
Škoda Kodiaq je SUV, takže sa očakáva, že mimo asfaltu sa bude cítiť ako ryba vo vode. Napriek tomu sa v Mladej Boleslavi rozhodli priviesť na svet verziu, ktorá by mala zvládnuť v teréne ešte viac. Má prívlastok Scout, patriaci doteraz výlučne outdoorovo ladeným Fabiam, Rapidom, Octaviam a Superbom, teda klasickým modelom, ktorým v žilách koluje čisto asfaltová krv. Aký význam má ale na pravom SUV, ide len o marketing? V podstate áno. Nový Kodiaq Scout nemá totiž nič, čo by ste si nemohli z hľadiska schopností v teréne dopriať v bežných verziách. S jediným rozdielom.
Svetlá výška podvozku narástla na 194 mm. Nie nejakou zásadnou úpravou, ale z dôvodu vyššieho profilu pneumatík. Lenže to je iba o sedem milimetrov viac, ako má štandardný Kodiaq, takže táto výhoda bude mimo asfaltu takmer nepostrehnuteľná. Scout musíme preto brať skôr ako ďalšiu úroveň výbavy, ktorá ponúka to najlepšie, čo má Kodiaq v talóne. Aspoň z pohľadu trakčných schopností. Aj preto sa bude dodávať výlučne s pohonom 4×4 a paketom pre zlé cesty (Rough-Road), ktorý zahŕňa prídavný kryt motora či palivových a brzdových rozvodov podvozku. V sérii je aj systém Off-road Asist.

Po jeho aktivácii umožní ABS a protipreklzový systém väčšiu úroveň sklzu kolies, čo je prospešné pri brzdení, keď sa pred pneumatikou vytvorí takzvaný klinový efekt, ale aj pri rozjazde v snehu. Zároveň dochádza k rýchlejším reakciám elektronickej uzávierky diferenciálu EDS a slabšiemu ohlasu plynového pedála, aby ste mohli jemnejšie dávkovať výkon. Jazde v teréne sa prispôsobí riadenie, automatická prevodovka a v prípade, že si priplatíte za adaptívne tlmiče DCC, aj charakteristika pruženia. Ďalšími pomocníkmi sú Hill-Descent Control, teda kontrola zjazdu, a Hill-Holder pre ľahší rozjazd v stúpaní.
Z toho vyplýva, že Kodiaq Scout dostane do vienka v sérii takzvaný Driving Mode Select, ponúkajúci okrem režimu Off-Road aj módy Eco, Normal, Sport a Snow. To všetko však môžete mať aj v bežnom Kodiaqu. Takže v čom je najväčší rozdiel? V štýle. Scout na ňom nešetrí. Dostal strieborné spodné panely nárazníkov, strieborný lem masky a v rovnakej farbe sú aj kryty spätných zrkadiel či strešné nosiče. Špecifické sú tiež 19-palcové matné disky kolies. Na extra pozíciu v portfóliu upozorňujú aj plakety Scout na predných blatníkoch či zatmavené zadné okná. Vodiči ocenia sériovo dodávané LED reflektory.

V interiéri, ktorý vychádza z úrovne Ambition, nájdeme multifunkčný volant, ambientné LED osvetlenie s desiatimi odtieňmi, audio Bolero s ôsmimi reproduktormi, sedadlá čalúnené Alcantarou, bezkľúčový štart, parkovacie senzory, parkovaciu kameru, antikorové pedále a podlahové rohože. Pod kapotou sa nič nemení. Scout má na výber z dvoch benzínových a dvoch naftových motorov. Vypadáva jedine najslabší zážihový 4-valec 1,4 TSI s výkonom 92 kW, ktorý nemôže byť kombinovaný so štvorkolkou. Takže vyberať môžete agregáty 1,4 TSI (110 kW), 2,0 TSI (132 kW) a 2,0 TDI (110, 140 kW).
Kým benzínové motory a najsilnejší diesel budú spriahnuté s automatickými prevodovkami DSG, slabší naftový motor 2,0 TDI (110 kW) je k dispozícii aj s manuálom. Nový Kodiaq Scout má svetovú premiéru naplánovanú na marcový autosalón v Ženeve a do predaja sa dostane na prelome mája a júna. Vtedy budú oznámené ceny. To ale nie je posledné slovo Kodiaqu. Na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom by sme mali totiž vidieť športovú verziu s paketom SportLine a v roku 2018 aj najvýkonnejšie predvedenie RS s motorom 2,0 Bi-TDI s výkonom 177 kW.