Opel odštartoval nový rok odhalením malého crossoveru Crossland X. Hovorí mu CUV, teda Crossover Utility Vehicle, to preto, aby ste si ho ani náhodou nemýlili s Mokkou X. Rozmermi sú si totiž tieto dva modely príbuzné, a tak by sa mohlo zdať, že v ponuke nemeckého blesku ide o duplicitu. Lenže Crossland X mieri k celkom inej klientele. Kým staršia Mokka X je jasným kompaktným SUV so štvorkolkou, Crossoland X má prevziať úlohu nie príliš úspešnej Merivy. A to s tvarmi módneho crossoveru.
Je to logické kým segment MPV dlhodobo stagnuje, predaje crossoverov triedy B vzrástli od roku 2010 až päťnásobne. Crossland X síce využije platformu PSA, ktorú už používa Peugeot 2008 a zakrátko bude podopierať aj nástupcu Citroënu C3 Picasso, no po stránke dizajnu si zachová úplnú autonómiu. Je to typický Opel so všetkým, čo k tomu patrí. Robustnú prednú časť zdobí maska s dvojicou krídiel a po stranách reflektory s typicky oplovskou grafikou. Na bokoch nechýba prelis v tvare čepele a vzadu plávajúci stĺpik z malého Adama. Efektné sú aj delené zadné svetlá lícujúce s oknom.
Karosériu so zväčšenou svetlou výškou lemujú mohutné ochranné plasty. Vzhľad oživuje dvojfarebné lakovanie. Rozmermi stojí Crossland X tesne pod Mokkou. Na dĺžku má 4 210, na šírku 1 765 a na výšku 1 590 mm. Je teda o 70 mm kratší. V porovnaní s novou Astrou je rozdiel až 17 cm. Zato je o 100 mm vyšší. Tento formát má zabezpečiť dostatok vnútorného priestoru, kde si Crossland X požičal viacero nápadov z MPV. Takže v kufri ponúka už v základe 410 litrov pre batožiny, čo je dokonca viac, než zvládne väčšia Mokka X.
Sedadlá druhého radu sú posuvné v rozsahu 150 mm, takže prepravná kapacita môže vzrásť na 520 a po sklopení zadných operadiel delených v pomere 40:60, a za príplatok v pomere 40:20:40, až na 1 255 litrov. Napriek synergii s koncernom PSA nenájdeme ani v kabíne nič, čo by pripomínalo francúzsku produkciu. Crossland X dostal vlastnú palubnú dosku, ktorá pripomína tvarmi a spracovaním novú Astru. V jej centre sa môže nachádzať 8-palcový dotykový displej rozhrania IntelliLink s navigáciou a cúvacou kamerou. Dostupné sú služby Opel OnStar.
Rozhranie spolupracuje so smartfónmi cez platformy Apple CraPlay a AndroidAuto. Priplatiť si môžete za bezdrôtové nabíjanie, vyhrievaný volant alebo bezkľúčový prístup a štartovanie. Z moderných systémov spomeňme ponuku head-up displeja. Crosssland X tie počíta s modernými asistenčnými pomocníkmi na báze kamery Opel Eye. Tá dodáva údaje pre autonómne brzdy s detekciou chodcov, výstrahe pred opustením jazdného prúdu či adaptívnym natáčacím LED svetlám AFL so samočinným prepínaním diaľkového režimu a čítačke dopravných značiek.
Crosslad X môže byť tiež vybavený monitorovaním únavy vodiča, tempomatom a obmedzovačom rýchlosti, parkovacím asistentom a cúvacou kamerou so 180-stupňovým uhlom záberu. O motoroch ale Opel zatiaľ nič neprezradil. Vzhľadom na spoločnú platformu s modelmi PSA je pravdepodobné, že sa tu objavia francúzske benzínové 3-valce PureTech s objemom 1,2 litra a dieselové 4-valce 1,6 BlueHDi. Isté to však nie je, objavili sa totiž informácie, že Opel použije vlastné agregáty. To by ale bolo drahšie riešenie. V ponuke majú byť manuálne aj automatické prevodovky.
Viac sa o Crosslande X dozvieme s blížiacou sa svetovou premiérou, ktorá prebehne na marcovom autosalóne v Ženeve. Ešte predtým ho však Opel ukáže naživo 1. februára v Berlíne. Nebude to ale posledná novinka Opla s prívlastkom X v tomto roku. Na jeseň odhalí ďalšieho člena outdoorovej rodiny – väčší Grandland X, ktorý využije pre zmenu platformu nového Peugeotu 3008. Crossland X bude schádzať z montážnych liniek španielskeho závodu v Zaragoze spolu s nástupcom Citroënu C3 Picasso, ktorý sa v súčasnosti produkuje v Trnave.