Slávny Maybach vyrábal kabriolety v dvadsiatych aj tridsiatych rokoch minulého storočia. Asi najveľkolepejšími boli 12-valcové modely Zeppelin DS7 a DS8, produkované v rokoch 1930 až 1934. Po zániku značky, ktorá neprežila druhú svetovú vojnu, sa ale Maybach odmlčal až do roku 1997, keď sa po prvýkrát predstavil v Tokiu koncept novodobého Maybachu 62. O reinkarnáciu sa postaral Mercedes-Benz, vlastniaci práva na značku od roku 1960. Odbyt hyperluxusných limuzín ale nenaplnil pôvodné očakávania.
Maybachy nestíhali rastúcim predajom Rolls-Royce ani Bentleyu. Pomýšľať na kabriolet tak neprichádzalo do úvahy. Daimler preto z pôvodne samostatnej značky vytvoril v roku 2015 luxusnú divíziu Mercedes-Maybach. Jej technickým základom sa stala predĺžená trieda S. A bol to dobrý krok. Záujem rástol a rastie raketovým tempom. Technická unifikácia so sériovými Mercedesmi navyše otvorila celkom nové možnosti. Maybach je totiž teraz možné vytvoriť z akéhokoľvek Mercedesu. A to, čo predstavil Mercedes-Maybach v Los Angeles, je výsledkom tejto synergie.
Súčasné Maybachy S 500 a S 600 dostali v slnečnej Kalifornii atraktívneho súrodenca s otvorenou karosériou. Volá sa Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet a je derivátom otvorenej triedy S s najvýkonnejším 12-valcovým motorom z verzie S 65 AMG. Pod kapotou teda búši pravé šesťlitrové srdce z Affalterbachu s výkonom 463 kW, čo je rovných 630 koní. Túto nádielku prenáša výlučne na zadné kolesá cez 7-stupňový automat 7G-Tronic. Takže na stovku to tento koráb zvládne za 3,9 sekundy. Technické parametre ale nie sú tým, čo je na tomto aute podstatné. V prvom rade ide o imidž hyperluxusného kabrioletu, ktorý podstúpil rad zmien.
A za ne si zákazníci poriadne priplatia. V porovnaní s S Cabrio dostal Maybach nové nárazníky s bohatšou nádielkou chrómu a v predných reflektoroch sa objavili kryštály Swarovski. Masku s chrómovým výpletom zdobí nielen trojcípa hviezda, ale aj nápis Maybach v horizontálnej lište. Ďalšie nápisy a logá s dvojitým M nájdeme na predných blatníkoch a zadnej kapote. Neprehliadnuteľné sú 20-palcové kované disky s retrodizajnom. Celé je to zabalené do špeciálneho červeného laku, ktorý sa len nedávno predstavil na koncepte monumentálneho kupé Maybach Vision 6 v Paríži.
Interiér je zušľachtený ručne šitým čalúnením. Na výber je až deväť farebných kombinácií kože a špecifické dekoračné obklady z hnedej magnólie. Tie môžu byť oživené vzorom prúdnic, ktoré sú inšpirované jachtou Mercedes-Benz Style Arrow 460 Granturismo. Sedadlá majú takzvaný vodopádový dizajn dosiahnutý perforovaním kože a kosoštvorcové prešívanie. To nájdeme aj na palubnej doske. Výbava zahŕňa v sérii všetok mysliteľný komfort vrátane vzduchových šálov AirScarf a výsuvného spojlera AirCap v ráme čelného okna, ktorý eliminuje turbulencie v interiéri.
Nechýbajú koberce s vysokým vlasom, logá MM a plakety s číslom série. K tomu všetkému vám Mercedes-Maybach pribalí súpravu luxusnej batožiny Maybach – Icons of Luxury. Tá sa skladá z dvoch veľkých cestovných a dvoch lifestylových tašiek, zhotovených z originálnej kože vozidla a farebne prispôsobených ladeniu interiéru. Tašky možno pevne zviazať prackami, aby sa využil batožinový priestor. Ale to nie je všetko.
Zákazníci tiež dostanú kryciu plachtu s kosoštvorcovým prešívaním a uvítací balík, ktorý obsahuje prívesok na kľúče z kože Nappa vo farbe interiéru a certifikát podpísaný priamo šéfom Daimleru Dieterom Zetschem. Za túto parádu si Mercedes-Maybach vypýta 300 000 eur. Exkluzivitu zaručí limitovaná produkcia. Vznikne totiž len 300 kusov.