Detroit 2017: Toto je TOP 20 premiér priamo z Cobo Centra

Automobilovú sezónu roka otvára už tradične motoršou v mekke amerického automobilového priemyslu. A hoci už Detroit nie je tým, čím býval, patrí stále k rešpektovaným prehliadkam.

14.01.2017 07:00
Detroit - uvodna Foto:
V USA ťažko skúšaný Volkswagen sa snaží v Detroite napraviť svoju pošramotenú povesť elektrickým mikrobusom ID Buzz Concept. Na jedno nabitie prejde vraj až 600 km.
debata (1)

Autosalón v Detroite patrí stále k najdôležitejším svetovým automobilovým výstavám. To napriek tomu, že vietor z plachiet mu tak trochu berie konkurencia v podobe koncoročnej motoršou v Los Angeles a čiastočne aj veľtrh spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas. Na týchto prehliadkach debutuje čoraz viac noviniek. Je to pravdepodobne lacnejšie než vystavovať v halách Cobo Centra. V meste anjelov a meste hriechu sme len nedávno videli napríklad Alfa Romeo Stelvio, Cadillac CT6 Plug-in Hybrid, Mazdu CX-5, Maybach S650 Cabriolet a tiež štúdie BMW i Inside Future či elektromobil Faraday Future F99.

Autosalón Detroit - 2017 Foto: NAIAS
Detroit - uvodna Autosalón Detroit - 2017

Páni z Detroitu by boli iste radi, ak by automobilky počkali s premiérami na ich motoršou. Lenže svet sa zmenil. Kým lokálne a špecializované výstavy naberajú na význame, Detroit už nie je tým, čím bol. Počet premiér klesá a ani zoznam značiek nie je zďaleka kompletný. A tak si môže autosalón v mekke amerického automobilového priemyslu zakladať už len na tom, že je prvou svetovou prehliadkou v roku. My sme pre vás vybrali dvadsať najdôležitejších noviniek. Najmä tie, ktoré súvisia s Európou, teda autá, ktoré majú kariéru naplánovanú nielen v USA.

Audi Q8 Concept

Audi Q8 Concept Foto: NAIAS
Audi Q8 Concept Audi Q8 Concept

Detroitský koncept predznamenáva príchod sériového športového SUV, ktoré má doraziť na trh už v roku 2018 a vstúpiť do boja s BMW X6 a Mercedesom-Benz GLE Coupé. Na rozdiel od nich však nedostane splývavú siluetu kabíny. Vystačí si s nižšou strechou. V porovnaní s Audi Q7, z ktorého vychádza, je Q8 o 70 mm šíršie a o 40 nižšie. Športový nádych umocňuje agresívna predná maska, bezrámové okná dverí a 23-palcové disky kolies. Interiér je vybavený len štyrmi sedadlami a úplne novou palubnou doskou. O pohon sa stará plug-in hybridná sústava s výkonom 330 kW, ktorú tvorí benzínový 6-valec 3,0 TFSI (245 kW) a elektromotor v prevodovke (100 kW). Akumulátory s kapacitou 16,9 kWh umožnia čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 60 km.

Audi SQ5

Audi SQ5 Foto: NAIAS
Audi SQ5 Audi SQ5

Nová generácia stredne veľkého SUV Audi Q5, ktorá debutovala vlani v Paríži, prichádza do Detroitu vo vrcholovej verzii SQ5. Zaujímavé je, že kým tá prvá používala v Európe naftový motor 3,0 TDI s výkonom 230 či dokonca až 250 kW, teraz bude pod kapotou SQ5 výlučne benzínová pohonná jednotka. Šesťvalec 3,0 TFSI ponúkne 260 kW, čo je identická hodnota s predchádzajúcou americkou verziou. Novinka je však o 35 kg ľahšia a má 8-stupňovú prevodovku Tiptronic. Takže dynamika je výrazne lepšia. Nové SQ5 akceleruje na stovku za 5,4 sekundy. Jazdné vlastnosti môže vylepšiť elektronický zadný diferenciál. Samozrejmosťou je pohon Quattro. Okrem adaptívnych tlmičov môžu zákazníci voliť pneumatické odpruženie. V sérii je aerodynamický paket, 20-palcové disky či anatomické sedadlá.

Bentley Continental Supersport

Bentley Continental Supersport Foto: NAIAS
Bentley Continental Supersport Bentley Continental Supersport

Budúci rok sa objaví celkom nová generácia kupé z Crew. Súčasný Continental GT to však ešte nevzdáva. Práve naopak. Prichádza v najvýkonnejšej verzii Supersport a rúca všetky doterajšie rekordy. Ide nielen o najvýkonnejší Bentley všetkých čias, ale aj najvýkonnejšie sériové auto sveta určené pre štyroch cestujúcich. Pod kapotou má upravený 12-valec WR so zväčšenými turbodúchadlami. Z objemu šiestich litrov tak motorári „vyžmýkali“ 522 kW a 1 017 Nm krútiaceho momentu. To pre 2,5 tony vážiace kupé znamená šprint na stovku za úžasných 3,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 330 km/h. Pre štyroch naozaj nič rýchlejšie dnes nezoženiete. Oveľa horšie na tom nebude ani kabriolet, ktorému trvá akcelerácia len o štyri desatiny sekundy dlhšie. O prenos na asfalt sa stará 8-stupňový automat a pohon oboch náprav. Navonok hlása Continental Supersport svoje schopnosti karbónovými doplnkami či prídavnými otvormi v kapote.

BMW 530e iPerformance

BMW 530e i Performance Foto: NAIAS
BMW 530e i Performance BMW 530e i Performance

Nová generácia BMW radu 5 nie je už zďaleka novinkou. Veď mníchovská automobilka ju ukázala na jeseň, tesne po skončení autosalónu v Paríži. Až v Detroite má však skutočný svetový výstavný debut. A tak BMW pridalo aspoň nové verzie. Napríklad najvýkonnejšiu s M550i xDrive, doplnky divízie M Performance, no najmä plug-in hybrid 530e iPerformance. Ten kombinuje preplňovaný 4-valec 2,0 TwinPower Turbo (135 kW) s elektromotorom (70 kW) v 8-stupňovej prevodovke. Sústava je naladená na výsledných 185 kW a krútiaci moment 420 Nm, čo umožňuje akceleráciu z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. Priemerná spotreba má byť pritom zázračných 1,9 litra benzínu na 100 km. Samozrejme, vďaka čisto elektrickému dojazdu 50 km, o ktorý sa starajú batérie s kapacitou 9,2 kWh. Daňou je menší kufor s objemom len 410 litrov. Exteriér sa mení iba diskrétne. Na hybridný pohon upozorňujú plakety a modré akcenty v maske.

Chrysler Portal Concept

Chrysler Portal Concept Foto: NAIAS
Chrysler Portal Concept Chrysler Portal Concept

Koncept Chrysleru prezentuje v Detroite víziu auta, ktoré vám poskytne komfort obývačky a spojí vás so svetom. Nastupovanie do interiéru so štvoricou sedadiel uľahčujú dva páry obrovských posuvných dverí, ktoré sa otvoria automaticky po priblížení k autu. Vozidlo tiež nastaví vami preferované funkcie. Nechýba autopilot, schopný prevziať riadenie na diaľnici ani ovládanie gestami. V interiéri by ste len márne hľadali klasické tlačidlá. Prednosť dostali veľké dotykové displeje. A obrazovky nahradili aj spätné zrkadlá. Volant sa v režime autonómnej jazdy zasunie do palubnej dosky. Asi neprekvapí, že MPV s rázvorom až 3 002 mm jazdí na elektrinu. Poháňa ho elektromotor s výkonom 100 kW, ktorý čerpá energiu z batérií s kapacitou 100 kWh. Na jedno nabitie má prejsť celkom 400 km.

Ford F-150

Ford F-150 Foto: NAIAS
Ford F-150 Ford F-150

Americká legenda pikapov a zároveň 35 rokov najpredávanejšie auto v USA podstúpilo facelift. Stalo sa tak už po troch rokoch výroby jeho trinástej generácie, ktorá prišla s hliníkovou karosériou či preplňovanými motormi EcoBoost. Vzhľad osviežila nová agresívnejšia predná maska s dvojicou horizontálnych líšt. To podstatné sa však ukrýva za ňou. Po prvýkrát v histórii budú môcť totiž majitelia F-150 tankovať naftu. Najpredávanejší pikap sveta dostane motor 3,0 Td6 od Land Roveru, pravdepodobne s výkonom 190 kW. Novinkou medzi benzínovými motormi je základný atmosférický 6-valec s objemom 3,3 litra(210 kW), ktorý nahradil väčšiu 3,5-litrovú jednotku. V ponuke ostáva veľkoobjemový agregát 5,0 V8 a EcoBoosty s objemom 2,7 a 3,5 litra. Všetky spárované s novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou. V spojení so štart-stop systémom môžeme očakávať zníženie spotreby paliva.

GAC GS7

GAC GS7 Foto: NAIAS
GAC GS7 GAC GS7

Prítomnosť amerických automobiliek v Číne je samozrejmosťou. Čo však Číňania v USA? O prienik na tamojší trh sa pokúša čínska značka GAC, ktorá vyrába na domácej pôde viac ako 300 000 áut ročne a je prvou čínskou automobilkou vystavujúcou v Detroite. Zúčastnila sa na ňom už po tretíkrát a ofenzívu má naplánovanú na rok 2018. V halách Cobo Centra ukázala hneď tri sériové modely a jeden koncept. Nechýba nič, čo majú Američania radi – stredne veľké SUV GAC GS7, elektromobil GE3, luxusný plug-in hybridný sedan GA8 ani štúdia crossoveru so siluetou kupé-SUV. Takže sa zdá, že to myslia vážne. Sympatické je, že tentoraz nejde o kópie, ale autorsky vyvinuté modely. Najviac šancí by mohlo mať práve SUV GSZ, ktoré má rozmery podobné Volkswagenu Tiguan. Poháňa ho benzínový motor s výkonom 145 kW a pohonom jednej alebo oboch náprav.

Infiniti QX50

Infiniti QX50 Concept Foto: NAIAS
Infiniti QX50 Concept Infiniti QX50 Concept

Nová generácia SUV QX50 je už za rohom. V Detroite ju preto predznamenáva rovnomenný koncept. A má sa čím pochváliť. Dizajn je inšpirovaný starším konceptom QX Sport Inspiration. To znamená výraznú prednú masku a celkovo športovejší vzhľad, ktorý už nebude ďaleko od sériového produktu. Základom je pritom úplne nová platforma s prioritným predným náhonom. Za príplatok dostanete štvorkolku. Z reality má pochádzať aj autonómne riadenie ProPilot, určené najmä pre diaľničnú jazdu. Rovnako významná novinka je pod kapotou. QX50 sa totiž môže pochváliť revolučným preplňovaným 4-valcom 2,0 VC-Turbo s variabilným kompresným pomerom od 8:1 po 14:1. Má dosahovať výkon 200 kW a maximálny krútiaci moment 390 Nm, ale spotrebovať až o 27 % menej paliva v porovnaní s rovnako výkonnými 6-valcami. Interiér zatiaľ Infiniti neukázalo.

Jaguar F-Type

Jaguar F-Type - facelift 2017 Foto: NAIAS
Jaguar F-Type - facelift 2017 Jaguar F-Type - facelift 2017

Po štyroch rokoch prichádza F-Type s prvým faceliftom. Týka sa roadsteru aj kupé. Retuše nájdeme najmä v prednej časti s novým nárazníkom so zväčšenými sacími otvormi a novými LED svetlami. Interiér dostal modernejšie 8-palcové rozhranie TouchPro či príplatkové športové sedadlá, ľahšie o osem kilogramov. Ponuku koženého čalúnenia obohatila koža Siena Tan. Najväčšou vychytávkou je však systém ReRun, ktorý tvoria kamery od GoPro, pomocou ktorých je možné snímať jazdu a dáta zdieľať na sociálnych sieťach, podobne ako pri novom Citroëne C3. Škálu verzií dopĺňa nové prevedenie F-Type 400 Sport s trojlitrovým 6-valcom (294 kW), ktoré sa postaví medzi verzie R-Dynamic (namiesto F-Type S) a F-Type R s 5-litrovým 8-valcom (405 kW). To znamená šprint na stovku za 4,9 sekondy so štvorkolkou a 5,1 sekondy, ak sú cez 8-stupňový automat poháňané len zadné kolesá.

Kia Stinger

Kia Stinger Foto: NAIAS
Kia Stinger Kia Stinger

Nové 5-dverové kupé patrí k hviezdam detroitskej motorshow. Ide o pôvabné GT stojace na základoch prémiového Genesisu G80, čo znamená zadný náhon alebo pohon oboch náprav. Podobne ako luxusná limuzína K900 posúva Kiu o „level“ vyššie a je historicky najrýchlejšou Kiou všetkých čias. Fastback s dĺžkou 4 830 mm, šírkou 1 870 a výškou len 1 400 mm môže totiž poháňať dvakrát preplňovaný 6-valec 3,3 Lambda II, ktorý posiela cez 8-stupňový automat k zadným kolesám 272 kW. V praxi to znamená šprint na stovku za 5,1 sekundy, takže bude silným súperom aj pre európske modely ako Audi A5 Sportback, BMW 4 Gran Coupé či Mercedes-Benz CLS. Pripravený je aj slabší preplňovaný dvojliter Theta II (190 kW). V Európe by sa mala prvá športová Kia objaviť aj s naftovým agregátom. Rovnako atraktívny je aj dizajn interiéru s úplne novou palubnou doskou s kruhovými prieduchmi ventilácie a head-up diplejom.

Lexus LS 500

Lexus LS 500 Foto: NAIAS
Lexus LS 500 Lexus LS 500

Piata generácia vlajkovej lode Lexusu má vzbudiť rovnakú pozornosť ako tá prvá z roku 1989, keď spolu s ňou uvádzal na trh aj celkom neznámu značku. Novinka má jednoducho prekonať všetky očakávania. A tak aj vyzerá. Rodila sa na čistom hárku papiera. Karoséria s dĺžkou 5 230 mm má splývavé tvary a po prvýkrát tretie bočné okná. Rázvor náprav sa natiahol až o 330 mm na konečných 3 125. Napriek tomu bude Lexus LS o 90 kg ľahší. Interiér ponúkne podstatne viac miesta, najmä na zadných sedadlách, ktoré môžu byť masážne. Na palubnej doske bude dominovať displej s uhlopriečkou 24 palcov, čo je najviac v sériovej produkcii. Chýbať nebude ani head-up displej. Pod kapotou sa udiala tiež revolúcia. Premiéru tu má nový 3,5-litrový dvakrát preplňovaný 6-valec s výkonom 310 kW, čo je viac ako ponúkal doterajší 4,6-litrový 8-valec. Výkon distribuuje 10-stupňová prevodovka k zadným či všetkým kolesám. Akcelerácia klesne z pôvodných 5,6 na 4,5 sekundy.

Mercedes-Benz E Coupé

Mercedes-Benz E Coupe Foto: NAIAS
Mercedes-Benz E Coupe Mercedes-Benz E Coupe

Po triedach S Coupé a C Coupé ukázal Mercedes-Benz v Detroite aj tretieho člena rodiny. Kým kupé triedy C je kratšie o 14 cm, väčšie „esko“ má v porovnaní s E Coupé o 20 cm navrch. Novinka je dlhá 4 860, široká 1 860 a vysoká 1 430 mm. Medzigeneračne tak došlo k výraznému nárastu. E Coupé je o 123 mm dlhšie, o 74 širšie a o 32 vyššie. Rázvor náprav sa natiahol o 113 mm na konečných 2 873. Dizajnom, vychádzajúcim z aktuálneho stuttgartského rukopisu neprekvapí. Predná maska má centrálnu hviezdu a dvere bezrámovú konštrukciu okien. Zadná časť pripomína C Coupé. V interiéri sú novinkou „turbínové“ prieduchy ventilácie a športové sedadlá. Inak vychádza dizajn zo sedanu E. Kariéru odštartuje so štyrmi motormi. Základom je 4-valcový dvojliter pre E 200 (135 kW). Nad ním stojí verzia E 300 s tým istým agregátom vyladeným až na 180 kW. Benzínový šesťvalec pre E 400 má 245 kW. Najnovším motorom je diesel pre E 220d (143 kW), ktorý debutoval tento rok práve v novom éčku.

Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz GLA Coupe Foto: NAIAS
Mercedes-Benz GLA Coupe Mercedes-Benz GLA Coupe

Stuttgartský crossover absolvoval v Detroite po troch rokoch produkcie ľahkú modernizáciu. Nový je predný nárazník, maska aj LED svetlá. Zadné svetlá dostali matnú grafiku. Svalnatejší zjav majú na svedomí nárazník či difúzor. Priplatiť si môžete za balík Night Package s 18-palcovými kolesami a čiernymi dekoráciami v nárazníkoch, za zadný spojler či polepy Yellow Night Edition. Interiér profituje z 8-palcového displeja a nových druhov čalúnenia. V ponuke verzií pribudla nová 220d 4Matic (135 kW) s pohonom oboch náprav. Inak sa pod kapotou veľa nezmenilo. Zaujímavejšia je ostrá verzia 45 AMG (280 kW) s preplňovaným dvojlitrom a modifikovaným 7-stupňovým automatom s kratším sprevodovaním tretieho až siedmeho prevodového stupňa, čo zlepšuje akceleráciu pri vyšších rýchlostiach. Na stovku to trvá 4,4 sekundy.

Nissan Rouge

Nissan Rougue X-Trail Foto: NAIAS
Nissan Rougue X-Trail Nissan Rougue X-Trail

Americké dvojča známeho X-Trailu odhaľuje modernizáciu. Tá sa dotkne aj európskej verzie, ktorá je na trhu už tretí rok. Facelift zasiahol prednú masku v dizajne V-Motion, ktorá ho približuje viac väčšiemu Muranu. Nové sú nárazníky, disky kolies s priemerom 17 až 19 palcov a zadné bumerangové svetlá. Interiér má prepracovaný volant a stredovú konzolu. Dojem kvality vylepšujú zmenené dekorácie a poťahové materiály vrátane čalúnenia Platinum Reserve. Viac bezpečnosti prinesie adaptívny tempomat, monitoring jazdných prúdov a slepých uhlov zrkadiel či autonómne brzdy reagujúce aj na chodcov. To všetko môžeme očakávať v európskom X-Traile. Najväčšou novinkou je však príchod hybridnej sústavy, ktorá kombinuje dvojlitrový 4-valec (105 kW) s elektromotorom (30 kW). Výsledkom je výkon 132 kW a priemerná spotreba 6,9 litra benzínu. S hybridom je možné spojiť aj pohon oboch náprav AWD.

Nisan Vmotion 2.0 Concept

Nissan 2.0 Vmotion Concept Foto: NAIAS
Nissan 2.0 Vmotion Concept Nissan 2.0 Vmotion Concept

Vízia sedanu strednej triedy by mohla predznamenať príchod novej Altimy. Pozornosť však nie je venovaná pohonu, ale dizajnu a technológiám. Vmotion s výrazne ostrými hranami je dlhé 4 860, široké 1 890 a vysoké 1 380 mm. Aj rázvorom náprav s hodnotou 2 850 mm konkuruje novej Toyote Camry. Futuristický dizajn interiéru s obrovskými displejmi a „polovičným“ volantom jasne naznačuje prítomnosť autonómneho riadenia ProPilot, ktoré sa má už čoskoro objaviť v jednoduchšej verzii v elektromobile Leaf. Vmotion 2.0 však počíta s plne automatizovaným riadením v meste i na diaľnici. Displej majú k dispozícii aj dvaja zadní cestujúci. Nachádza sa na stredovej konzole a ovládať sa ním dá napríklad zvuková aparatúra Bose UltraNearfield.

Porsche 911 GTS

Porsche  911 GTS Foto: NAIAS
Porsche 911 GTS Porsche 911 GTS

A je to tu. Po tom, čo na turbomotory presedlali základné verzie Carrery, neušla preplňovaniu ani verzia 911 GTS, jedna z posledných verná atmosfére. Boxer s objemom 3,8 litra je minulosťou. Ten nový má rovné tri litre, ale vďaka dvojici turbodúchadiel s variabilnou geometriou lopatiek dáva 331 kW a 550 Nm, čo je v oboch parametroch výrazný skok vpred. Takže čas potrebný k šprintu na stovku klesol na 3,6 sekundy. Dobrou správou je zachovanie 7-stupňového manuálu, ktorý sa v dnešných časoch v triede superšportov len tak ľahko nevidí. GTS bude k dispozícii aj s pohonom oboch náprav, dvojspojkovým automatom PDK a tiež vo verzii kabriolet alebo Targa. Podvozok je v porovnaní s Carrerou znížený o 10 mm. V sérii sú adaptívne tlmiče PASM. O odlišný vizuál sa starajú nové nárazníky a svetlá, ako aj čierne koncovky výfukov a 20-palcové disky s centrálnou maticou.

Subaru WRX/WRX STi

Subaru WRX STi Foto: NAIAS
Subaru WRX STi Subaru WRX STi

Vlani bol rok Subaru v znamení novej Imprezy. Tá sa predstavila v podobe sedanu aj hatchbacku. A navyše automobilka ukázala koncept nového XV, teda zvýšenej Imprezy v podobe crossoveru. Ostré dvojičky WRX a WRX STi však ešte ostávajú v ponuke na platforme pôvodnej generácie. Aj preto má záveru ich kariéry pomôcť facelift. Exteriérové zmeny sú decentné. Retuše priznala predná maska, nárazník má väčšie sacie otvory, nový je dizajn diskov kolies. STi dostalo navyše adaptívne svetlá. V interiéri sľubuje Subaru kvalitnejšie materiály, novú lakťovú opierku vzadu, no najmä väčší, 5,9-palcový multifunkčný displej. Pod kapotou ostáva 2,5-litrový boxer s nezmeneným výkonom 221 kW. Zato podvozok so stálym pohonom oboch náprav DDCD sa môže pochváliť novo naladenými tlmiči a pružinami. Reakcie štvorkolky majú byť rýchlejšie.

Toyota Camry

Toyota Camry Foto: NAIAS
Toyota Camry Toyota Camry

Sú to už roky, odkedy sa Toyota Camry stiahla z Európy. Za Atlantikom je však dlhodobo najpredávanejším sedanom, a tak si na jej ôsmej generácii, predstavenej v Detroite, dali Japonci záležať. Nová Camry má na konzervatívne pomery Toyoty nielen nezvyklo dynamický dizajn, ale aj väčšie rozmery. Novinka je dlhá 4 589, široká 1 440 a vysoká 1 440 mm. Redukovalo sa len na výške. Zato rázvor náprav narástol o 51 mm na konečných 2 826 mm. Stojí za tým aj nová platforma TNGA, ktorú využíva nový Prius či crossover C-HR. Okrem motorov 2,5 D-4S a 3,5 V6 pribudne úplne nová hybridná verzia s 2,5-litrovým 4-valcom, ktorá má byť najúspornejším modelom v triede. Úpornejším než konkurenčná Honda Accord hybrid. Interiér počíta s kvalitnejšími materiálmi, 8-palcovým displejom rozhrania a dokonca10-palcovým head-up displejom. Nechýbajú ani asistenčné systémy Toyota Safety Sense.

Volkswagen Tiguan LWB

VW Tiguan LWB Foto: NAIAS
VW Tiguan LWB VW Tiguan LWB

Škoda Kodiaq dostala od Volkswagenu nového súpera – predĺženú verziu Tiguanu. Tá sa v Číne volá Tiguan L a v Európe dostane názov Tiguan Allspace. Premiéru však slávi v Detroite s prostým označením Tiguan, pretože krátka verzia sa na tamojšom trhu nepredáva. V porovnaní s bežným Tiguanom má karosériu predĺženú o 222 mm na konečných 4 704. Rázvor sa natiahol o 112 mm na 2 791. To umožní inštalovať do interiéru sedem sedadiel. Ale len za predpokladu, že si zákazníci vyberú verziu s predným náhonom. Štvorkolky 4Motion budú iba 5-miestne. V USA dostane dlhý Tiguan len jediný motor – benzínový 4-valec 2,0 TSI s výkonom 137 kW, spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. V Európe môžeme očakávať aj motory TDI a prevodovky DSG. Zaujímavé je, že americká verzia sa od európskeho Allspace líši aj dizajnovo. Napríklad chýbajúcimi dekoráciami v prednom nárazníku či odlišným multimediálnym rozhraním v interiéri.

VW ID Buzz Concept

VW I.D. Buzz Concept Foto: NAIAS
VW I.D. Buzz Concept VW I.D. Buzz Concept
Volkswagen hrá po škandále Dieselgate stále viac na elektrickú „notu“. Napokon, v roku 2025 chce vyrábať až milión elektromobilov ročne. Vlani prezentoval na CES v Las Vegas elektrický koncept Budd-E a tentokrát sa vracia na americkú pôdu s ďalším elektrickým konceptom. Volá sa I.D. Buzz a nadväzuje na parížsky koncept I.D. Všetky tri spája nová elektrická platforma s batériami umiestnenými v podlahe. Detroitská štúdia sa však snaží zaujať dizajnom evokujúcim legendárny mikrobus VW T1, známy aj ako Samba buss. Lakovaný je vo farbe Cyber Yellov a v striebornej metalíze. Variabilný interiér ponúka miesto šiestim cestujúcim v konfigurácii 2+2 +2. Dve predné rady sedadiel sú posuvné v koľajničkách integrovaných do plochej drevenej podlahy. I.D. Buzz počíta s autonómnym riadením. Aj preto má zaťahovací volant. O pohon sa stará dvojica elektromotorov s celkovým výkonom 275 kW. Potom neprekvapí akcelerácia na stovku za 5,3 sekundy. Akumulátory s kapacitou 111 kWh majú vydržať na 600 km jazdy. Pri použití nabíjačky s výkonom 150 kW sa na 80 % dobijú za 30 minút.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón Detroit 2017
Články podľa značiek