Okolo Autopilota Tesly panuje dosť negatívna atmosféra. Obúva sa doň pre potenciálne riziká, potvrdené smrteľnými nehodami, nielen konkurencia, ale aj úrady. Tesla však nemá v pláne povoliť, i keď bude musieť pravdepodobne zmeniť marketing a klásť väčší dôraz na to, aby jej extrémne empatickí zákazníci pochopili, že systém Autopilot im neumožňuje plne autonómnu jazdu. Tí teraz dostanú hardvér, ktorý by mal čoskoro zvýšiť schopnosti systému a znížiť potenciálne riziká.
Ohlásil to na Twiteri sám šéf automobilky Elon Musk. Premiéru novinky avizoval už začiatkom októbra s tým, že pôjde o čosi nečakané. Šuškalo sa preto o sériovej verzii pripravovaného modelu 3 alebo o vízii pikapu, s ktorým Musk v budúcnosti tiež ráta. Nakoniec sa však z vreca vykľul nový hardvér pre systém autonómneho riadenia. Všetky Tesly S a X, aj tie, ktoré sú práve na linkách, budú odteraz vybavené ôsmimi kamerami a dvanástimi ultrazvukovými senzormi, ktoré mapujú okolie vozidla do vzdialenosti 250 metrov.
Zároveň je súčasťou systém Tesla Vision, ktorý je riadiacou jednotkou na báze technológie nVida. Táto zmena je podmienkou pre príchod Autopilota s certifikáciou SAE na úrovni 5, čo znamená vysoký stupeň autonómneho riadenia. Senzory budú schopné monitorovať dokonca aj to, či sú objekty pevné, alebo mäkké, alebo aj priestor pred vpredu idúcim vozidlom. Problémom nemá byť hmla, dážď ani prach. Výkon riadiacej jednotky vzrástol až 40-násobne. Má to však háčik. Chýba softvér. Sám Musk priznáva, že cesta k plne autonómnemu riadeniu bude ešte dlhá a vyžiada si milióny testovacích kilometrov.
V každom prípade má už v decembri prísť nová verzia Autopilota, takzvaný Enhaced Autopilot, ktorý využije z ôsmich kamier štyri. Aj to je však pokrok, pretože doteraz sa spoliehal len na jedinú. Tesly by tak mali zvládať úplne nové funkcie riadenia, napríklad meniť jazdné prúdy a vychádzať z diaľnic. Musk tvrdí, že systém bude už čoskoro dvakrát bezpečnejší ako človek. Cieľom je však dosiahnuť až desaťnásobnú bezpečnosť. Tá bude stúpať s postupným nábehom nových verzií softvéru. Nové Tesly naň už budú pripravené.
Súčasní majitelia obídu naprázdno, keďže nové funkcie Autopilota nemožno dosiahnuť upgradom softvéru v už vyrobených vozidlách. Vyžadujú si totiž aj nové kamery, senzory, riadiacu jednotku a kabeláž, ktoré nie je a nebude možné zabudovať dodatočne. Za novú technológiu si dá americký výrobca luxusných elektromobilov poriadne zaplatiť. Kým súčasný Autopilot Tesly stojí 3 000 dolárov, nová verzia by sa mala vyšplhať na 8 000.
Okrem Tesly S a Tesly X dostane rovnaký systém aj pripravovaný menší model Tesla 3, ktorý sa dostane na trh koncom budúceho roka. Dovtedy chce Musk predviesť schopnosti zariadenia demonštratívnou autonómnou jazdou z Los Angeles do New Yorku.