Dalo sa to čakať. Po vlaňajšej premiére novej triedy E, ktorú medzičasom doplnila praktická verzia kombi a outdoorový All Terrain, prichádza Stuttgart aj s novým kupé. To sa ukáže už za pár dní na januárovom autosalóne v Detroite. Veľké prekvapenie sa ale nekoná. Aspoň čo sa týka dizajnu. Trieda E Coupé pôsobí totiž len ako ďalší derivát známeho štylistického jazyka, predstaveného v S Coupé a C Coupé. Je to nepochybne krásny kus auta, ale prílišná unifikácia dizajnu môže spôsobiť, že si novinku ľahko pomýlite s menším alebo väčším súrodencom. V podstate sa mení len formát.
Kým kupé triedy C je kratšie o 14 centimetrov, väčšie „esko“ má v porovnaní s E Coupé o 20 centimetrov navrch. Novinka je dlhá 4 860, široká 1 860 a vysoká 1 430 mm. Medzigeneračne tak došlo k výraznému nárastu. E Coupé je o 123 mm dlhšie, o 74 širšie a o 32 vyššie. Rázvor náprav sa natiahol o 113 mm na konečných 2 873. Mercedes stavil na dlhšiu prednú kapotu a dozadu posunutú kabínu. Čelné partie nijako nevybočujú zo súčasného stuttgartského trendu. Maska má centrálne umiestnenú hviezdu s jedinou horizontálnou lištou. Svetlá môžu byť vybavené technológiou LED Multibeam.
Už tradične chýba stredový stĺpik. Dvere dostali bezrámovú konštrukciu okien. Sťahovať je možné aj tie zadné. Splývavou kabínou pripomína E Coupé viac menšie céčko. Zato zadné úzke svetlá akoby vypadli z oka triede S Coupé. Ich novinkou je uvítacie osvetlenie a signalizácia pri otváraní dverí. Jednotlivé diódy sa rozsvecujú postupne od vnútornej po vonkajšiu stranu reflektorov. Dvojica výfukov lemuje difúzor. Komu to nestačí môže voliť športový paket AMG Line s diamantovým efektom prednej masky, agresívnejšími nárazníkmi, rozšírenými prahmi a špecifickým dizajnom 14-lúčových dvojfarebných diskov kolies.
Väčšie rozmery znamenajú aj viac miesta v kabíne. Automobilka spomína najmä bonusové milimetre pre zadných cestujúcich v oblasti kolien a ramien. Športové éčko ma tak ponúknuť plnohodnotný komfort štyrom dospelým. Palubná doska preberá dizajn zo sedanu, prináša však nové „turbínové“ prieduchy ventilácie. Voliť môžete klasické analógové prístroje, alebo virtuálny kokpit s 12,3-palcovým displejom. Druhý s tou istou uhlopriečkou je štandardom vo funkcii multimediálneho rozhrania ovládaného „kontrollerom“ s touchpadom na stredovom tuneli. Oba displeje sú integrované pod spoločným krycím sklom. Vybrať si môžete tri druhy grafiky – Classic, Sport a Progressive.
Kupé dostalo v porovnaní so sedanom špecifické športové sedadlá, ale aj odlišné dekoračné materiály vrátane perforovaného dreva či dreva s prúdnicovým vzorom inšpirovaným luxusnými jachtami. K dispozícii je opäť balík AMG Line s karbónovým obkladmi a špecifickým kontrastným čierno-červeným alebo čierno-bielym koženým čalúnením. Ambientné podsvietenie má v talóne 64 odlišných farieb svetla. Kupé preberá zo sedanu najnovšie asistenčné systémy vrátane semi-automatického riadenia Drive Pilot do rýchlosti až 210 km/h či automatické parkovanie bez prítomnosti vodiča. K vychytávkam patria stierače Magic Vision Control, s integrovanými ostrekovačmi.
O motoroch sa Mercedes-Benz zmieňuje len okrajovo. Vďaka uniknutému prospektu však vieme oveľa viac. E Coupé odštartuje kariéru s jedným dieselovým a troma benzínovými preplňovanými motormi. Základom je 4-valcový dvojliter pre E 200 (135 kW). Nad ním stojí verzia E 300 s tým istým agregátom ale vyladeným až na 180 kW. Informácie o príchode novej generácie radového 6-valca sa nepotvrdili. Šesťvalec síce príde ale pôjde o súčasnú generáciu s vidlicovou konštrukciou. Dostane ho verzia E 400 (245 kW). Radový motor má prísť až s verziou AMG. Najnovším motorom je tak diesel pre E 220 (143 kW), ktorý debutoval tento rok práve v novom éčku.
Všetky motory budú štandardne spojené s 9-stupňovou automatikou 9G-Tronic. Pre E 400 je štandardom pohon oboch náprav 4Matic. Benzínové verzie spotrebujú priemerne od 6,0 do 8,1 litra paliva na 100 km, teda aspoň podľa „papierov“. Diesel si má dokonca vystačiť so štyrmi litrami nafty. Pritom má zrýchlenie na 100 km/h len 7,4 sekundy. Najrýchlejšia verzia E 400 4Matic to zvládne za 5,3. Na výber sú tri druhy podvozkov. Okrem štandardného, ktorý je v porovnaní so sedanom znížený o 15 mm, môžu zákazníci voliť podvozok Dynamic Body Control s adaptívnymi tlmičmi alebo vrcholovú verziu Air Body Control doplnenú o pneumatické odpruženie.
Dve vyššie úrovne umožňujú nastavenie pruženia v módoch Comfort, Sport a Sport +. Volič jazdných režimov Dynamic Select navyše dáva na výber päť módov nastavenia celého vozidla, teda aj prevodovky, riadenia či motora – Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. Vodič tiež môže využiť službu Servis Concierge, čo je personalizovaná asistencia pre majiteľov Mercedesov. V rámci nej vám systém odporučí výlet alebo rezervuje stôl v reštaurácii. Pochopiteľne v prípade, ak je vozidlo pripojené k internetu. To ale nie je problém, keďže je zabezpečená plná konektivita so smartfónmi cez Apple CarPlay či Android Auto.
Nová trieda E Coupé absolvuje svetovú premiéru na januárovom autosalóne v Detroite. Do predaja zamieri až v lete. Aj preto sú ceny zatiaľ tajomstvom.
Rozmery
Model | E Coupé | C Coupé | S Coupé |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 826 | 4 686 | 5 027 |
Šírka (mm) | 1 860 | 1 810 | 1 889 |
Rázvor náprav (mm) | 2 873 | 2 840 | 2 945 |
Technické údaje
Verzia | E 220d | E 200 | E 300 | E 400 4Matic |
---|---|---|---|---|
Objem motora (ccm) | 1 950 | 1 991 | 1 991 | 2 996 |
Počet valcov/ventilov | 4/6 | 4/16 | 4/16 | V6/24 |
Max. výkon (kW) | 143/3 800 | 135/5 500 | 180/5 500 | 245/5 250 |
Krútiaci moment (Nm) | 400/1 600 | 300/5 500 | 370/1 400 | 480/1 600 |
Prevodovka | 9A | 9A | 9A | 9A |
0 – 100 km/h (s) | 7,4 | 7,8 | 6,4 | 5,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 242 | 240 | 250 | 250 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,0 | 6,0 | 6,4 | 8,1 |