Netrvalo ani pol roka a automobilka z Mníchova prichádza s prvými informáciami o druhej karosárskej verzii siedmej generácie BMW radu 5. Tá bola vyvíjaná špeciálne pre Európu. Napokon, má tu dlhú tradíciu. Touring je súčasťou ponuky päťky už od tretej generácie z roku 1988. Recept na úspech je rovnaký, len základ pochádza z najnovšej generácie. Aj preto je Touring väčší ako v minulosti. V porovnaní s predchodcom narástl do dĺžky o 36 mm (4 943 mm), do šírky o osem (1 868 mm) a do výšky o 10 mm (1 498 mm). Rázvor s hodnotou 2 975 mm, zhodný so sedanom, má len evolučných osem milimetrov viac.
Dizajn ostáva verný súčasnému mníchovskému rukopisu. V štandarde sú full-LED svetlá napojené na centrálne „ľadvinky“. Adaptívne svetlomety Selective Beam s dosahom až 500 metrov dostanete za príplatok. V tom všetkom kopíruje kombi klasický sedan, postavený na novej platforme CLAR. Zásadnú zmenu nájdeme, ako inak, v zadnej časti. Predĺžená strecha má jemne klesajúci profil a je zakončená veľkým výklopným vekom. V nárazníku sú vždy dve koncovky výfukov, podľa motorizácie kruhové alebo lichobežníkové. Zákazníci môžu voliť dizajnové línie Sport Line a Luxury Line alebo balíček M Sport Package, ktorý približuje nové kombi bližšie k divízii M.
Práca v aerodynamickom tuneli skončila koeficientom aerodynamického odporu vzduchu Cd 0,27, pričom došlo k zníženiu vztlaku, čo je dobrá správa pre jazdné vlastnosti. Tak ako sedan bude aj kombi jazdiť na 17– až 20-palcových diskoch kolies. Rozsiahlym nasadením vysokopevnostnej ocele a hliníka technológiou EfficientLightweight je novinka napriek väčším rozmerom a tuhšej karosérii ľahšia ako v minulosti. Veľké rozdiely v objeme batožinového priestoru však nečakajte. Pod piatymi dverami, ktoré možno otvárať pomocou nožného senzora, je v základe 570 litrov. Po sklopení operadiel delených v pomere 40:20:40 vzrastie kapacita na 1 700 litrov.
To sú, pochopiteľne, úctyhodné údaje, ale medzigeneračne ide len o evolučný prírastok 10, respektíve 30 litrov. Taká trieda E Combi zo Stuttgartu prekonáva mníchovskú novinku o celých 100 litrov. Podstatnejší je preto iný údaj. Užitočná hmotnosť vzrástla totiž až o 120 kg na konečných 730. Aby sa rad 5 Touring lepšie vyrovnával so zmenou hmotnosti, má v sérii zadné pneumatické odpruženie. Nechýba ani typické samostatne výklopné zadné okno a elektricky sklopné operadlá zadných sedadiel. Praktickým detailom je umiestnenie sieťky a výsuvnej roletky v odelených kazetách, ktoré môžu byť uložené, ak ich nepotrebujete, pod podlahou.
Za príplatok dostanete elektricky výsuvné ťažné zariadenie, s ktorým zvláda BMW 5 Touring brzdený príves s hmotnosťou do 2 000 kg. Na to potrebuje dostatok sily. O tú sa starajú štyri motory TwinPower Turbo novej generácie – dva benzínové a dva naftové. V porovnaní so sedanom zatiaľ chýba 4-litrový 8-valec pre verziu M550i xDrive. Kombi si musí vystačiť maximálne so 6-valcami. Základom sú dvojlitrové štvorvalce 530i (185 kW) a 520d (140 kW). Nad nimi stoja trojlitrové 6-valce 540i (250 kW) a 530d (195 kW). Až na najslabší naftový motor sú všetky kombinované s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic s možnosťou pohonu oboch náprav xDrive.
BMW tvrdí, že medzigeneračne sa mu podarilo pri novom kombi zredukovať spotrebu o 11 %. Už najslabší diesel akceleruje na stovku za 7,8 sekundy, dosiahne maximálku 230 km /h, no za svoje služby si pýta len 4,9 litra nafty, najvýkonnejšia verzia 540i xDrive má stovku na tachometri za 5,1 sekundy so spotrebou približne 7,7 litra benzínu na 100 km. Komfort môžu zlepšiť adaptívne tlmiče Dynamic Damper Control, kompletné vzduchové odpruženie, a ovládateľnosť zas aktívne stabilizátory Adaptiv Drive či aktívne riadenie Active Steering, kombinovateľné po prvý raz s pohonom xDrive. Ďalšou možnosťou je športový podvozok M s tvrdším odpružením a nižšou svetlou výškou.
Kombi preberá zo sedanu všetky nové technologické vychytávky. Napríklad 10,25-palcový displej rozhrania iDrive ovládaný gestami, nový head-up displej s plochou zväčšenou až o 70 %. Balík asistenčných systémov zahŕňa semi-automatické riadenie do rýchlosti 210 km/h, adaptívny tempomat schopný meniť jazdné prúdy, asistent jazdy v kolónach, diaľkové parkovanie. Samozrejmosťou je plná konektivita smartfónov cez Apple CarPlay, WiFi, indukčné dobíjanie a využívanie rôznych aplikácií. Priplatiť si môžete za masážne predné sedadlá s ôsmimi programami či špičkové audio Bowers & Wilkins Diamond so syntetickými výškovými reproduktormi a výkonom 1 400 W.
Novinku ukáže BMW prvýkrát verejnosti na jarnom marcovom autosalóne v Ženeve a následne sa dostane do predaja.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 943 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 868 |
Výška (mm) | 1 498 |
Rázvor náprav (mm) | 2 975 |
Objem kufra/nádrže (l) | 570 – 1 700/70 |
Užitočná hmotnosť (kg) | max. 730 |
Technické údaje
Verzia | 530i | 540i xDrive | 520d | 530d | 530d xDrive |
---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 998 | 2 998 | 1 995 | 2 993 | 2 993 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 6/24 | 4/16 | 6/24 | 6/24 |
Max. výkon (kW/ot.) | 185/5 200 | 250/5 500 | 140/4 000 | 195/4 000 | 195/4 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 350/1 450 | 450/1 380 | 400/1 750 | 620/2 000 | 620/2 000 |
Prevodovka | 8A | 8A | 6M/8A | 8A | |
0 – 100 km (s) | 6,5 | 5,1 | 8,0/7,2 | 5,8 | 5,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 | 250 | 233/225 | 250 | 250 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,3 –5,8 | 7,7–7,3 | 4,9–4,5/4,7–4,3 | 5,1–4,7 | 5,7–5,3 |