Seat Leon Cupra: Facelift aj pre ostrú verziu. Dotiahne sa na Golf R

Seat predstavil modernizovaný Leon prekvapivo až po skončení autosalónu v Paríži. Informácie o najvýkonnejšej verzii Cupra ostávali ale tajomstvom. Teraz je už všetko jasné. S faceliftom dostane Cupra nielen viac výkonu ale dokonca aj pohon oboch náprav!

08.12.2016 06:00
debata
Ostrý Leon Cupra preberá nové prvky z... Foto: Seat
Seat Leon Cupra - 2017 Ostrý Leon Cupra preberá nové prvky z modernizovaného Leonu, pridáva ale väčšie sacie otvory, 19-palcové disky a aerodynamický bodykit.

Zdá sa, že premiéra modernizovaného Seatu Leon až po motoršou v Paríži nebola oneskorená, ale práve naopak, udiala sa skôr. Podľa pôvodného plánu, mali prísť totiž prvé informácie až vo februári. Ale koncern Volkswagen nemá na čo čakať. Kauza Dieselgate odčerpáva z jeho pokladne astronomické sumiý a musí ju plniť ziskami z predaja. Aj preto odhalil v predstihu nielen Leon ale aj novú Octaviu. K prvým zákazníkom by sa mali dostať už začiatkom roka.

A teraz tu má ďalšie prekvapenie. Do sveta vypustil totiž správy o ostrej verzii Seatu Leon Cupra. A zdá sa, že sa je na čo tešiť. Doťahuje sa totiž na Golf R, teda aspoň ten súčasný, pretože ten po facelifte ešte nepoznáme. Cupra kopíruje zmeny štandardného Leonu vrátane širšej prednej masky a nových svetiel. Pridáva však výrazný aerodynamický bodykit vrátane väčšieho zadného spojlera a zväčšené sacie otvory v nárazníku. Tomu zadnému nechýba difúzor a dve elipsoidné koncovky výfuku. Samozrejmosťou sú extra veľké disky.

Vzadu nechýba väčší spojler a dvojica... Foto: Seat
Seat Leon Cupra - 2017 Vzadu nechýba väčší spojler a dvojica elipsoidných výfukov integrovaných v difúzore. Špecialitou kombi ST je pohon oboch náprav 4Drive.

To najdôležitejšie sa ale odohralo pod kapotou. Cupra má totiž vyšší výkon. Preplňovaný dvojliter 2,0 TSI dáva rovných 300 koní (221 kW), čo je o 10 viac ako predtým a na chlp rovnako s Golfom R. Stúpol aj krútiaci moment z pôvodných 350 na 380 Nm. To je už poriadna nádielka a tak neprekvapí, že s prenosom výkonu na asfalt pomáha elektronický diferenciál VAQ. Lenže oveľa zaujímavejšia bude verzia kombi Leon Cupra ST, ktorá prináša novinku v podobe pohonu oboch náprav 4Drive v spojení s dvojspojkou DSG. Ďalšia rana pre Golf R.

V šprinte na stovku tak môže rýchle kombi poraziť aj svojho ľahšieho a kratšieho súrodenca. Dynamické parametre však zatiaľ nemáme. Zato vieme, že majitelia Leonu Cupra dostanú v sérii adaptívne tlmiče DCC, progresívne riadenie a tiež volič jazdných režimov s piatimi módmi – Comfort, Sport, Individual a ostrým Cupra, ktorý nahrádza bežný mód Eco. V interiéri, ktorý Seat zatiaľ neukázal, môžeme očakávať športové sedadlá, sploštený volant, hliníkové pedále ale aj nové rozhranie s 8-palcovým displejom. Pribudnú aj asistenčné systémy, ako adaptívny tempomat či asistent pre jazdu v kolónach.

Od Golfu R sa tak bude Leon Cupra líšiť v podstate už len tým, že ho nebude možné objednať vo verzii hatchback v kombinácii s pohonom 4Drive. K prvým zákazníkom dorazí už vo februári.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Seat #Seat Leon #Seat Leon Cupra
Články podľa značiek