Ostro sledovanému Ferrari sa podaril husársky kúsok. Na špeciálnej akcii v National Art Center v Tokiu vyrukovalo s úplne nečakaným modelom. Volá sa J50 a vznikne len v desiatich exemplároch. O jeho vývoji, na ktorom pracovala divízia Ferrari Special Projects a dizajnové oddelenie Ferrari Styling Center, nik ani len netušil. Je to doslova blesk z jasného neba. A krásny. Dôvod vzniku ukrýva v názve. Písmeno J znamená Japonsko a číslica 50 odkazuje na päťdesiate výročie zastúpenia maranellskej automobilky v krajine vychádzajúceho slnka.
Jednoducho, tento solitér si objednali Japonci pre svojich najvernejších zákazníkov. A niet pochýb, že všetkých desať ho už má. Ferrari J50 síce vychádza zo sériového Spideru 488, ale na rozdiel od neho dostalo úplne novú karosériu. Tá evokuje slávne modely F40 a F50 s typickou bočnou čiernou deliacou linkou a zároveň čerpá inšpiráciu v otvorených modeloch z päťdesiatych a šesťdesiatych rokov. Po dlhom čase tu teda máme pravú targu, ktorá nahrádza plátennú či hliníkovú skladaciu strechu dvojicou odnímateľných karbónových panelov.
Pôsobivý dizajn má podľa Ferrari prísne funkčnú formu. V porovnaní so 488 Spider napríklad posunuli konštruktéri predné chladiče bližšie k sebe, čo umožnilo vytvoriť aerodynamicky vhodnejší tvar predných partií. Posádku chráni znížené čelné okno, ktoré nadväzuje v štýle „prilby“ na okná dverí. Pri prevrátení sa o bezpečnosť starajú dva čierne ochranné oblúky, ktoré sa dvíhajú z masívnej priečky spájajúcej z bohato modelovaných blatníkov. Technika centrálne uloženého motora je vystavená na obdiv cez polykarbonátový kryt. Špecifický je aj dizajn 20-palcových diskov kolies.
O technike to však neplatí. Napriek astronomickej cene dostanú majitelia J50 v podstate sériovú štyriosemosmičku. To znamená 3,9-litrový dvakrát preplňovaný 8-valec spojený s dvojspojkovou prevodovkou. O minimalizáciu turbodiery a hladký priebeh výkonových charakteristík sa stará systém Variable Torque Managent, ktorý dávkuje krútiaci moment nielen podľa otáčok, ale aj podľa zaradeného rýchlostného stupňa. Aby sa však nepovedalo, technici pridali k pôvodným 670 „koníkom“ ďalších 20. Takže teraz dáva J50 507 kilowattov.
To by sa malo prejaviť aj na dynamike. Tú však Ferrari neprezradilo, podobne ako cenu. Vychádzať môžeme len zo Spideru 488, ktorý zvláda šprint na stovku za rovné tri sekundy. J50 by tak mohlo podliezť túto magickú hranicu o jednu symbolickú desatinku. „Brutálnu“ akceleráciu bude posádka prežívať v relatívne luxusne zariadenom, kožou čalúnenom interiéri. Ten sa ale od interiéru sériového Ferrari 488 Spider prakticky nelíši. Teda až na dva karbónové strešné panely umiestnené v zloženom stave za sedadlami.
Kým majiteľom Spideru 488 stačí v zlom počasí stlačiť tlačidlo, zákazníkom podstatne drahšieho Ferrai J50 neostáva nič iné, ako vystúpiť z auta a strechu namontovať manuálne.