Škoda urýchlila príchod modernizovanej Octavie. Tá sa mala totiž predstaviť až na jar v Ženeve. Lenže prví zákazníci dostanú kľúče už začiatkom roka. Jej dizajn je po včerajšom odhalení známy. Oficiálna tlačová správa však komentovala najmä dizajn. Oblasť motorov prešla povrchne iba informáciou, že pod kapotou sa objavia agregáty s objemom od jedného do dvoch litrov s výkonovým rozpätím od 63 do 135 kilowattov. To bolo všetko, takže sa zdalo, že technika ostane bez zmien.
Teraz sa ale z českých médií, ktoré majú k výrobcovi z Mladej Boleslavi najbližšie, začali šíriť správy o príchode úplne nového štvorvalca 1,5 TSI. Ten mal pritom debutovať v dlho očakávanom modernizovanom Golfe siedmej generácie. Ak by to bola pravda, znamenalo by to, že Octavia dostane nový motor o čosi skôr ako najdôležitejší koncernový model. Tento paradox vychádza pravdepodobne z toho, že kým modernizácia Golfu mierne mešká, premiéra vynovenej Octavie je posunutá o pár mesiacov dopredu.
Pre najpredávanejšiu Škodovku by to bolo veľké plus. Len zaráža, prečo takú zásadnú informáciu nespomína samotná automobilka. Možno práve preto, že odhalenie nového Golfu je pripravené na polovicu novembra a dovtedy to musí aspoň na oko vyzerať tak, že Golf bude prvým koncernovým autom s novým 4-valcom. Podľa neoficiálnych správ bude motor 1,5 TSI, ktorý nahradí agregáty 1,4 TSI a 1,8 TSI, naladený v Octavii na 92 kW. Bude teda o 12 kilowattov slabší ako súčasný motor 1,4 TSI. Zato má ponúknuť o 10 % nižšiu spotrebu paliva.
K novým technológiám patrí vypínanie valcov, Millerov cyklus pri nízkom zaťažení, turbodúchadlo s elektrickou reguláciou geometrie lopatiek (zatiaľ len v Porsche), nová generácia priameho vstrekovania paliva a kompresný pomer až 12,5 : 1. To bude znamenať, že Octavia dostane jeden z vôbec najmodernejších sériových benzínových motorov. Šušká sa tiež o novej generácii dvojlitra 2,0 TSI s výkonom až 180 kW, čo je o 18 viac, ako ponúka v súčasnosti najvýkonnejšia Octavia RS230. Tá nová by mala prísť v apríli.
Nový naftový motor 1,5 TDI sa v Octavii zatiaľ neobjaví. Ostane verná objemom 1,6 a 2,0 litra. Výkon slabšieho však vzrastie z 81 na 85 kW. Silnejší bude dodávaný vo výkonových verziách 110 alebo 135 kW. Dostupné budú dvojspojkové prevodovky DSG aj pohon oboch náprav 4×4. Viac sa oficiálne dozvieme pravdepodobne až po tom, čo Volkswagen predstaví nový Golf, teda približne za tri týždne.