VW Golf 2017: Vynovený bestseller je tu. Revolúcia sa nekoná

11.11.2016 04:00

Najpredávanejšie auto Európy prichádza po štyroch rokoch v novom vydaní. Facelift sprevádzajú len retuše. Zato pod kapotou debutuje úplne nový agregát 1,5 TSI Evo a v interiéri rozhranie ovládané gestami.

Exteriérové zmeny nie sú dramatické. Nový...
Exteriérové zmeny nie sú dramatické. Nový nárazník a hlavne svetlá, kde bi-xenóny konečne nahradili adaptívne full-LED reflektory. Autor: Volkswagen

Premiéru vynoveného Golfu očakávali mnohí už na septembrovom autosalóne v Paríži. Wolfsburg však rozhodol inak. Svoj kľúčový model predstavil až včera, a to priamo v centrále automobilky. Možno mu to zabezpečí po období desiatok premiér viac pozornosti, faktom však je, že až tak veľa nového neprináša. Najmä ak dnes automobilka potrebuje účinný liek na aféru Dieselgate. Ide skôr o evolúciu, ktorou Golf doháňa mladších konkurentov a k tomu pridáva zopár vychytávok. Asi tou najväčšou sú nový benzínový 4-valec 1,5 TSI a ovládanie gestami. Ale nepredbiehajme.

Dizajn? Len evolúcia

Dizajn sa menil naozaj len v rámci toho, čo umožňuje facelift. Máme tu teda nové nárazníky s nižšie situovaným otvorom pre prívod vzduchu a chrómovú lištu, ktorá opticky zabieha do reflektorov. Tie bi-xenónové nahradili full-LED svetlá. Vďaka diódam sa zmenila aj grafika so štvoricou denných svetiel. V súvislosti s týmito zmenami bola prepracovaná predná kapota a blatníky. Všetko to má posilniť vizuálnu šírku Golfu. Radar asistenčných systémov sa schoval z nárazníka pod logo VW. Vzadu je zmien ešte menej. Preštylizované sú opäť nárazníky a grafika svetiel postavená na diódach.

Vzadu podstúpil retuše nárazník a LED svetlá s...
Vzadu podstúpil retuše nárazník a LED svetlá s novou grafikou. Toto je ostrá verzia GTI. Autor: Volkswagen

Povinnú jazdu uzatvorí osviežená paleta farieb lakov a nové disky kolies. Zatiaľ ich však Volkswagen nešpecifikuje. Interiér sa drží zabehnutej schémy a dizajnu, ale svojím infotainmentom posúva Golf do nových čias. Namiesto klasických analógových prístrojov ponúkne 12,3-palcový virtuálny Active Info Display, známy už z Passatu či Audi A4. Umožňuje rôznu konfiguráciu údajov. Vyberať možno z profilov Classic, Consumption & Range, Efficiency, Performance & Driver Assistance alebo Navigation. Stredová konzola teraz nesie nové dotykové rozhranie MIB, po prvý raz ovládané v tejto triede aj gestami

Interiér hviezdi elektronikou. Nový je...
Interiér hviezdi elektronikou. Nový je prístrojový panel s 12,3-palcovým displejom namiesto analógových ukazovateľov aj dotykové rozhrania vrátane najvyššej úrovne Discovery Pro s 9,2-palcovou obrazovkou. Autor: Volkswagen

Základná verzia má 6,5-palcovú uhlopriečku namiesto 5-palcovej. Nad ňou je 8-palcový displej a úplne nový 9,2-palcový s rozlíšením 155 dpi, pre najvyššiu úroveň Discovery Pro. Napriek tomu zachováva päť tlačidiel na ľavej strane pre priamy vstup do často využívaných funkcií, ako je napríklad regulácia hlasitosti. Novinkou je spomínané ovládanie gestami. Bez dotyku, len pohybom prstov môžete posúvať ikony menu zhora nadol či v horizontálnom smere, meniť mierku mapy, listovať v zozname rozhlasových staníc či uložených skladieb a podobne.

Pojazdný tablet a viac bezpečnosti

Rozhrania sú kompatibilné so smartfónmi cez Apple CarPlay, Android Auto alebo MirrorLink. Telefón môže byť pripojený k externej anténe vozidla alebo môže byť indukčne nabíjaný. Vozidlo tiež funguje ako výkonný hotspot. Volkswagen opisuje Golf ako tablet na kolesách. Prostredníctvom funkcie CarNet môže byť pripojený na internet. To znamená využívanie rôznych aplikácií, napríklad informácií o aktuálnych cenách palív v okolí, alebo sa diaľkové spojenie s vozidlom, ktoré umožňuje zistiť polohu, či vyvolať údaje palubného počítača. Nič nové pod slnkom, ale v nižšej strednej triede stále ojedinelé.

Golf je prvým autom koncernu VW, ktorý využíva...
Golf je prvým autom koncernu VW, ktorý využíva ovládanie gestami, napríklad pri prehliadaní menu a podobne. Autor: Volkswagen

Z vrcholovej divízie Audi si Golf požičiava vyspelé asistenčné systémy. Napríklad asistenciu pri jazde v kolónach, takzvaný Traffic Jam Assist, čo je semi-automatické riadenie. Vozidlo samo brzdí, samo akceleruje, udržuje smer aj bezpečný odstup od ostatných áut. Prevziať riadenie je schopné aj vynovené udržiavanie v jazdnom prúde do rýchlosti 60 km/h, stále však za podmienky, že vodič drží ruky na volante. Autonómne brzdy doplnila funkcia City Emergency Assit, čo znamená schopnosť Golfu bezpečne zastaviť vozidlo, ak elektronika zistí, že sa vodič sa nevenuje riadeniu. Napríklad pri kolapse. Zastavenie sprevádza zapnutie výstražných svetiel. Čelná kamera tiež rozoznáva chodcov a iné objekty.

Prístrojový panel umožňuje nastaviť niekoľko...
Prístrojový panel umožňuje nastaviť niekoľko grafických profilov. Autor: Volkswagen

Inováciou prešiel aj systém Pre Crash, ktorý pripraví bezpečnostné systémy na prípadnú kolíziu v predstihu. Zaujímavé je, že systém mierne otvorí okná, aby sa mohli airbagy rozvinúť do plného objemu. Inak by im bránil tlak vzduchu v kabíne. Priplatiť si je možné za najnovšiu verziu parkovacieho asistentu 3.0, ktorá zvládne parkovať aj prednou časťou do paralelných parkovacích miest a preberá riadenie pri vychádzaní z parkovacieho miesta. Trailer Assist zas uľahčuje parkovanie s prívesom, podobným spôsobom, keď vodič reguluje len rýchlosť.

Svetová premiéra 1,5 TSI Evo

Osobné nastavenia vozidla, napríklad klimatizácie, audia, sedadiel či jazdných režimov, môžete mať uložené v niekoľkých personalizovaných kľúčoch. Pod kapotou absolvuje svetovú premiéru úplne nová generácia benzínového 4-valca 1,5 TSI Evo. Bude mať inovatívne úsporné technológie ako vypínanie dvoch valcov ACT, Millerov cyklus, variabilné turbodúchadlo používané zatiaľ len v Porsche či novú generáciu priameho vstrekovania paliva common-rail. Motor bude mať dve verzie. Slabšia s výkonom 96 kW, ktorá sa dostane pravdepodobne aj do Octavie, má spotrebovať 4,6 litra benzínu na 100 kW.

Svetový debut má v Golfe aj nový benzínový...
Svetový debut má v Golfe aj nový benzínový agregát 1,5 TSI Evo s Millerovým cyklom či turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek. Autor: Volkswagen

Silnejšia verzia s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 250 Nm dostala do vienka aj voľnobežku s vypínaním motora, napríklad pri jazde zotrvačnosťou. Volkswagen tvrdí, že vďaka novým technológiám klesne spotreba na 4,9 litra benzínu, čo je až o liter menej ako v predchádzajúcom motore 1,4 TSI. Navyše nahradia 6-stupňové dvojspojkové prevodovky DSG nové so siedmimi stupňami. Vrcholová verzia GTI posilní o 7 kW. Jej dvojlitrový motor ponúkne v novom Golfe 169 kW, čo je toľko, koľko mala predchádzajúca verzia GTI Performance. Tá nová sa zas vyšplhá až na 180 kW.

Inovácia sa dotkne súčasne aj verzie kombi...
Inovácia sa dotkne súčasne aj verzie kombi Variant. Autor: Volkswagen

O ďalších agregátoch sa Volkswagen zatiaľ nezmieňuje. Nepomína ani zmeny na podvozkoch. V každom prípade zostanú v ponuke motory TDI, plug-in hybrid GTE aj elektrický e-Golf. Modernizácia sa rovnako dotkne hatchbackov, ako kombi s tradičným prívlastkom Variant. Viac sa dozvieme pravdepodobne v Detroite, kde by mohol mať Golf svetovú výstavnú premiéru. Jeho predaj je totiž plánovaný až na jar budúceho roka.

VW Golf
		-
		2016
VW Golf -
		2016
+35VW Golf -
		2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#VW #Volkswagen Golf #Volkswagen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
26. 11. 2018zlacnenie1.227 €zlacnenie1.267 €
19. 11. 2018zlacnenie1.269 €zlacnenie1.308 €
12. 11. 2018zlacnenie1.294 €zlacnenie1.334 €
5. 11. 2018zlacnenie1.311 €zlacnenie1.355 €
29. 10. 2018zdraženie1.330 €1.391 €
22. 10. 2018zlacnenie1.329 €zlacnenie1.391 €
15. 10. 2018zdraženie1.330 €zlacnenie1.394 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk