Príchod modernizovaného Golfu mnohí očakávali už na jesennom autosalóne v Paríži. Nakoniec však Volkswagen zvolil inú taktiku. Svoju kľúčovú novinku, aspoň v Európe, kde je neporaziteľným bestsellerom prakticky nepretržite od roku 1983, ukázal na statickej prezentácii v novembri priamo vo wolfsburskej centrále. Odvtedy poznáme jemné retuše dizajnu aj to, že do vienka dostane Golf nové full-LED svetlá, 12,3-palcový virtuálny displej prístrojového panelu, multimediálne rozhranie MIB s 9,2-palcovým displejom, ovládané gestami, či záplavu asistenčných systémov.
Napríklad asistenciu pri jazde v kolónach, takzvaný Traffic Jam Assist, autonómne brzdy s funkciou City Emergency Assit, čo znamená schopnosť Golfu bezpečne zastaviť vozidlo, ak elektronika zistí, že sa vodič nevenuje riadeniu, alebo inovovaný systém Pre Crash, ktorý pripraví bezpečnostné prvky na prípadnú kolíziu v predstihu. Priplatiť si je tiež možné za najnovšiu verziu parkovacieho asistenta 3.0, ktorá zvládne parkovať prednou časťou do paralelných parkovacích miest a preberá riadenie pri vychádzaní z parkovacieho miesta.
Volkswagen tiež zverejnil ponuku motorov vrátane najočakávanejšej novinky, nového 4-valca 1,5 TSi Evo (96 110 kW), ktorý dostane vypínanie dvoch valcov ACT, Millerov cyklus, variabilné turbodúchadlo, používané zatiaľ len v Porsche, či novú generáciu priameho vstrekovania paliva common-rail a vypínanie motora počas jazdy. Vďaka tomu má spotrebovať len 4,9 litra benzínu na 100 km. To, čo chýbalo, boli bližšie prevádzkové údaje. Tie prezradil Volkswagen až teraz, bohužiaľ, zatiaľ bez parametrov motora 1,5 TSI Evo.
Golf ho síce dostane, ale pravdepodobne neskôr. Takže zatiaľ sa spolieha na overenú techniku. Základom je 3-valec 1,0 TSI (63, 81 kW). Nad ním stoja benzínové 4-valce 1,4 TSI s výkonom 92 alebo 110 kW. Všetky tri motory môžu byť kombinované okrem 6-stupňových manuálov aj so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Ponuku dieselov tvoria motory 1,6 TDI (85 kW) a 2,0 TDI (110 kW). Opäť s možnosťou dvojspojkového automatu DSG. Výnimkou je len Golf 2,0 TDI 4Motion s pohonom oboch náprav, ktorý sa spolieha výlučne na manuálnu prevodovku.
A potom sú tu športové deriváty GTI, R a GTD. Majú výkon 169, 228 a 135 kW. Kým prvé dve majú benzínový moto 2,0 TSI, tretia je najvýkonnejšou naftovou alternatívou. Golf R má navyše štandardne pohon 4Motion. Základom je vždy 6-stupňový manuál. No za príplatok dostanete dvojspojkovú prevodovku DSG, pri GTI 6-stupňovú a pri R a GTD 7-stupňovú. Slovenský importér zverejnil aj ceny. Takže vieme, že za najlacnejší Golf 1,0 TSI (63 kW) zaplatíte 14 290 eur.
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,0 TSI | 1,4 TSI | 1,4 TSI | 2,0 TSI GTI | 2,0 TSI R 4Motion |
---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 1 395 | 1 395 | 1 984 | 1984 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 81/5 000 | 92/5 000 | 110/5 000 | 169/4 700 | 228/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 200/2 000 | 200/1 400 | 250/1 500 | 350/1 500 | 380/2 000 |
Prevodovka | 6M/7A | 6M/7A | 6M/7A | 6M/6A | 6M/7A |
0 – 100 km (s) | 9,9 | 9,1 | 8,2 | 6,4 | 5,1/4,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 196 | 204 | 216 | 250/248 | 250 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,8/4,7 | 5,2/5,0 | 5,2/5,0 | 6,4/6,3 | 7,9/7,0 |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,6 TDI | 2,0 TDI | 2,0 TDI 4Motion | 2,0 TDI GTD |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 598 | 1 968 | 1 968 | 1 968 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 85/3 200 | 110/3 500 | 110/3 500 | 135/3 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 250/1 500 | 340/1 750 | 340/1 750 | 380/1 750 |
Prevodovka | 5M/7A | 6M/7A | 6M | 6M/7A |
0 – 100 km (s) | 10,2/10,5 | 8,6 | 8,6 | 7,5/7,4 |
Max. rýchlosť (km/h) | 198 | 216/214 | 211 | 231 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,1/3,9 | 4,2/4,4 | 4,8 | 4,4/4,6 |