Jaguar F-Type prišiel na svet v roku 2012 ako čistokrvný roadster. Rok nato nasledovala uzavretá verzia kupé. Následne sa portfólio rozrástlo o ďalšie deriváty vrátane vlaňajšieho ostrého F-Type SVR s brutálnym preplňovaným 8-valcom s výkonom až 423 kW. V Coventry však nespia na vavrínoch. Na tento rok naplánovali F-Type modernizáciu celého modelového radu. Ten bude obsahovať až 28 odlišných verzií, teda viac ako ponúka konkurent zo Zuffenhausenu v podobe Porsche 911.
Cieľom dizajnérov bolo najmä odlíšiť jednotlivé verzie. Všetky však spájajú nové diódové svetlá, ktoré dodali tomuto britskému svalovcovi uhrančivejší pohľad. Už základný F-Type má prepracovaný nárazník so zväčšenými sacími otvormi po bokoch s kosoštvorcovým „výpletom“. Tam, kde sa pôvodne nachádzala verzia F-Type S, teraz nájdeme F-Type R-Dynamic, rozpoznateľný vďaka čiernym doplnkom a čiernym 19-palcovým kolesám.
Osemvalcový F-Type R zas dostal horizontálne „čepele“ v postranných otvoroch a 20-palcové disky kolies. SVR pridáva karbónový splitter, ešte väčšie sacie otvory, štyri koncovky výfukov, neprehliadnuteľný karbónový difúzor a veľké zadné krídlo. Najväčšou novinkou je však verzia 400 Sport, ktorá má byť v ponuke len v tomto modelovom roku a predstavuje prechod medzi úrovňami R-Dynamic a F-Type R. Dostupná bude pre roadster aj kupé.
Obe verzie sa pýšia 20-palcovými diskami kolies s matnou „saténovou“ úpravou povrchu. Pribudol decentný splitter, otvory v prednej kapote a ostro žlté plakety 400 Sport. Tie nájdeme aj na brzdových strmeňoch posilnenej brzdovej sústavy s kotúčmi s priemerom 380 mm na predných a 376 na zadných kolesách. Vzadu sa môže pýšiť centrálne vyvedenými koncovkami výfukov, no pod kapotou je „len“ preplňovaný 6-valec z pôvodného F-Type S. tentoraz ale s výkonom zvýšeným na 400 koní, teda 294 kilowattov. V sérii nájdete megnetoreologické tlmiče.
K dispozícii bude pohon zadných alebo všetkých kolies, vždy však s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Trakciu zlepší mechanický samosvorný diferenciál. V interiéri opäť žiaria žlté plakety a kožené čalúnenie prešívané žltou niťou. Ostatné zmeny sa však týkajú celého modelového radu. F-Type môže totiž odteraz počítať s modernejším a rýchlejším rozhraním InControl Touch Pro s 8-palcovým displejom. Absolútnou vychytávkou je kamera GoPro, ktorá umožňuje zachytávať video z jazdy a zdieľať ho na sociálnych sieťach spolu s telemetrickými dátami.
Teda údajmi o zrýchlení, priečnom preťažení, uhle natočenia volantu, decelerácii a podobne. Príplatkovou novinkou sú o osem kilogramov ľahšie športové sedadlá. F-Type sa tiež môže pochváliť parkovacím asistentom pre priečne aj pozdĺžne manévre. Ponuka motorov ostáva pôvodná. Základom sú preplňované 3-litrové 6-valce s výkonom 250 a 280 kW. Nový F-Type 400 Sport má spomínaných 294 kilowattov. Nad ním stoja už len 5-litrové kompresorové 8-valce naladené na 404 kW pre F-Type R a 423 kW pre vrcholový model SVR.
Kým pri 6-valcoch môžete voliť manuálnu prevodovku, s výnimkou F-Type 400 Sport, osemvalce sú dostupné výlučne s 8-stupňovou automatikou. Predaj modernizovaného F-Type spustí Jaguar na jar. Všetky zmeny sa týkajú kupé aj roadstera.