Zdá sa, že elektromobily začínajú akcelerovať rýchlym tempom. Kapacita batérií, ktorá je limitujúcom faktorom dojazdu, vzrastá. Len pred pár dňami v Los Angeles predstavil Volkswagen novú verziu elektrického Golfu, v ktorom zvýšil kapacitu akumulátorov z 24,2 na 35,8 kWh. A teraz prichádza s podobným krokom Renault. Jeho najúspešnejší elektromobil Zoe ide ešte ďalej. Pritom len vlani prišiel s novým účinnejším elektromotorom, ktorý predĺžil dojazd o 30 km. A teraz dostal aj akumulátory s kapacitou 41 kWh, čo je o 19 kWh viac.
Batérie vyvinul Renault spolu so spoločnosťou LG Chem. Zaujímavé je, že majú rovnaký objem ako tie súčasné. To znamená, že samotná konštrukcia Zoe nemusela podstúpiť žiadne zásadné zmeny. Vysokokapacitné li-ion batérie majú teda takmer dvojnásobnú energetickú účinnosť. V praxi to znamená, že podľa európskej normy NEDC prejde Zoe na jedno nabitie 400 km. To je síce trochu nadsadené, ale Renault sľubuje reálny dosah 300 km v mestských a prímestských oblastiach. Zo Zoe sa tak stáva viac, než len mestský elektromobil.
Zákazníci by nemali trpieť ani komplikáciami pri dobíjaní. Na bežných nabíjacích staniciach stačí Zoe 30 minút na to, aby načerpal energiu potrebnú na 80 km jazdy. Navyše je vybavený systémom Quick Charge, ktorý umožňuje dobíjanie na rýchlonabíjacích staniciach s výkonom približne 50 kW. Tie sú vybudované najmä na diaľniciach. Energiu šetrí Zoe aj vďaka využívaniu odpadového tepla batérií vo ventilačnej sústave. Samotné akumulátory si vyrába Renault sám v závode Flins neďaleko Paríža. A to isté platí o elektromotoroch R240 z vlastnej továrne v Normandii.
V súvislosti s predpokladom, že Zoe sa vydá mimo miest aj na dlhšie trate, pripravil Renault zákazníkom dve nové služby. Služba Z.E. Trip je navigovanie prostredníctvom systému R-Link alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie k nabíjacím staniciam. Vodič zadá cieľ trasy a služba mu vyberie optimálne miesta nabíjania, pričom rešpektuje, či je daná stanica kompatibilná s konektorom. Služba Z.E. Pass zas zjednodušuje platby v sieťach nabíjačiek, ktoré sú vo vlastníctve rôznych spoločností. Slúži k tomu aplikácia RFID. Tá zároveň informuje aj o aktuálnych cenách elektrickej energie.
Služba vyvinutá v spolupráci s Boschom bude už zakrátko dostupná nielen vo Francúzsku ale aj vo Veľkej Británii, v Belgicku, Rakúsku, Švajčiarsku, Holandsku, Nórsku a Švédsku. Smartfón je tiež prostriedkom, ako sa na diaľku spojiť s vaším Zoe. Budete mať nielen informácie o jeho polohe alebo stave nabitia akumulátorov, ale aj možnosť spustiť na diaľku klimatizáciu. Spolu s novým modelovým rokom prichádzajú zmeny vo výbave a limitovaná séria One/Bose. Tá dostane exkluzívny lak Yttrium Grey, kožené čalúnenie, vyhrievanie predných sedadiel a audiosústavu Bose.
Paletu farieb bežných verzií obohatili laky Intense Red a Titanium Grey. Vynovená je ponuka čalúnenia a dekoračných prvkov. Verzia Intense sa môže pochváliť elektricky sklápateľnými zrkadlami, a dvojfarebnými 16-palcovými diskami. Na trh by sa mal vynovený Zoe dostať už začiatkom budúceho roka.