Mercedes-Benz hlási motorovú ofenzívu. Má hneď štyri nové

Stuttgart predstavuje štyri nové motory a s nimi návrat k radovým 6-valcom. Využije tiež elektrické turbo, 48-voltovú sústavu a výkonný štartér-generátor. Downsizing sa nekoná.

02.11.2016 12:00
debata
Mercedes-Benz predstavuje hneď štyri nové... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - motory 2016 Mercedes-Benz predstavuje hneď štyri nové pohonné jednotky. Ako inak, spája ich vyšší výkon a nižšia spotreba paliva.

Hybridov a plug-in hybridov síce stále pribúda, ale ani klasické spaľovacie motory nie sú na odpis. Ešte pekných pár rokov budú v automobilovej branži hrať prvé husle. Dokazuje to aj Mercedes-Benz. Predstavuje štyri úplne nové spaľovacie motory s objemom od dvoch do štyroch litrov – tri benzínové a jeden dieselový. Po dvadsiatich rokoch sa pri 6-valcoch vracia k radovej koncepcii, ale nasadzuje aj úplne nové technológie. Napríklad 48-voltovú sústavu, reverzibilný alternátor, vypínanie valcov či dokonca elektrické turbodúchadlo.

Benzínový 4-valec so štartér-generátorom

Mercedes-Benz - motor 2,0 R4 Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - motor 2,0 R4 Mercedes-Benz - motor 2,0 R4

Preplňovaný 4-valec má dosahovať výkon 6-valcov. Mercedes sľubuje litrový výkon 100 kW, a keďže ide o dvojliter, máme tu rovný dvojnásobok. Samozrejme, podieľa sa na tom turbodúchadlo twin-scroll. Jeho špecialitou je štartér-generátor, alebo ak chcete reverzibilný alternátor s výkonom až 12,5 kW, čo naznačuje, že motor dostane 48-voltovú elektrickú sústavu. Generátor sa bude starať nielen o extrémne rýchle štartovanie a rekuperáciu brzdnej energie, ale aj o akceleráciu a v niektorých režimoch o samotný pohon, tak ako pri hybridoch. Účinnou pomocou má byť najmä v oblasti pod 2 500 otáčok za minútu. Motor bude určený celému spektru modelov od A až po E.

Benzínový 6-valec s elektrickým kompresorom

Mercedes-Benz - motor 3,0 R6 Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - motor 3,0 R6 Mercedes-Benz - motor 3,0 R6

Radový benzínový 6-valec je v ponuke Mercedesu-Benz veľkou novinkou. V Stuttgarte sa teda vracajú k starým dobrým mravom, ktorým ostalo verné už len BMW. Je jasné, že bude mať pozdĺžne uloženie a že bude slúžiť modelom so zadným náhonom, prípadne štvorkolkám. Takže od triedy C a vyššie. Premiéru si odbije budúci rok vo vlajkovej lodi S. Z troch litrov má ponúknuť výkon 8-valca, konkrétne 300 kW a k tomu 500 Nm krútiaceho momentu. Spotreba má pritom klesnúť o 15 %. Elektrická sústava so 48 voltmi je v tomto prípade istotou. Využívať ju bude elektrický kompresor kombinovaný s klasickým turbodúchadlom. „Turbodiera“ by preto mala byť pre tento 6-valec neznámym pojmom. Do hry tiež vstúpi štartér-generátor s výkonom 15 kW, umožňujúci krátkodobý čisto elektrický režim jazdy.

Benzínový 8-valec s deaktiváciou valcov

Mercedes-Benz - motor 4,0 V8 Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - motor 4,0 V8 Mercedes-Benz - motor 4,0 V8

Nový 8-valec vznikal v spolupráci s divíziou AMG, preto neprekvapia niektoré paralely s motorom z kupé AMG GT. Napríklad dvojica turbodúchadiel umiestnená medzi valcami (hotinner V). Novinka má mať výkon nad 350 kW a krútiaci moment cez 700 Nm. To je zlepšenie asi o 5 %. Spotreba však pôjde dole o 10 %, a to aj vďaka vypínaniu štyroch valcov pri nízkom zaťažení. O štartér-generátore ani 48-voltovej sústave Mercedes-Benz v tomto prípade nehovorí. Vylúčené to ale nie je. S novinkou sa budeme môcť stretnúť nielen v triede E a S, ale aj v SUV GLE/GLE Coupé, GLS či triede G.

Naftový 6-valec s variabilným časovaním

Mercedes-Benz - motor 3,0 R6 Diesel Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - motor 3,0 R6 Diesel Mercedes-Benz - motor 3,0 R6 Diesel
Tento motor je verziou už známeho 4-valca 220d s oceľovými piestami a úpravou valcov Nanoslide v novej triede E. Opäť dostane radovú konštrukciu. Má ísť o najvýkonnejší diesel pre osobné modely zo Stuttgartu. Ale do naftového šialenstva reprezentovaného 6-valcom BMW quad-turbo či 8-valcom s elektrickým turbom pre Audi SQ7 TDI sa tak celkom nezapojí. Pomocou dvojice turbodúchadiel vygeneruje 230 kW. Zaujímavosťou je variabilné časovanie ventilov Camtronic, ktoré je vo svete naftových motorov raritou. Používalo ho pred časom Mitsubishi, ale neskôr tento systém zrušilo. Stuttgart sľubuje 7-percentnú úsporu paliva. Zamieri pod kapoty triedy C a vyššie. Debutovať by mohol opäť v modernizovanej triede S.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #Daimler
Články podľa značiek