Infiniti QX50: Koncept prémiového SUV sa predstaví v Detroite

Už o niekoľko dní predstaví značka Infiniti koncept stredne veľkého SUV. V Detroite sa premiéry dočká aj nový poloautonómny systém riadenia a motor s variabilným kompresným pomerom.

03.01.2017 07:00
Infiniti QX50 Concept 2017 01 800 600 Foto:
Koncept Infiniti QX50 nadväzuje na štúdiu QX Sport Inspiration.
debata

Koncept Infiniti QX50 nadväzuje na štúdiu QX Sport Inspiration. Na základe oficiálnych ilustrácií sa môžeme domnievať, že sériový model sa od konceptu nebude príliš odlišovať. Prednej časti bude dominovať mohutná maska chladiča. Pod ním sa bude nachádzať agresívny nárazník a otvory pre prístup vzduchu. Po bokoch sa objavia elegantné svetlomety.

Motor VC-Turbo dokáže upravovať kompresný pomer... Foto: Infiniti
Infiniti QX50 Concept 2017 03 800 600 Motor VC-Turbo dokáže upravovať kompresný pomer v rozmedzí od 8:1 po 14:1.

Nová generácia prinesie okrem vylepšeného vzhľadu aj novú podvozkovú platformu. Tá predošlá uprednostňovala pohon zadnej nápravy, no odteraz dostane prednosť predný náhon. Okrem toho bude samozrejme k dispozícii aj pohon oboch náprav.

Poloautonóme riadenie, ktoré Nissan aj jeho prémiová značka Infiniti nazývajú ProPilot, sa v koncepte predstaví s funkciami ako udržovanie v jazdnom pruhu, udržovanie bezpečnej vzdialenosti a úplne zastavenie a následné rozbehnutie sa. Infiniti už od roku 1989 prináša novinky v oblasti jazdných asistenčných systémov. Ako prvá predstavila systém varovania pred kolíziou, aktívne udržovanie v jazdnom pruhu alebo systém priameho adaptívneho riadenia.

Rovnako významnou novinkou bude zážihový preplňovaný dvojlitrový štvorvalec s variabilným kompresným pomerom. Motor VC-Turbo dokáže upravovať kompresný pomer v rozmedzí od 8:1 po 14:1. Jeho prednosťou bude schopnosť poskytovať vysoký výkon pri nižšej spotrebe. V prípade kompresného pomeru 8:1 bude motor VC-Turbo dosahovať maximálny výkon 200 kW (272 k) a maximálny krútiaci moment 390 Nm.

Spomínanými parametrami môže konkurovať benzínovým šesťvalcom. Pri kompresnom pomere 14:1 sa motor stáva úsporným. Podľa výrobcu má agregát VC-Turbo o 27 percent nižšiu spotrebu ako vidlicový zážihový šesťvalec s podobným maximálnym výkonom. Spotrebou sa teda vyrovná naftovým pohonným jednotkám.

Doposiaľ nie je jasné, ako bude nová generácia Infiniti QX50 vyzerať vo vnútri. Nová generácia by mohla ukázať, akým smerom sa budú uberať aj interiéry materskej značky Nissan. Všetky detaily budú známe už 9. januára, keď odštartuje prvý tohtoročný autosalón.

Koncept Infiniti QX50
Koncept Infiniti QX50
+2Koncept Infiniti QX50

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #koncept #SUV #Infiniti #autosalón Detroit 2017 #Infiniti QX50
Články podľa značiek