Mazda: Nový športový model nebude. A možno ani Wankel

Od konceptu RX-Vision si mnohí fanúšikovia japonskej automobilky veľa sľubovali. Lenže výkonný riaditeľ Mazdy Masamiči Kogai príchod akéhokoľvek športového modelu odmietol. Neistú budúcnosť má aj rotačný motor, ktorý koncept poháňal.

12.12.2016 06:00
Mazda-RX-Vision Concept-2015-1024-01 Foto:
Výkonný riaditeľ Mazdy Masamiči Kogai všetky dohady o príchode nového športového modelu zmietol zo stola.
2

Značka Mazda a športové autá majú k sebe blízko. V predaji je už štvrtá generácia modelu MX-5, ktorý dokonca získal titul Svetové auto roka 2016. V nedávnej minulosti mala japonská automobilka v ponuke aj modely RX-7 a následne RX-8, ktoré poháňal rotačný motor. O následníkovi modelu RX-8 sa začalo opäť hovoriť po predstavení konceptu RX-Vision.

Výkonný riaditeľ Mazdy Masamiči Kogai však všetky dohady o príchode nového športového modelu zmietol zo stola. V rozhovore pre internetový magazín Automotive News jednoznačne uviedol, že Mazda nepracuje na vývoji žiadneho športového modelu. Podľa neho je pre automobilku dôležitejšie zamerať sa na vývoj dokonalejších pohonných jednotiek, ktoré budú plniť čoraz prísnejšie emisné normy.

Mazda je menší nezávislý výrobca, ktorý nemôže riskovať investície do projektov oslovujúcich úzku klientelu. A to platí aj pre vývoj Wankelovho motora. Hoci v Mazde neustále pracujú na jeho zdokonalení, stále nedosiahli požadovanú úroveň. M. Kogai tvrdí, že použitie rotačného motora v športovom modeli je nereálne. Vie si ho predstaviť len ako generátor pre plug-in hybrid.

Mazda MX-5 je momentálne jediným športovým... Foto: Mazda
Mazda-MX-5 2016 1024x768 wallpaper 01 Mazda MX-5 je momentálne jediným športovým modelom v ponuke značky. Pravdepodobne to tak aj zostane.

Tento scenár nie je až taký nereálny, keďže Mazda spolupracuje s Toyotou na vývoji masového plug-in hybridu a taktiež spoločne sa usilujú zdokonaliť komunikáciu vozidiel v premávke. M. Kogai vysvetlil, že v súčasnosti je model MX-5 na vysokej úrovni a jeho obe zážihové pohonné jednotky s objemami 1,5 a 2 litre poskytujú vzrušujúci zážitok za volantom. Nie je preto dôvod uvažovať o roadsteri s Wankelovým motorom.

Tieto slová potvrdzuje aj pretrvávajúca absencia športovej divízie Mazdy zvaná MPS. V Japonsku sa jednoducho rozhodli zamerať sa na tradičné modely, ktoré z dlhodobého hľadiska dokážu prinášať zisk a nevystavia firmu rizikám.

© Autorské práva vyhradené

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
2 debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda #wankelov motor #RX-Vision
Články podľa značiek