Modernizovaná Octavia príde na slovenský trh vo februári. Už dnes sú však otvorené objednávky. K dispozícii je teda oficiálny cenník, aj keď napríklad definitívne prevádzkové parametre Škoda ešte nezverejnila. V ponuke ostáva liftback aj kombi. Ponuka motorov je zatiaľ zhodná s Octaviou pred faceliftom. Očakávaný 4-valec 1,5 TSI pracujúci v Atkinsonovom cykle s turbodúchadlom s variabilnou geometriou príde neskôr. Pod kapotou máte teda na výber z benzínových agregátov 1,2 TSI, 1,0 TSI, 1,4 TSI a 1,8 TSI. Výkonové spektrum siaha od 63 do 132 kW.
Naftové motory zastupujú 4-valce 1,6 TDI a 2,0 TDI s výkonmi od 66 do 135 kW. Najvýkonnejšia verzia Octavie tankuje teda naftu. Aspoň do príchodu Octavie RS a RS TDI. K dispozícii sú dvojspojkové prevodovky DSG aj pohon oboch náprav 4×4. Vzájomné kombinácie nájdete v tabuľke doteraz zverejnených technických údajov. Tak ako doteraz si budú zákazníci vyberať zo štyroch úrovní výbav – od Active cez Ambition a Style až po vrcholovú Laurin & Klement. Mierne zvýšenie cien kompenzuje bohatšia výbava. Za najlacnejšiu Octaviu 1,2 TSI Active (66 kW) zaplatíte 14 990 eur, čo je len 100 eur viac.
Viac výbavy za 100 eur
Úroveň Active však prichádza napríklad s novým 6,5-palcovým displejom namiesto pôvodného päťpalcového. V sérii sú aj denné LED svetlá. Ledky nájdeme aj v tých zadných. Multimediálny systém Swing je teraz vybavený Bluetooth pre spárovanie s mobilným telefónom. V sérii sú tiež predné hmlové svetlá, klimatizácia, kožený volant, výšková regulácia sedadla vodiča, palubný počítač, diaľkové centrálne uzamykanie či množstvo bezpečnostných prvkov vrátane multikolíznej brzdy. Pre úroveň Active sú k dispozícii len slabšie pohonné jednotky 1,2 TSI, 1,0 TSI, 1,4 TSI a 1,6 TDI.
Vyššia úroveň Ambition dostupná aj s výkonnejšími motormi štartuje na cene 16 290 eur. V porovnaní s minulosťou dostala ako bonus dvojzónovú automatickú klimatizáciu a zadné parkovacie senzory. Okrem toho dopĺňa výbavu oproti Active o 16-palcové hliníkové disky, tempomat, multifunkčný volant, asistent rozjazdu do kopca, výškovú reguláciu sedadla spolujazdca, ďalšie štyri reproduktory, lakťovú opierku či elektrické ovládanie zadných okien. Najväčšie zmeny sa však týkajú úrovne Style, ktorá je na Slovensku najpopulárnejšia. Začína na cene 19 400 eur s motorom 1,0 TSI (85 kW).
Novinkou sú najmä autonómne brzdy Front Assist, bezkľúčový vstup a štartovanie, 8-palcový displej audia Bolero, indukčné nabíjanie telefónu a zadné svetlá Top LED. Rozdiel v cene v porovnaní s modelovým rokom 2016 je pritom iba 90 eur. Okrem toho nájdete vo výbave svetelný a dažďový senzor, multifunkčný volant, elektrochromatické spätné zrkadlo, vyhrievané sedadlá, farebný displej palubného počítača, vyberateľnú lampu v kufri, chrómové dekorácie, ale aj 17-palcové hliníkové disky kolies. Na vrchole ostáva verzia Laurin & Klement dostupná len s najvýkonnejšími motormi 1,8 TSI a 2,0 TDI.
Vrcholová verzia zlacnela
Octavia L&K štartuje na cene 27 280 eur s motorom 1,8 TSI. To je o 100 eur viac v porovnaní s dosluhujúcom modelom. V sérii však pribudli predné LED svetlá s automatickým prepínaním diaľkového režimu, monitorovanie únavy vodiča, adaptívny tempomat, až 9,2-palcový displej audia Colombus s navigáciou, ale aj vyhrievanie volantu. V sérii je tiež 10-reproduktorová sústava Canton, vyhrievanie všetkých sedadiel, cúvacia kamera, elektrické ovládanie sedadla vodiča s pamäťou a kožené čalúnenie.
Úplne najdrahšou verziou vynovenej Octavie je Octavia 2,0 TDI 4×4 Laurin & Klement (135 kW) so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Zaplatíte za ňu 32 140 eur. To je dokonca o 700 eur menej než predtým.
Cenník Škoda Octavia/Combi (+ 850 €)
Motor/prevodovka | Spotreba l/100 km | Active | Ambition | Style | L&K |
---|---|---|---|---|---|
1.2 TSI 63 kW 5° MP | 4,8 – 4,9 | 14 990 € | 16 290 € | – | – |
1.0 TSI 85 kW 6° MP | 4,8 – 4,9 | 16 600 € | 17 900 € | 19 400 € | – |
1.0 TSI 85 kW 7° AP | 4,7 – 4,8 | 18 600 € | 19 900 € | 21 400 € | – |
1.4 TSI G-Tec 81 kW 6° MP | 3,8 kg | 18 640 € | 19 940 € | 21 440 € | – |
1.4 TSI G-Tec 81 kW 7° AP | 5,5 m | 98 | 20 640 € | 21 940 € | 23 440 € |
1.4 TSI 110 kW 6° MP | 5,2 – 5,3 | 18 120 € | 19 350 € | 20 850 € | – |
1.4 TSI 110 kW 7° AP | 5,0 – 5,1 | – | 21 350 € | 22 850 € | – |
1.8 TSI 132 kW 6° MP | 6,1 | – | 21 590 € | 23 090 € | 27 280 € |
1.8 TSI 132 kW 7° AP | 5,8 | – | 23 590 € | 25 090 € | 29 280 € |
1.8 TSI 132 kW 4×4 6° AP | 6,6 | – | 25 790 € | 27 290 € | 31 480 € |
1.6 TDI 66 kW 5° MP | 4,0 – 4,2 | 18 170 € | 19 470 € | – | – |
1.6 TDI 85 kW 5° MP | 4,0 – 4,2 | 18 790 € | 20 090 € | 21 590 € | – |
1.6 TDI 85 kW 7° AP | 3,9 – 4,0 | 20 790 € | 22 090 € | 23 590 € | – |
2.0 TDI 110 kW 6° MP | 4,3 – 4,4 | – | 22 100 € | 23 600 € | 27 790 € |
2.0 TDI 110 kW 6° AP | 4,5 – 4,6 | – | 24 100 € | 25 600 € | 29 790 € |
2.0 TDI 110 kW 4×4 6° MP | 4,7 – 4,8 | – | 24 300 € | 25 800 € | 29 990 € |
2.0 TDI 110 kW 4×4 7° AP | 4,9 – 5,0 | – | 26 300 € | 27 800 € | 31 990 € |
2.0 TDI 135 kW 4X4 6° AP | 4,9 | – | 26 450 € | 27 950 € | 32 140 € |
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,0 TSI | 1,4 TSI | 1,8 TSI |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 1 390 | 1 798 |
Max. výkon (kW) | 85 | 110 | 132 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 160 | 250 | – |
Prevodovka | 6M/DSG | 6M/DSG | 6M/DSG |
Spotreba na 100 km (l) | 4,8 | 5,2 | 6,1 |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,6 TDI | 2,0 TDI | 2,0 TDI 4×4 |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 598 | 1 968 | 1 968 |
Max. výkon (kW) | 85 | 110 | 135 |
Prevodovka | 5M/DSG | 6M/DSG | DSG |
Spotreba na 100 km (l) | 4,1 | 4,3 | 4,9 |