Predaj dvojičiek Subaru BRZ a Toyoty GT86 nenaplnil celkom očakávania. Čistokrvné športovo orientované modely s motorom boxer a zadným náhonom si tak nezarobili na výkonnejšiu verziu ani otvorený roadster, ktorý predstavila Toyota v podobe štúdie FT-86 Open. Nepotvrdili sa ani špekulácie o príprave verzie so systémom Kers, ktorý by zlepšil aspoň krátkodobú akceleráciu. Po piatich rokoch produkcie tak prišiel na rad aspoň facelift. Prednosť dostala Toyota už na jar v Ženeve, a teraz prichádza s obdobnými zmenami aj súrodenec z Fuji Haevy Industry.
Na koncepcii sa nič nemení, zato vizuálne zmeny sú zreteľné na prvý pohľad. Predné svetlá dostali full-LED technológiu s „céčkovou“ grafikou a predný nárazník znížený spojler. Hmlové diódové svetlá sú o čosi menšie. Kompletne novú grafiku zadných svetiel majú na svedomí trubice DRL. Zadný spojler je teraz umiestnený na nožičkách tesne nad obrysom kapoty. Lakovaný je vždy v čiernej farbe. V ponuke pribudli nové 10-lúčové 17-palcové disky kolies s lesklým čiernym povrchom. Interiér mení atmosféru najmä vďaka novému čalúneniu.
Praktickou zmenou je 4,2-palcový displej v prístrojovom paneli, ktorý zobrazuje údaje o polohe plynového pedálu, uhol natočenia kolies, teplotu prevádzkových kvapalín či údaje o bočnom preťažení. Lepšiu ergonómiu má mať prepracovaný multifunkčný volant s novými ovládačmi na ramenách. Tieto detailné zmeny by mal vodič oceniť, pretože ďalšie inovácie smerujú práve k zlepšeniu jazdných vlastností, ktoré boli už i tak najsilnejšou stránkou tejto ojedinelej „zadokolky“.
Väčší výkon ale neočakávajte. Revidovaný dvojlitrový boxer s priamym aj nepriamym vstrekovaním podstúpil napriek tomu množstvo zmien. Má napríklad znížené trenie, nové vačkové hriadele, novú hlavu valcov, nové hliníkové sacie a výfukové potrubie. Výsledkom je aspoň symbolických päť plusových koní. Takže teraz je ich spolu 205 (151 kW). Krútiaci moment kulminuje hodnotou 211 Nm pri 6 400 otáčkach za minútu, či je opäť symbolické zlepšenie o 6 Nm. Agregát môže byť spojený so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.
Dynamické parametre síce Subaru neuviedlo, ale šprint na stovku by mal byť kratší než pôvodných 7,6 sekundy, keďže spolu s jemne vyšším výkonom skrátilo Subaru koncový prevod z pôvodných 4,1 : 1 na 4,3 : 1. Na asfalte má tiež BRZ ťažiť z prepracovaného naladenie pružín a tlmičov, ale aj väčšieho skrutného stabilizátora zadnej nápravy a vystuženého podvozku spolu s novými torznými vzperami. Takže do zákrut by sa malo vrhať ešte sebavedomejšie ako doteraz. Komu to nestačí, môže voliť príplatkový balík Performance Package s brzdami Brembo, 17-palcovými diskami, tlmičmi Sachs.
Tento paket sa prejavuje v interiéri väčším 6,2-palcovým displejom multimediálneho rozhrania Subaru Star Link. K dispozícii je tiež balík pre zlé počasie All-Weather package s vyhrievanými sedadlami, prednými hmlovými diódovými svetlami a čalúnením z Alcantary. Vyššie úrovne vybavenia obsahujú dvojzónovú klimatizáciu či bezkľúčový prístup a štartovanie. Svetovú premiéru absolvuje vynovené BRZ na autosalóne v Los Angeles. Do predaja by sa malo dostať ešte do konca tohto roka.