Toyota i Concept: Toto auto má umelú inteligenciu. Učí sa

17.01.2017 16:00

Na elektronickom veľtrhu CES v Las Vegas ukázala Toyota futuristickú štúdiu i Concept. Má ukázať nový spôsob komunikácie medzi autom a vodičom. Obyčajná konektivita už nestačí.

Za futuristickým dizajnom Toyoty i Conceptu...
Za futuristickým dizajnom Toyoty i Conceptu stojí kalifornské štúdio automobilky CALTY. Autor: Toyota

Na veľtrh spotrebnej elektroniky prichádza čoraz viac automobiliek. Tento rok tam nechýbala ani Toyota a z rukáva vytiahla vskutku futuristický koncept „i“, ktorý vznikol v jej kalifornskom štúdiu CALTY. Dizajn exteriéru nie je však tým najpodstatnejším. Napokon, vyvoláva skôr kontroverzie než spontánne nadšenie. Toyota však tvrdí, že toto auto prezentuje úplne novú úroveň konektivity. V budúcnosti nepôjde totiž len o prepojenie vozidla so svetom, ale najmä o jeho prepojenie s vodičom.

Ako sa na koncept patrí, štúdia nemá stredový...
Ako sa na koncept patrí, štúdia nemá stredový stĺpik. Nastupuje sa do nej cez dva páry dverí, ktoré sa otvárajú otočením okolo osi kolies. Autor: Toyota

Podľa Toyoty treba úplne zmeniť prístup k návrhu auta. Má „rásť“ spolu s jeho užívateľom, sledovať jeho návyky a správanie. Preto je i Concept vybavený umelou inteligenciou, akýmsi virtuálnym spolujazdcom nazvaným Yui, ktorý má ambíciu stať sa kamarátom vodiča. Vozidlo s ním bude schopné komunikovať a ovplyvňovať jeho náladu, napríklad zmenou ambientného osvetlenia. Napriek množstvu technológií ho však nechce zaťažovať zbytočnými informáciami.

Futuristický interiér nechce vodiča zaťažovať...
Futuristický interiér nechce vodiča zaťažovať príliš veľkým množstvom informácií. Tie najpodstatnejšie selektuje podľa dôležitosti a zobrazuje na čelnom skle. Autor: Toyota

Aj preto v Toyote „i“ nenájdeme zbytočne veľa obrazoviek. Podstatné údaje sa zobrazujú na obrovskom head-up displeji, a to podľa dôležitosti. Na minimum sú redukované aj ovládacie prvky. Štúdia je síce vybavená volantom a pedálmi, no zároveň je schopná autonómnej jazdy. Toyota sa totiž domnieva, že majitelia autonómnych áut budú chcieť aj v budúcnosti šoférovať. Je to forma zábavy, o ktorú ich nechce pripraviť. Autopilot sa tak bude starať skôr o bezpečnosť a zasiahne vtedy, keď bude hroziť nebezpečenstvo.

Podľa predstáv Toyoty nebude možné s týmto autom havarovať. O technike nepadlo ani slovo. Môžeme sa len domnievať, že prednosť dostanú elektromotory. Samozrejme, s výrobou Toyota nepočíta, ide len o víziu technológií, ktoré sa môžu v priebehu nasledujúcich rokov dostať do jej sériových modelov a zvýšiť ich bezpečnosť či radosť z jazdy.

Toyota i
		Concept -
		2017
Toyota i
		Concept -
		2017
+12Toyota i Concept -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Toyota i Concept #Toyota #koncept #Concept #CES Las Vegas 2017 #CES 2017
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
1. 5. 2017zlacnenie1.138 €zlacnenie1.302 €
24. 4. 2017zlacnenie1.143 €zlacnenie1.313 €
17. 4. 2017zdraženie1.169 €zdraženie1.331 €
10. 4. 2017zdraženie1.156 €zdraženie1.307 €
3. 4. 2017zdraženie1.138 €zdraženie1.281 €
27. 3. 2017zlacnenie1.132 €zlacnenie1.268 €
20. 3. 2017zlacnenie1.137 €zlacnenie1.273 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk