Prvá snímka ukazuje novú Fiestu z prednej časti. Dokladuje, že dizajn sa bude uberať evolučnou cestou. Máme tu len mierne pozmenenú masku a typickú siluetu. Vyobrazená červená verzia je vybavená športovým paketom ST-Line. Viac zmien máme očakávať vzadu, kde sa zmenia vertikálne umiestnené svetlá za horizontálne. Nebudú teda zabiehať do stĺpikov. Podstatné je, že Fiesta VII. bude o čosi väčšia, čím si zabezpečí spoľahlivý odstup od menšieho Fordu Ka+, s ktorým bude zdieľať spoločnú platformu.
Vyrábať sa bude opäť v troj- aj päťdverovej verzii. Ford dokonca počíta podľa vzoru Mondea či S-Maxu s luxusnou verziou Vignale. V interiéri nebude chýbať ostatná verzia rozhrania Sync 3, s ktorým prišla nedávno inovovaná Kuga. Očakávať môžeme aj asistenčné systémy, napríklad autonómne brzdy či monitorovanie jazdných prúdov. Pod kapotou definitívne skončí atmosférický 4-valec 1,25 VVT. Fiesta by sa mohla stať tiež ideálnym nosičom premiéry úplne nového naftového motora 1,5 EcoBlue.
Ford o ňom tvrdí, že zmení pohľad na naftové agregáty podobne, ako to bolo v prípade benzínových motorov EcoBoost. Ďalšie špekulácie ale už nemajú význam. Od oficiálnych informácií nás delí už len pár hodín.