Hybridné a plug-in hybridné autobusy nie sú žiadnou extra novinkou. Švédska Scania sa venuje ich vývoju už niekoľko rokov. Aby však mohli jazdiť čo najviac v bezemisnom režime, potrebujú dostatok elektrickej energie. Riešiť je to možné jednak dobíjaním akumulátorov na konečných staniciach alebo priamo na zastávkach. Z tohto pohľadu by bolo najpraktickejším riešením indukčné dobíjanie. Teda bez káblov. A presne to teraz Scania testuje na upravenom plug-in hybridnom mestskom autobuse Citywide LE4×2. Ten poháňa 132-kilowattový elektromotor v spolupráci a 9-litrovým naftovým motorom (235 kW).
Pre tento test upravila Scania v Södertälje jednu zo zastávok. Indukčná platňa vo vozovke sa následne stará o dobíjanie batérií, ktorých celková kapacita má 56 kWh. Scania tvrdí, že sedem minút indukčného dobíjania stačí na to, aby bol autobus schopný prejsť celú trasu dlhú 10 km. Ak by bolo takýchto zástaviek viac, stačil by aj bežný čas zastavenia autobusu na to, aby boli batérie vždy nabité dostatočným množstvom elektrickej energie. Hlavným cieľom tohto projektu, do ktorého investovala okrem Scanie 10 miliónov švédskych korún aj Energetická rada Švédska, je overiť funkčnosť celého systému.
Podľa Scanie, by prechod na plug-in hybridné autobusy mohol priniesť výrazné zníženie nákladov na palivo. V prípade flotily 2 000 mestských autobusov, to znamená ušetrenie 50 miliónov litrov nafty ročne. To je vraj až 90 % súčasných palivových potrieb takejto flotily. Samozrejme, neskôr by mohlo byť indukčné dobíjanie atraktívne najmä pre autobusy poháňané výhradne elektromotormi.