Značka Mazda a športové autá majú k sebe blízko. V predaji je už štvrtá generácia modelu MX-5, ktorý dokonca získal titul Svetové auto roka 2016. V nedávnej minulosti mala japonská automobilka v ponuke aj modely RX-7 a následne RX-8, ktoré poháňal rotačný motor. O následníkovi modelu RX-8 sa začalo opäť hovoriť po predstavení konceptu RX-Vision.
Výkonný riaditeľ Mazdy Masamiči Kogai však všetky dohady o príchode nového športového modelu zmietol zo stola. V rozhovore pre internetový magazín Automotive News jednoznačne uviedol, že Mazda nepracuje na vývoji žiadneho športového modelu. Podľa neho je pre automobilku dôležitejšie zamerať sa na vývoj dokonalejších pohonných jednotiek, ktoré budú plniť čoraz prísnejšie emisné normy.Mazda je menší nezávislý výrobca, ktorý nemôže riskovať investície do projektov oslovujúcich úzku klientelu. A to platí aj pre vývoj Wankelovho motora. Hoci v Mazde neustále pracujú na jeho zdokonalení, stále nedosiahli požadovanú úroveň. M. Kogai tvrdí, že použitie rotačného motora v športovom modeli je nereálne. Vie si ho predstaviť len ako generátor pre plug-in hybrid.
Tento scenár nie je až taký nereálny, keďže Mazda spolupracuje s Toyotou na vývoji masového plug-in hybridu a taktiež spoločne sa usilujú zdokonaliť komunikáciu vozidiel v premávke. M. Kogai vysvetlil, že v súčasnosti je model MX-5 na vysokej úrovni a jeho obe zážihové pohonné jednotky s objemami 1,5 a 2 litre poskytujú vzrušujúci zážitok za volantom. Nie je preto dôvod uvažovať o roadsteri s Wankelovým motorom.
Tieto slová potvrdzuje aj pretrvávajúca absencia športovej divízie Mazdy zvaná MPS. V Japonsku sa jednoducho rozhodli zamerať sa na tradičné modely, ktoré z dlhodobého hľadiska dokážu prinášať zisk a nevystavia firmu rizikám.