Česká Škoda vyrukovala s faceliftom jej najpredávanejšieho modelu tesne po skončení októbrového autosalónu v Paríži. A tento týždeň nám ukázala aj vynovenú ostrú verziu Octavie RS. Akoby to nestačilo, pod stromček si nadelila ešte jeden darček. Modelový rad dopĺňa outdoorový Scout. Ten preberá všetky základné zmeny z bežných verzií vrátane delených predných svetiel s diódovou technológiou. Predná maska je však tentoraz lemovaná chrómom. Chuť zísť z asfaltu demonštruje svetlou výškou zväčšenou o 30 mm a nábehovými uhlami 14,5 stupňa vpredu a 16,6 vzadu.
Nechýba plastová ochrana spodných partií karosérie. Nárazníky obsahujú strieborné vložky a ostro rezané hmlové svetlá. To, čo nevidieť, je paket pre zlé cesty, čo znamená zakrytovanie podvozku vrátane brzdového a palivového vedenia. Samozrejmosťou je štandardne dodávaný pohon oboch náprav s lamelovou spojkou Haldex piatej generácie. Ten môže byť spriahnutý s troma pohonnými jednotkami. Základom je diesel 2,0 TDI s výkonom 110 kW. Nad ním stojí benzínová verzia 1,8 TSI (132 kW) a najvýkonnejší diesel 2,0 TDI vyladený na 135 kilowattov.
Novinkou v ponuke je možnosť kombinácie slabšieho dieselu s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Naftové verzie akcelerujú na stovku za 9,1, respektíve 7,8 sekundy. Benzínová verzia sa v tejto disciplíne vyrovná najsilnejšiemu dieselu. Má však vyššiu spotrebu. Kým naftové motory si „potiahnu“ z nádrže priemerne len päť litrov paliva, Octavia Scout 1,8 TSI potrebuje 6,8 litra benzínu. Pri jazde zo svahu pomáha funkcia Offroad, čo je trakčná kontrola zjazdu. Interiér Škoda zatiaľ neukázala, ale očakávať môžeme špecifické čalúnenie a všetky „vychytávky“ z novej Octavie.
Teda napríklad 9,2-palcový monitor infotainmentu a navigácie Colombus, indukčné dobíjanie telefónov, aparatúru Canton, vyhrievaný volant, poťahový materiál Thermo Flux a tiež záplavu asistenčných systémov. Medzi novinky patrí asistent pre jazdu s prívesom, detekcia mŕtvych uhlov zrkadiel a varovanie pri cúvaní pred križujúcimi vozidlami. V sérii sú autonómne brzdy Front Assist s detekciou chodcov. Škoda tiež zlepšila funkcie parkovacieho asistentu. V ponuke ostáva adaptívny tempomat s radarom ukrytým v maske. Posádka môže naďalej počítať s obrovským batožinovým priestorom s objemom 610 litrov.
Je pravdepodobné, že všetky tri verzie modernizovanej Octavie sa ukážu vo výstavnej premiére na januárovom autosalóne vo Viedni. Kým ceny Octavie a Octavie Combi už poznáme, pri verzii RS a Scout ostávajú tajomstvom. Predaj by mala Škoda odštartovať už začiatkom roka. Otázkou zostáva, čo ukáže mladoboleslavská automobilka v marci v Ženeve, ak všetky sériové tromfy vytiahla ešte pred koncom roka. Je však možné že vo Švajčiarsku uvidíme koncept nového Yetiho, ktorý má premiéru naplánovanú na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom.