Mercedes-AMG E 63 S: Športový sedan zrýchli z 0 na 100 za 3,4 s

26.12.2016 07:00
Mercedes-Benz-E63 AMG-2017-1024-05
Mercedes-AMG E 63 S je najrýchlejší štvordverový model z dielne AMG v histórii. Autor:

Tretia generácia prémiového športového sedanu prináša niekoľko noviniek. Okrem historicky najvýkonnejšieho motora v triede E a pokročilého pohonu všetkých kolies 4MATIC+ bude možné s najrýchlejším štvordverovým modelom AMG jazdiť aj úsporne, a to vďaka systému vypínania valcov.

Športové oddelenie AMG sa rozhodlo posunúť sedan triedy E o niekoľko krokov vpred. Najdôležitejším z nich je zmena pohonnej jednotky. Osemvalec s objemom 5,5 litra nahradili výkonnejším dvakrát preplňovaným agregátom V8 s objemom štyri litre. Ten v silnejšej verzii E 63 S poskytuje maximálny výkon 450 kW (612 k) a maximálny krútiaci moment 850 Nm v rozmedzí 2 500 až 4 500 otáčok za minútu.

Slabšia verzia E 63 dosahuje maximálny výkon 420 kW (571 k) a maximálny krútiaci moment 750 Nm. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 3,5 sekundy. Rýchlejšia verzia S to stihne ešte o desatinu skôr. Ide teda o najrýchlejší štvordverový model z dielne AMG v histórii. Napriek omračujúcim hodnotám nie je nová generácia len športovým vozidlom. Vďaka novému systému vypínania valcov možno s novým AMG triedy E jazdiť aj úsporne.

Zadnej časti dominuje spojler a štyri koncovky...
Zadnej časti dominuje spojler a štyri koncovky výfukového systému. Autor: Mercedes-Benz

Pre deaktiváciu štyroch valcov musí byť splnených niekoľko podmienok. Vodič musí jazdiť v režime Comfort a otáčky motora sa musia pohybovať v rozmedzí 1 000 až 3 250 ot./min. Vďaka tomuto systému dosahuje Mercedes-AMG E 63 kombinovanú spotrebu 8,9 litra na sto kilometrov. Pri prepnutí režimu alebo po prekročení spomínaného intervalu otáčok sa dočasne deaktivované valce vrátia do prevádzky bez akéhokoľvek narušenia pohodlia posádky.

Obe verzie budú vybavené vylepšeným pohonom všetkých kolies 4MATIC+. Za ideálnych podmienok bude systém uprednostňovať zadnú nápravu a v prípade potreby zapojí aj prednú. Pokiaľ ide o jazdné režimy, okrem spomínaného komfortného budú mať vodiči k dispozícii aj režimy Sport, Sport+, Individual a v prípade verzie E 63 S aj režim Race určený pre pretekárske okruhy.

Mercedes-AMG E 63 sa z 0 na 100 km/h rozbehne...
Mercedes-AMG E 63 sa z 0 na 100 km/h rozbehne za 3,5 sekundy. Rýchlejšia verzia S to stihne ešte o desatinu skôr. Autor: Mercedes-Benz

Rozdielom medzi oboma verziami je aj zadný diferenciál. Štandardná je vybavená mechanickou uzávierkou, pričom verzia S bude využívať rýchlejšiu elektronickú. O čo najlepšie využitie výkonu motora sa postará športová deväťstupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT. Tá sa v rozmedzí rýchlostí 60 až 160 km/h v režime Comfort uvedie pri zložení nohy z plynového pedála do režimu plachtenia, čím šetrí spotrebu paliva.

Zavesenie kolies je založené na vzduchových tlmičoch AIR BODY CONTROL, ktoré vylepšujú stabilitu vozidla počas rýchlych prejazdov zákrut. Základom štandardnej verzie sú devätnásťpalcové kolesá, zatiaľ čo silnejšia verzia S počíta v základe s dvadsaťpalcovými. O brzdenie sa starajú šesťpiestikové strmene veľkosti 360 × 36 milimetrov na predných kolesách a jednopiestikové strmene o veľkosti 360 × 24 milimetrov na zadných kolesách. Verzia E 63 S je vpredu vybavená brzdami o veľkosti až 390 × 36 milimetrov. V rámci voliteľnej výbavy je v ponuke súprava karbón-keramických bŕzd o veľkosti 402 × 39 mm vpredu a 360 × 32 mm vzadu.

Maximálna rýchlosť oboch verzií je elektronicky obmedzená na 250 km/h, no v ponuke je aj možnosť posunutia obmedzovača na 300 km/h. Po dizajnovej stránke neostáva model oddelenia AMG svojej povesti nič dlžný. Vpredu sa od bežnej triedy E odlišuje maskou chladiča, nárazníkom, kapotou a blatníkmi. Športový charakter vozidla podčiarkujú aj čierne spätné zrkadlá, rozšírené prahy, zadný spojler na veku batožinového priestoru, zadný nárazník a štyri koncovky výfukového systému. Novinka sa na trhu objaví v marci budúceho roku.

Mercedes-AMG E 63
		S
Mercedes-AMG E 63
		S
+21Mercedes-AMG E 63
		S

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Mercedes-Benz #sedan #Mercedes-AMG #trieda E
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek