
O novej generácii Suzuki Swift kolujú neoficiálne informácie prakticky od začiatku vlaňajšieho roka. Až teraz ale konečne došlo na jeho odhalenie. Síce japonskej verzie, ktorá vstúpi na domáci trh už začiatkom januára, ale tá európska sa od nej veľmi líšiť nebude. Japonský subkompakt tak prezrádza vlastne aj to, čo uvidíme počas európskej premiéry v marci v Ženeve.
Hoci dizajn aj rozmery zvádzajú k predstave evolúcie, v skutočnosti je Swift úplne novým autom. Využíva totiž platformu z Balena. Formát sa však mení naozaj len minimálne. Novinka je dokonca o 10 mm kratšia ako predchádzajúca generácia. Na dĺžku nameriame Swiftu 3 840 mm. Šírka 1 695 mm ostala bez zmien a výška 1 500 mm je takmer identická. Najväčšou zmenou je tak natiahnutie rázvoru náprav na 2 450 mm, čo je nárast o 20 mm.

Veľa dôvodov na zväčšovanie rozmerov Suzuki ani nemalo. V ponuke je totiž spomínané Baleno, dlhšie o 15 cm, ktoré vyplnilo medzeru medzi Swiftom a väčšou Vitarou. Swift tak naďalej ostáva modelom na spodnej hranici subkompaktov, teda nižšej triedy. Preto nemôžme očakávať výrazne viac miesta v interiéri či pod zadným vekom. Trojdverová verzia sa už pravdepodobne neobjaví. Aj preto sa nový Swift snaží zaujať v 5-dverovej verzii emocionálnejším dizajnom.

Pôsobí robustnejšie a modernejšie. Veľká 6-uholníková predná maska nie je ďaleko od ingolstadtského rukopisu. Svetlá majú prepracovanejšiu grafiku. Efekt plávajúcej strechy umocňuje čiastočné zatmavenie zadného stĺpika. V ňom je ukrytá aj kľučka zadných dverí, takže Swift to tak trochu hrá na kupé. Zozadu zaujme zväčšenými svetlami a výrazným prelisom v nárazníku, pre umiestnenie poznávacej značky.

Interiér je tiež úplne nový. Sympatické je, že palubná doska nemá nič spoločné s Balenom. Pripomína skôr Vitaru. Z nej preberá napríklad stredné kruhové prieduchy ventilácie či multimediálne rozhranie SLDA (Smartphone Linkage Display Audio) so 7-palcovým dotykovým displejom. Kompatibilné je so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay alebo Android Auto. Na túto triedu prekvapuje Swift ponukou adaptívneho tempomatu či automatickým prepínaním diaľkových svetiel a autonómnymi brzdami. Sportepíl prináša sploštený volant.

Kým Swift SHVS má štandardne kontinuálnu prevodovku CVT, pri základnej ňou môžete nahradiť 5-stupňový manuál za príplatok. Najvýkonnejšou verziou sa stane športovo zameraný Swift 1,0 BoosterJet RSt s preplňovaným 3-valcom naladeným na 75 kW, čo je o sedem menej ako v prípade Balena. Ten bude štandardne spriahnutý so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Ide však len o dočasný vrchol v ponuke, pretože za rohom je už aj Swift Sport, ktorý si požičia preplňovaný 4-valec 1,4 BoosterJet (103 kW) z Vitary Sport.
Suzuki sa pýši nízkou spotrebou paliva. To aj vďaka nízkej hmotnosti. Základ by nemal mať viac ako 860 kg. Hybrid by mal spotrebovať len 3,6 litra benzínu. Jazdné vlastnosti majú ťažiť zo širokého postoja, predĺženého rázvoru náprav a krátkych previsov. Počítať môžeme s prednými závesmi McPherson a zadnou nápravou s torznou priečkou. V Japonsku sa však objaví aj verzia s pohonom oboch náprav. Systém 4×4 budú môcť zákazníci kombinovať s motorom 1,2 DualJet a 1,2 SHWS. Viac sa o Swifte dozvieme počas premiéry v Ženeve.