Predstavitelia českej automobilky sa rozhodli ukázať svetu vynovenú Octaviu ešte pred oficiálnym otvorením viedenského autosalónu. Cieľom takejto stratégie je upriamiť na seba pozornosť a vzbudiť záujem odbornej aj laickej verejnosti. V prípade faceliftu Octavie sa obe skupiny nevedeli dočkať výstavnej premiéry, lebo zverejnené snímky vzbudzovali odlišné reakcie.
Reč je hlavne o predných rozdelených svetlách a o ich dizajne. Motiváciou hlavného dizajnéra Jozefa Kabaňa a jeho tímu bolo odlíšiť prednú masku Octavie od ostatných modelov značky. Išlo hlavne o podobnosť s menším Rapidom. Cieľom faceliftu bol presný opak, a to posunúť Octaviu smerom k Superbu. Právne od neho si vynovená Octavia požičala tvarovanie prednej kapoty a zadné LED svetlá.
V interiéri je najpodstatnejšou zmenou nová generácia informačno-zábavného systému v sklenenom dizajne. Navyše navigačný infotainment Columbus bude k dispozícii s 9,2-palcovým displejom a Wi-Fi hotspotom s voliteľným modulom LTE pre vysokorýchlostný prenos dát. Pokiaľ ide o bezpečnostné systémy, do ponuky pribudli asistent jazdy s prívesom, prediktívna ochrana chodcov, snímanie mŕtveho uhla, a detekcia pohybu za vozidlom.
Modernizovaná Škoda Octavia je v ponuke s piatimi benzínovými motormi TSI a štyrmi naftovými motormi TDI. Nový štvorvalec 1,5 TSI však zatiaľ k dispozícii nie je. Vynovená Octavia ho dostane pravdepodobne až po predstavení faceliftu siedmej generácie Volkswagenu Golf. Ponuku pohonných jednotiek dopĺňa Škoda Octavia G-TEC s agregátom 1,4 TSI, ktorý jazdí na stlačený zemný plyn (CNG).
Ceny vynovenej Octavie začínajú na 14 990 eurách. Za základnú sumu zákazník dostane kombináciu zážihového motora 1,2 TSI s výkonom 63 kW, päťstupňovej manuálnej prevodovky a výbavy Active. Najdrahšou možnosťou je spojenie dvojlitrového vznetového agregátu TDI so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, pohonom 4×4 a najvyššej výbavy Laurin & Klement. Táto konfigurácia stojí 32 140 eur.
Cenník Škoda Octavia/Combi (+850 €)
Motor/prevodovka | Spotreba l/100 km | Active | Ambition | Style | L&K |
---|---|---|---|---|---|
1.2 TSI 63 kW 5° MP | 4,8 – 4,9 | 14 990 € | 16 290 € | – | – |
1.0 TSI 85 kW 6° MP | 4,8 – 4,9 | 16 600 € | 17 900 € | 19 400 € | – |
1.0 TSI 85 kW 7° AP | 4,7 – 4,8 | 18 600 € | 19 900 € | 21 400 € | – |
1.4 TSI G-Tec 81 kW 6° MP | 5,7 m3 » 3,8 kg | 18 640 € | 19 940 € | 21 440 € | – |
1.4 TSI G-Tec 81 kW 7° AP | 5,5 m3 » 3,7 kg | 20 640 € | 21 940 € | 23 440 € | – |
1.4 TSI 110 kW 6° MP | 5,2 – 5,3 | 18 120 € | 19 350 € | 20 850 € | – |
1.4 TSI 110 kW 7° AP | 5,0 – 5,1 | – | 21 350 € | 22 850 € | – |
1.8 TSI 132 kW 6° MP | 6,1 | – | 21 590 € | 23 090 € | 27 280 € |
1.8 TSI 132 kW 7° AP | 5,8 | – | 23 590 € | 25 090 € | 29 280 € |
1.8 TSI 132 kW 4×4 6° AP | 6,6 | – | 25 790 € | 27 290 € | 31 480 € |
1.6 TDI 66 kW 5° MP | 4,0 – 4,2 | 18 170 € | 19 470 € | – | – |
1.6 TDI 85 kW 5° MP | 4,0 – 4,2 | 18 790 € | 20 090 € | 21 590 € | – |
1.6 TDI 85 kW 7° AP | 3,9 – 4,0 | 20 790 € | 22 090 € | 23 590 € | – |
2.0 TDI 110 kW 6° MP | 4,3 – 4,4 | – | 22 100 € | 23 600 € | 27 790 € |
2.0 TDI 110 kW 6° AP | 4,5 – 4,6 | – | 24 100 € | 25 600 € | 29 790 € |
2.0 TDI 110 kW 4×4 6° MP | 4,7 – 4,8 | – | 24 300 € | 25 800 € | 29 990 € |
2.0 TDI 110 kW 4×4 7° AP | 4,9 – 5,0 | – | 26 300 € | 27 800 € | 31 990 € |
2.0 TDI 135 kW 4X4 6° AP | 4,9 | – | 26 450 € | 27 950 € | 32 140 € |
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,0 TSI | 1,4 TSI | 1,8 TSI |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 1 390 | 1 798 |
Max. výkon (kW) | 85 | 110 | 132 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 160 | 250 | – |
Prevodovka | 6M/DSG | 6M/DSG | 6M/DSG |
Spotreba na 100 km (l) | 4,8 | 5,2 | 6,1 |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,6 TDI | 2,0 TDI | 2,0 TDI 4×4 |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 598 | 1 968 | 1 968 |
Max. výkon (kW) | 85 | 110 | 135 |
Prevodovka | 5M/DSG | 6M/DSG | DSG |
Spotreba na 100 km (l) | 4,1 | 4,3 | 4,9 |