Peugeot práve spúšťa predaj nového crossoveru 3008, ktorý absolvoval svetový debut len nedávno v Paríži. A keďže mu na ňom záleží, prichádza hneď aj s verziou GT. Tú rozhodne neprehliadnete. Podľa vzoru 208 GT či 308 GT podstúpila totiž aj nová tritisícosmička továrenský tuning. Najmarkantnejšou zmenou sú špecifické 19-palcové dvojfarebné disky obúvané pneumatikami 235/50 R19, dve koncovky výfuku, jemne rozšírené blatníky, antikorové lišty a dvojfarebné lakovanie, ktoré vzniká kombináciou farby karosérie a čiernej strechy Diamond Black.
Za príplatok môžete voliť špecifickú kombináciu Coupé Franche s asymetrickým lakovaním, ktoré kombinuje farby Platinum Grey a Amazonite Grey s čiernou zadnou časťou karosérie Perla Nera. V sérii sú full-LED svetlá a sekvenčné „smerovky“. Športový duch sa prenáša aj do interiéru, vybaveného druhou generáciou i-Cockpitu. Palubná doska, výplne dverí, volant či lakťová opierka čalúnené Alcantarou sú prešívané dvojitým medeným stehom. K dispozícii je však aj koža Nappa Mistral.
Nechýba logo GT na volante, dekorácie zo „šedého dubu“, saténový povrch prepínačov, antikorové pedále a prahové lišty a špecifická grafika displeja prístrojového panelu a multimediálneho rozhrania. Opäť v medenom odtieni. Sériový Driver Sport pack umožňuje meniť farbu a intenzitu osvetlenia v kabíne, akustickú moduláciu pomocou generovania zvuku audiosústavou, ale aj meniť vôňu interiéru. To všetko však sprevádza sériová technika pod kapotou. Kone navyše tu nehľadajte. GT si jednoducho berie to najvýkonnejšie z ponuky bežných 3008.
A tým je naftový 4-valec 2,0 BlueHDi spojený s klasickou 6-stupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom. Na predné kolesá posiela maximálne 132 kW a 400 Nm krútiaceho momentu. Nie je to málo, ale o pravé GT, už aj pre použité palivo, nejde. So štvorkolkou 3008 vôbec neráta. Ťažiť má tak najmä s odlišne naladeného podvozku s tuhším odpružením. Zníženie svetlej výšky Peugeot nespomína. Tajomstvom ostávajú aj dynamické parametre . Od klasického 3008 2,0 Blue HDi 180 sa však líšiť asi nebudú.
Lenže športový imidž si môžete dopriať aj lacnejšie. Okrem 3008 GT bude totiž k dispozícii aj paket GT Line, kombinovaný so všetkými ostatnými motorizáciami s výnimkou najslabšieho dieselu 1,6 Blue HDi (74 kW). Vychádza z najvyššej úrovne Allure a pridáva dve koncovky výfuku, 18-palcové disky kolies a tiež dvojfarebnú strechu Diamond Black. A dokonca je dostupné aj dvojfarebné lakovanie Coupé Franche. Takže rozlíšiť pravé GT od GT Line nie je naozaj ľahké. Napraviť by to mohla ostrá verzia GTi, o ktorej sa už nejaký ten čas šušká.