
Na nový ostrý Mégane RS si budeme musieť počkať až do budúceho roka. Zatiaľ tu má Renault náhradu v podobe Mégane GT. A hoci výkonom 205 koní neomráči, rozhodne nejde len o hru na športové náradie. GT si totiž vzalo do parády priamo oddelenie Renault Sport, takže tento hatchback a kombi sa môžu pochváliť nielen vizuálnym tuningom, ale aj zásadnými úpravami podvozku, 17-palcovými diskami, a najmä riadením oboch náprav 4Control, ktoré nie je pre bežné Mégane dostupné ani za príplatok. A tieto výhody si bude možné odteraz užívať aj v spojení s naftovým motorom. Renault totiž rozširuje ponuku GT o verziu dCi 165 EDC.
Agregát s objemom 1,6 litra, známy napríklad z veľkého Espace či Talismanu, dáva za pomoci dvoch turbodúchadiel výkon 121 kW. Aby sa nepovedalo, je to aspoň o symbolické tri kilowatty viac než v prípade doterajšej verzie 1,6 dCi Energy 160. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 380 Nm pri 1 750 otáčkach, ktorý spracúva výlučne 6-stupňová dvojspojková prevodovka EDC. Bohužiaľ, dynamické parametre Renault zatiaľ neprezradil. Vieme len to, že športové jazdné vlastnosti spojí Mégane GT 165 dCi s nízkou spotrebou – len 4,6 litra nafty v prípade hatchbacku a o deci viac, ak sa rozhodnete pre praktickú verziu GT Grandtour.

Podstatné však je, že napriek nižšiemu výkonu v porovnaní s benzínovým GT ostali naftovej verzii všetky jeho tromfy. Exteriérový paket reprezentuje predný nárazník so zväčšenými vstupmi vzduchu. Maska dostala nielen logo GT, ale miesto bežných lamiel aj špecifický čierny výplet. V sérii sú LED svetlá PureVision a 17-palcové disky s nízkoprofilovými pneumatikami 225/45 R17. Voliť však môžete aj väčšie dvojfarebné osemnástky Magny-Cours s „diamantovým rezom“. A vzadu nechýba difúzor inšpirovaný monopostmi F1, dve chrómové koncovky výfukov či strešný spojler. Celé to dotvárajú matné hliníkové kryty zrkadiel a modrý lak Iron Blue.

Podobne je to v interiéri. Ten dostal anatomické sedadlá s integrovanými opierkami hláv, hliníkové pedále a hlavicu radiacej páky. Nechýba modré logo GT na trojramennom volante a modré akcenty na palubnej doske a dverách. Odlišná je aj grafika rozhrania R-Link 2 s červeným podsvietením v režime Sport. Na výber je látkové alebo kožené čalúnenie vrátane Alcantary. V sérii nájdete dvojzónovú klimatizáciu či audio Bose. Z asistenčných systémov spomeňme adaptívny tempomat, autonómne brzdy, monitorovanie jazdných prúdov a slepých uhlov zrkadiel, čítačku dopravných značiek alebo automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel.

Zábavu za volantom si však najviac užijete vďaka systému 4Control. Táto „horúca“ naftová predokolka má totiž riadenie zadných kolies. Systém upravuje natáčanie zadných kolies na základe údajov o natočení predných a tiež v závislosti od okamžitej rýchlosti a pokynov ESP. Dodávka relevantných údajov prebieha stokrát za sekundu, takže reakcie sú bleskové. Do rýchlosti 60 km/h natáča hydraulický systém zadné kolesá protismerne (2,7°), v režime Sport až do 80 km/h, potom je smer súhlasný s tými prednými. Takže na kľukatých cestičkách sa spolu s elektronickým „samosvorom“, zlepšujúcim prenos výkonu na asfalt, cíti Mégane GT ako doma.

Jeho horúcu krv krotí posilnená brzdová sústava. Priemer predných ventilovaných kotúčov narástol o 30 mm na konečných 320 a vzadu 290 mm. Decelerácii môže však na okruhu pomôcť aj funkcia Multichangedown. Stačí držať počas brzdenia ľavú páčku ovládania manuálneho režimu prevodovky a tá podraďuje automaticky s cieľom maximalizovať brzdný moment motora. Naopak, pri akcelerácii z miesta je tu Launch Control, ktorý maximalizuje výkon aj trakciu. Atmosféru na palube dotvára softvérová úprava zvuku, to však len v režime Sport, ktorý volíte cez rozhranie R-Link 2.
Nový naftový Renault Mégane GT bude dostupný od januára budúceho roka. Cenou štartuje na 24 490 eurách. Paradoxne je o 2 500 eur drahší ako o 50 koní výkonnejšia benzínová verzia GT. Za kombi GT Grandtour si priplatíte ďalších 1 200 eur.