Toyota predstavila nový motor aj automatické prevodovky

Od budúceho roku sa v ponuke japonskej automobilky objaví nový zážihový motor s objemom 2,5 litra. Okrem neho Toyota vyvinula aj novú osem a desaťstupňovú prevodovku a druhú generáciu hybridného systému.

12.12.2016 14:00
to89 5847d4633c9fb Foto:
Nový benzínový motor s objemom 2 487 cm3 dosahuje maximálny výkon 151 kW pri 6 600 ot./min. a krútiaci moment 250 Nm pri 4 800 ot./min.
debata

Inovácie v Toyote začali novou modulárnou platformou TNGA (Toyota New Global Architecture), ktorá je základom štvrtej generácie modelu Prius. Pokračovaním je nový benzínový motor s objemom 2 487 cm3, ktorý dosahuje maximálny výkon 151 kW pri 6 600 otáčkach za minútu a krútiaci moment 250 Nm pri 4 800 ot./min. Hlavnou prednosťou radového štvorvalca s priamym vstrekovaním je zníženie tepelných strát. Vďaka nemu dosahuje tepelnú účinnosť 40% a v prípade hybridného pohonu až 41%.

Nové prevodovky majú znížiť spotrebu paliva... Foto: Toyota
to93 5847d4640dc06 Nové prevodovky majú znížiť spotrebu paliva vďaka novému ozubeniu znižujúcemu vnútorné trenie.
Nižšie emisie agregát dosahuje aj vďaka novému katalyzátoru, prepracovanému výfukovému potrubiu, hlave valcov s integrovaným chladením a systému recirkulácie výfukových plynov. Znížiť spotrebu pomôže olej s nízkou viskozitou, účinnejší sací kanál alebo účinnejší systém vstrekovania D-4S. Nová pohonná jednotka je prispôsobená novému hybridnému systému s názvom Multistage Toyota Hybrid System II. Systém je upravený na pohon zadnej nápravy a vďaka novým lithium-iontovým batériám dokáže prejsť približne 60 kilometrov na elektrinu.

Ďalšou technickou novinkou Toyoty sú nové automatické prevodovky. Ide o osemstupňovú (Direct Shift-8AT) a desaťstupňovú (Direct Shift-10AT) automatickú prevodovku, pričom druhou menovanou sa japonská automobilka zaradila k Fordu a General Motors, ktorí ako prví uviedli na trh desaťstupňový automat. Hlavným cieľom nových prevodoviek je znížiť spotrebu paliva. K tomu má prispieť nové ozubenie znižujúce vnútorné trenie. Okrem toho sú nové prevodovky ľahšie a kompaktnejšie.

Všetky spomínané inovácie predstavujú len začiatok dlhodobých plánov Toyoty. Do roku 2021 chce automobilka predstaviť ďalších osem pohonných jednotiek v sedemnástich verziách. Uvedené automatické prevodovky sú súčasťou nového portfólia tvoreného celkovo štyrmi prevodovkami v desiatich variantoch, a to vrátane novej prevodovky CVT. Okrem toho sa v Toyote chystajú predstaviť ďalších päť hybridných systémov v desiatich verziách. O päť rokov by teda malo byť novou technikou vybavených 60% vozidiel značiek Toyota a Lexus predaných v Japonsku, v USA, v Európe a v Číne.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #TNGA #10-stupňová prevodovka
Články podľa značiek