tiež sľubuje vyšší akustický komfort vďaka lepšej izolácii kabíny.

Ponuka motorov je výrazne modernizovaná. Úplnou novinkou je benzínový 3-valec 1,0 TSI (85 kW), nahrádzajúci pôvodný 4-valec 1,2 TSI. Zatiaľ bol totiž k dispozícii len pre verziu Ecomotive, a to na vybraných trhoch. Zážihové agregáty doplní 4-valec 1,4 TSI ACT s vypínaním valcov. Ten môže pracovať okrem benzínu aj s CNG, teda zemným plynom. Naftu zastúpia modernizované 4-valce 1,6 TDI (66, 85 kW) a 2,0 TDI (110, 132 kW). Pre verziu 110 kW je pripravená nová 7-stupňová dvojspojka DSG v kombinácii s pohonom oboch náprav 4Drive. Samozrejme, v takomto prípade hovoríme o kombi ST.
Ponuku prevodoviek dopĺňajú podľa verzií 5– a 6-stupňové manuály, ale aj 6– a 7-stupňové „skrine“ DSG. Modernizácia sa týka všetkých troch karosárskych modifikácií, teda klasického 5-dverového hatchbacku, Kombi ST aj kupé Leon SC. Do predaja sa novinka dostane začiatkom budúceho roka. Nebude to však posledné slovo Seatu v jeho modelovej ofenzíve. V nadchádzajúcich mesiacoch totiž predstaví aj úplne novú generáciu Ibizy a nový, menší crossover Arona.