Toyota na diesle neverí. Aj tak ich ešte vyvíja

24.11.2016 16:00
Toyota - motor 2,4 D-4D Hilux
V lete predstavila Toyota nové naftové motory s objemom 2,4 a 2,8 litra, ktoré sú určené pre piakap Hilux a SUV Land Cruiser. V osobných autách na ne už ale veľmi neverí. Autor:

Po afére Dieselgate predaj naftových áut mierne klesol, ale nie až tak dramaticky, aby sme si mysleli, že zmiznú zo sveta. Toyota si však myslí, že z dlhodobého hľadiska im dajú na frak hybridy. Tvrdí to sám šéf vývoja motorov Koei Saga.

Emisná aféra Dieselate postavila naftové motory do nemilosti. Najmä úradov, ktoré budú dodržiavanie noriem na produkciu ich exhalátov sledovať v budúcnosti prísnejšie než doteraz. Klamal totiž nielen Volkswagen, ale aj ďalšie koncerny. I keď menej okatým spôsobom. Takmer všetky naftové motory prekračujú v reálnej premávke povolené limity produkcie CO2 či NOx. Pre budúcnosť to znamená, že zladenie vznetových motorov so zákonmi bude čoraz drahšie. Už dnes ich výfuky pripomínajú malú chemickú továreň. A ako sa ukazuje, ani to nestačí.

Situácia môže dospieť až tak ďaleko, že napriek preukázateľne vyššej účinnosti, ktorou vládnu nad benzínovými motormi, nebudú schopné plnil normy, alebo len za podmienky zvýšenia ceny, ktorú nezaplatí nik iný ako zákazníci. To tvrdí aj šéf vývoja motorov Toyoty Koei Saga. „Myslím si, že pred dieslami stojí veľká výzva. Úprava ich emisií je veľmi náročná a normy sú čoraz prísnejšie. Očakávam, že v budúcnosti bude ich vývoj dvakrát drahší ako vývoj hybridných sústav. Takže aj ich ceny pôjdu nahor.“ Zároveň však upozorňuje, že nepôjde o úplný koniec.

Toyota je presvedčená, že v osobných autách...
Toyota je presvedčená, že v osobných autách nahradia diesely hybridné sústavy. Ich vývoj bude v budúcnosti lacnejší, než vývoj naftových motorov. Autor: Toyota

„Stále tu budú autobusy, nákladné vozidlá či lode, ktoré sa naftových motorov nevzdajú. Aj my preto pokračujeme vo vývoji dieslov a budeme hľadať možnosti, ako minimalizovať náklady.“ Podľa Sagu bude po nich dopyt stále aj v regiónoch s menej prísnymi predpismi. „Najmä na rozvojových trhoch očakávam pretrvávajúci dopyt po efektívnych a odolných naftových motoroch s vysokým krútiacim momentom,“ konštatuje.

Naopak, vo vyspelých krajinách Európy, v Japonsku či v USA očakáva Saga, že naftové motory zatienia hybridné technológie. Budú podobne hospodárne, a kým ceny dieslov porastú, ceny hybridov budú klesať. O desať rokov tak môže byť všetko inak. Zatiaľ ale Toyota na diesle nezanevrela. Niektoré nakupuje od BMW a niektoré sama vyvíja. Len v lete napríklad predstavila nový rad dieslov s objemom 2,4 a 2,8 litra, ktoré sú určené pre pikap Hilux a veľké SUV Land Cruiser.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Toyota #naftové motory #Koei Saga #hybridy
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk