
Mazda CX-5 prišla na svet v roku 2011 ako prvý model využívajúci v plnej miere nové konštrukčné zásady Skyactiv a dizajnovú filozofiu Kodo. Tie sú aktuálne aj po piatich rokoch produkcie a tak je nová generácia v podstate evolúciou tej súčasnej. I keď hovoriť o facelifte by bolo nespravodlivé. Novinka pôsobí podstatne športovejším dojmom. Nejde ale ani tak o zmenu proporcií. Rozmery totiž ostali takmer bez zmien. V porovnaní s predchodcom je novinka len o 5 mm kratšia ( 4 545 mm) a o 20 mm nižšia (1 690 mm). Rázvor náprav 2 700 mm a šírka karosérie 1 840 mm sú dokonca identické.
Nový dojem má na svedomí dlhšia predná kapota, ktorá je výsledkom posunutia predných stĺpikov o 35 mm vzad a negatívneho sklonu prednej masky. Tá sa predstavuje v novom predvedení. Svetlá sú teraz užšie a zasahujú až do „výpletu“. V spodnej časti ich lemuje chrómová lišta typického motívu krídiel. Profil ťaží zo zníženej kabíny, robustnejšieho zadného stĺpika, výraznej chrómovej lišty okien a mohutnej plastovej ochrany podvozku. Zvlášť pyšná je Mazda na červený odtieň laku Soul Red Crystal. To čo nevidieť, je o 15,5 % tuhšia karoséria využívajúca ultravysokopevnostnú oceľ (1 180 MPa).

Aj interiér sa snaží posilniť športového ducha CX-5. Naznačuje to nový trojramenný volant či zvýšený stredový tunel. Radiaca páka prevodovky je teraz umiestnená až o 60 mm vyššie. Prístrojový panel dostal 4,6-palcový displej informačného systému. Novinkou je head-up displej premietajúci údaje priamo na čelné sklo. Rozhranie MZD Connect v centre palubnej dosky zas využíva 7-palcovú dotykovú obrazovku s vyšším kontrastom. Úplne nové sú sedadlá s lepším bočným vedením. Tie zadné zas umožňujú reguláciu sklonu operadiel. Novinkou je ich vyhrievanie. V kufri nájdme 505 litrov pre batožiny, čo je len o päť viac ako v minulosti.

Za príplatok si môžete dopriať aparatúru Bose s desiatimi reproduktormi či bezpečnostný balík Mazda Active Sense s adaptívnym tempomatom, čítačkou dopravných značiek či predkolíznym systémom. Pocit solídnosti podporuje vyššia kvalita plastov, najmä tých mäkčených a nové dekoračné materiály. Okrem látkových poťahov je na výber biele alebo čierne kožené čalúnenie. Posádka má ťažiť aj z vyššieho akustického komfortu. Vďaka rozsiahlemu nasadeniu izolácií podvozka a lepšej aerodynamike klesla hladina hluku pri rýchlosti 100 km/h o 1,3 dB.

Pod kapotou ostáva CX-5 verná atmosférickým benzínovým motorom Skyactiv-G. Downsizing sa teda nekoná. Štvorvalce s vysokým kompresným pomerom až 14 :1 majú objem 2,0 alebo 2,5 litra. Ich výkony však zatiaľ nepoznáme. Počítať môžeme so štart-stop systémom a regeneráciou brzdnej energie i-Eloop so samostatným kondenzátorom. Naftovú alternatívu tvorí známy 4-valec 2,2 Skyactiv-D, opäť s nezverejnenými parametrami. Motory budú kombinované so 6-stupňovými manuálnymi alebo automatickými prevodovkami. Mazda sľubuje lepšiu dynamiku a nižšiu spotrebu paliva.

Podvozok vychádza z overenej konštrukcie Skyactiv-Chassis s prednými vzperami McPherson a zadným viacprvkovým nezávislým zavesením. Mazda však použila tlmiče so zväčšeným priemerom a kvapalinové puzdrá. Pohon oboch náprav i-Activ AWD má znížené straty vďaka použitiu kvalitnejších ložísk. Z modernizovanej Mazdy 6 si nová CX-5 požičala systém G-Vectoring, ktorý pri prejazde zákrut znižuje krútiaci moment motora, čím zlepšuje trakciu predných kolies a eliminuje nedotáčavosť. Pri CX-5 s vyšším ťažiskom by mal byť vplyv systému na stabilitu ešte výraznejší. Novinkou brzdového systému je hill-holder.
Na trh by sa mala nová Mazda CX-5 dostať až v druhej polovici budúceho roka. Pravdepodobne najprv v USA. Európa príde na rad neskôr. Aj preto zatiaľ automobilka neposkytla bližšie informácie ani prevádzkové údaje.