Koncom roka zverejnil Opel prvé informácie o druhej generácii Insignie. Vďaka tomu vieme, že novinka bude mať dizajn evokujúci 4-dverové kupé, bude ľahšia o 175 kg a dostane napríklad aj zlepšené diódové svetlá IntelliLix Matrix LED so šestnástimi diódami v každom z reflektorov. Pod kapotou sa majú objaviť motory s objemom od 1,5 do 2,0 litra aj moderný 8-stupňový automat. Lenže do premiéry je ešte dosť ďaleko, veď Insignia sa verejnosti ukáže naživo až v marci v Ženeve. A tak Opel priebežne prihadzuje nové informácie. Tie ostatné sa týkajú pohonu oboch náprav.
Insignia prejde na úplne nový systém štvorkolky, takzvaný Twinster AWD, za ktorým stojí britská spoločnosť GKN Driveline. Nie je celkom neznáma, veď vlani sa zviditeľnila vďaka novému Fordu Focus RS, pre ktorý navrhla pohon oboch náprav. Jeho originalita spočíva najmä v takzvanom „driftovacom“ móde, vďaka ktorému sa ostrý Ford môže správať ako zadokolka. To asi Insignii nehrozí, ale ostatné výhody systému si zachová. Distribúcia hnacieho momentu k zadným kolesám bude totiž tiež využívať modul s dvoma spojkami.
Prvá z nich sa postará o rozdelenie výkonu medzi prednou a zadnou nápravou a druhá o prerozdeľovanie momentu medzi pravým a ľavým zadným kolesom. To umožňuje vektorovanie hnacej sily, čo je výhoda nielen pre trakciu v prípade, že sa každé z kolies nachádza na odlišne priľnavom povrchu, ale aj možnosť upravovať trajektóriu jazdy v zákrutách pomocou posielania väčšej časti hnacieho momentu na vonkajšie zadné koleso. Systém bude rozhodovať nielen na základe údajov z trakčných systémov, ale aj pomocou dát o polohe plynového pedálu a natočení volantu.
Vodič dostane navyše možnosť voliť niekoľko jazdných režimov. V móde Sport bude systém pracovať v záujme čo najlepšej trakcie, teda so stálym pohonom 4×4, a v režime ekonomickej jazdy zas dokáže pohon zadných kolies celkom odpojiť. Štvorkolka má byť k dispozícii výlučne vo verziách vybavených novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Opel dodáva, že pre systém GKN Twinster sa rozhodol aj z dôvodu kompaktných rozmerov, ktoré neobmedzia veľkosť kufra, a tiež z dôvodu nízkej hmotnosti, na ktorej si pri Insignii veľmi zakladal.