Len pred pár dňami zverejnila česká Škoda prvé oficiálne informácie o Kodiaqu Scout, ktorý dáva najavo svoje off-roadové gény o čosi viac ako bežné verzie. A teraz tu máme ďalší prírastok v rodine prvého veľkého SUV z Boleslavi. Tentoraz hrá na športovú nôtu. Jednoducho je tu Kodiaq SportLine. S pripravovaným ostrým Kodiaqom RS, ktorý bude mať pod kapotou najvýkonnejší dvojlitrový diesel na svete, štvorvalec 2,0 Bi-TDI, si ho ale nemýľte. Ten je naplánovaný až na budúci rok.
Zatiaľ si musíme vystačiť s akýmsi športovým paketom, ktorý dostal vlani napríklad aj veľký Superb. Recept je rovnaký, takže nejaké technické zmeny neočakávajte. K asfaltu neklesol podvozok SportLine ani o milimeter, čo by jeho dynamickému vzhľadu iste svedčalo. Práve naopak. A to je prekvapenie, svetlá výška je 194 mm, teda identická s terénnou verziu Scout, čo je o sedem milimetrov viac, ako má štandardný Kodiaq. Hlavné zmeny majú estetický charakter. Kodiaq SportLine zaujme červenou metalízou a kompletne lakovanými nárazníkmi. Kontrast vytvára lesklá čierna maska a tmavé pozadie reflektorov.

Tú istú úpravu dostali aj kryty spätných zrkadiel, okrasné lišty okien, strešné lyžiny či bočné lišty. Vzadu je novinkou chrómová vložka spájajúca koncovky výfukov. A špecifické sú tiež 19-palcové disky s čierno-strieborným dizajnom. Voliť bude možné príplatkové 20-palcové kolesá. Celé to uzatvára tmavšie tónovanie zadných okien. Kodiaqu paket SportLine nepochybne svedčí a podobne to má byť v interiéri, do ktorého nás ale Škoda zatiaľ nepustila. Zato prezradila, že tu nájdme športové kožené sedadlá čalúnené Alcantarou so strieborným prešívaním.
Kožu využíva aj 3-ramenný volant či hlavica radiacej páky. V sérii budú hliníkové pedále a nové funkcie multimediálneho rozhrania, ktoré zobrazuje vyslovene športové údaje, ako aktuálny výkon motora, tlak turbodúchadla či preťaženie. Volič jazdných profilov (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow) bude tiež súčasťou štandardu, podobne ako elektrochromatické sklopné vonkajšie zrkadlá, ambientné osvetlenie interiéru v desiatich odtieňoch, logá Kodiaq na prahových lištách a špecifické koberčeky.

Pod kapotou sa spolieha SportLine na to výkonnejšie z ponuky. Podobne ako Scout môže mať len motory kombinovateľné s pohonom 4×4. To znamená agregáty 1,4 TSI (110 kW), 2,0 TSI (132 kW) a 2,0 TDI (110, 140 kW). Pri dvoch slabších motoroch si môžete vyberať medzi 6-stupňovým manuálom alebo prevodovkou DSG. Pri motore 2,0 TSI je štandardom dvojspojka, zatiaľ čo pri najvýkonnejšom diesli 2,0 TDI (140 kW) dostanete výlučne manuál. Športový imidž nejde nijako na úkor úžitkových vlastností. Kodiaq SportLine si môžete stále dopriať so 7-miestnym interiérom.
Podobne je to s ponukou príslušenstva. Priplatiť sa dá za adaptívny podvozok DCC, navigačný systém Colombus s 9,2-palcovým displejom, modul LTE pre pripojenie na internet či množstvo asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, výstrahy pri cúvaní či 360-stupňového zobrazenia okolia. Či dostane SportLine v sérii LED svetlá, Škoda v tlačovej správe nespomína. Napriek športovému charakteru by mal byť ale SportLine v teréne rovnako schopný ako Scout, čo vyplýva zo spomínanej svetlej výšky, ale aj z identických nájazdových uhlov 22, respektíve 23,1 stupňa.
Svetovú výstavnú premiéru absolvuje Kodiaq SportLine spolu s verziou Scout na marcovom autosalóne v Ženeve. Dovtedy by mali byť oznámené aj ceny. Čerešnička na torte sa ale očakáva až na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom, kam dorazí spomínaná najvýkonnejšia verzia RS, pri ktorej môžeme počítať aj so zmenami na podvozku.