Audi Q8 Concept: Konkurent pre X6 je za dverami. Príde z Bratislavy

11.01.2017 06:00

Tvári sa na koncept. Ale veľké športové SUV Audi Q8 predstavené v Detroite zamieri na linky už budúci rok. A dokonca tie bratislavské. Vybavené je plug-in hybridnou sústavou s výkonom 330 kW. Pritom má spotrebovať na 100 km len 2,3 litra benzínu.

Športové SUV Q8 Concept vychádza z novej...
Športové SUV Q8 Concept vychádza z novej generácie Audi Q7. Je však o 70 mm širšie a o 40 nižšie. Jeho dynamickú povahu jasne naznačuje agresívna predná maska so šiestimi lamelami evokujúca predvojnové monoposty Auto Union. Autor: Audi

Audi uviedlo vlani na trh novú generáciu SUV Q7. A nebolo tajomstvom, že na jeho platforme vznikne aj športový derivát, ktorý chce dobehnúť náskok konkurencie v podobe BMW X6 a Mercedesu-Benz GLE Coupé. Jednoducho, Ingolstadt pripravuje športový variant aj keď nie celkom v štýle kupé. Práce sú vo vysokom štádiu, a tak neprekvapí, že na severoamerickú motoršou v Detroite priviezlo koncept Audi Q8. Ten už ale nemá od sériového produktu ďaleko. V podstate sa pozeráme na prototyp s pár vychytávkami, ktoré „legalizujú“ jeho štúdiovú povahu.

Koncept Q8 je postavený na platforme MLB Evo, tak ako Audi Q7. A veľmi podobné sú aj rozmery. Štúdia má na dĺžku 5 020 mm, čo je len o 32 menej, no zato identický rázvor 2 994 mm. Športové proporcie má tak na svedomí najmä šírka 2 040 mm, čo je nárast až o 72 mm a najmä o 41 mm nižšie umiestnená strecha. Výška je teda výsledných 1 700 mm. Pocit kompaktných rozmerov umocňujú obrovské 23-palcové disky kolies, ktorých sa asi v sérii nedočkáme. Predná maska Single frame, širšia než na ostatných Audi, dostala šesť vertikálnych dvojitých lamiel, ktoré pôsobia veľmi agresívne.

Namiesto splývavej siluety kabíny použilo Audi...
Namiesto splývavej siluety kabíny použilo Audi len zníženú strechu, bezrámovú konštrukciu okien a viac sklonený zadný stĺpik odkazujúci na legendárne Audi Ur-quattro. Celé to dotvárajú obrovské 23-palcové disky kolies. Autor: Audi

Neprekvapia ani svetlá Matrix LED. Z profilu zaujme Q8 Concept bezrámovou konštrukciou okien a širokým zadným stĺpikom, odkazujúcim na legendárne Audi Ur-quattro. Zaujímavé ale je, že na rozdiel od konkurencie nepoužilo Audi splývavú siluetu kabíny. Ako sa na showcar patrí, dverám chýbajú kľučky dverí, otvárajú sa pomocou senzorov. Vzadu nájdeme úplne nové poňatie svetiel, ktoré tvoria pásy prechádzajúce celou šírkou výklopného veka. Spodnú časť lemujú hliníkové vložky v nárazníkoch a prahoch. Chýbať nemôže ani náznak difúzoru s integrovanými výfukmi.

Vzadu sa objavuje úplne nové vyhotovenie...
Vzadu sa objavuje úplne nové vyhotovenie svetiel, ktoré prechádzajú celou šírkou veka. Mimochodom, je pod ním 630 litrov pre batožiny. Autor: Audi

Interiér nebude tiež príliš vzdialený realite. Zatiaľ má ale len štyri samostatné, elektricky nastaviteľné sedadlá. Palubná doska zasadená v oblúku spájajúcom výplne dverí dostala ostrý dizajn, dosť vzdialený od Q7. Osadená je novou generáciou displejov. Ten v prístrojovom paneli s uhlopriečkou 12,3-palca a novou 3D grafikou je doplnený o veľký head-up displej, ktorý má zobrazovať niektoré údaje a piktogramy, akoby sa nachádzali priamo na vozovke. Ďalší širokouhlý displej má funkciu dotykového rozhrania MMI. Samostatnú obrazovku dostala aj klimatizácia a osvetlenie. Niektoré funkcie je možné ovládať cez displej medzi zadnými sedadlami.

Interiér vyznáva ostré línie a farebne chladné...
Interiér vyznáva ostré línie a farebne chladné povrchy. Palubnej doske vládnu displeje a k nim pridáva koncept aj veľký head-up displej. Autor: Audi

Celý interiér je v chladných odtieňoch sivej a striebornej. Pre dekorácie si Q8 zvolilo hliník a klavírnu čerň. Sedadlá či výplne dverí sú čalúnené kombináciou kože Nappa a Nabuk. Športový charakter umocňuje sploštený 3-ramenný volant a dizajn joysticku prevodovky inšpirovaný riadiacou pákou luxusných motorových jácht. Technika vychádza čiastočne z Audi Q7 e-tron, i keď tentoraz dalo Audi prednosť pred naftou benzínu. Koncept je vyzbrojený plug-in hybridnou sústavou naladenou špecificky pre toto emocionálne ladené SUV.

Vzadu nájdeme, tak ako sa na koncept patrí,...
Vzadu nájdeme, tak ako sa na koncept patrí, len dve sedadlá. Zato sú elektricky nastaviteľné. Autor: Audi

Spája vidlicový 6-valec 3,0 TFSI s výkonom 245 kW a elektromotor umiestnený v 8-stupňovej automatickej prevodovke Tiptornic. V porovnaní s Q7 e-tron má tiež viac sily. Namiesto 94 až 100 kW. Sústava čerpá energiu z li-ion akumulátorov umiestnených pod podlahou batožinového priestoru s kapacitou 16,9 kWh. I tak ostalo v kufri vynikajúcich 630 litrov. Celkový výkon sústavy sa vyšplhal na 330 kW podporených 700 newtonmetrami krútiaceho momentu. To stačí Q8 k akcelerácii na stovku za 5,4 sekundy. Maximálnu rýchlosť krotí obmedzovač pri obligátnom údaji 250 km/h.

Plug-in hybridná sústava spája benzínový...
Plug-in hybridná sústava spája benzínový 6-valec 3,0 TFSI s elektromotorom v 8-stupňovej prevodovke Tiptronic. Celkový výstup je 330 kW a 700 Nm. Autor: Audi

Vzájomnou spoluprácou oboch pohonných jednotiek, ktoré môžu pracovať v režimoch EV, Hybrid a Battery hold, pre zachovanie energie v akumulátoroch, má priemerná spotreba na 100 km klesnúť k rozprávkovým 2,3 litra benzínu. Pochopiteľne, do nej nie je započítaných 60 km, ktoré má zvládnuť vozidlo v čisto elektrickom režime. Prepínanie módov má vodič k dispozícii priamo na volante. Nabíjanie akumulátorov bude podľa Audi trvať pri použití 7,2-kilowattovej domácej nabíjačky približne 2,5 hodiny. Samozrejmosťou je stály pohon oboch náprav s vektorovaním krútiaceho momentu.

Podvozok využíva vpredu aj vzadu 5-prvkové hliníkové závesy, ktoré držia obrie 23-palcové disky obuté extrémne nízkoprofilovými pneumatikami 305/35. Kolesá skrývajú keramickú brzdovú sústavu s kotúčmi s priemerom extrémnych 20 palcov. Tie však nebudú mať až tak veľa práce, keďže časť z nej preberie na seba rekuperácia brzdnej energie. Pneumatické odpruženie dokáže meniť svetlú výšku v rozsahu 90 mm. Sériový model by sa mal objaviť na trhu už v roku 2018, takže je možné, že výsledný produkt uvidíme na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom, najneskôr na budúcoročnom jarnom autosalóne v Ženeve.

Audi Q8
		Concept -
		2017
Audi Q8
		Concept -
		2017
+16Audi Q8 Concept -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#koncept #Concept #autosalón Detroit 2017 #Audi Q8 #Audi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
3. 7. 2017zdraženie1.062 €zdraženie1.240 €
26. 6. 2017zlacnenie1.061 €zdraženie1.236 €
19. 6. 2017zlacnenie1.063 €zlacnenie1.235 €
12. 6. 2017zlacnenie1.074 €zlacnenie1.239 €
5. 6. 2017zlacnenie1.085 €zlacnenie1.252 €
29. 5. 2017zlacnenie1.103 €zlacnenie1.267 €
22. 5. 2017zlacnenie1.111 €zlacnenie1.275 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk