
Po dvoch rokoch sa Citroën vráti na autosalón v Ženeve s konceptom Aircross. Tentoraz s prívlastkom C. Na rozdiel od toho predošlého má k sériovému produktu oveľa bližšie. Naznačuje totiž podobu nového crossoveru, ktorý bude schádzať z výrobných liniek v španielskej Zaragoze spolu so svojím nemeckým súrodencom Opelom Crossland X. V ponuke zastúpi pôvodné MPV C3 Picasso z trnavského závodu. Príbuznosť s Crosslandom X naznačujú už samotné rozmery konceptu. C-Aircross má na dĺžku 4 150 mm, čo je len o 60 mm menej.
V porovnaní s novým Citroënom C3 je zas dlhší o 160 mm, takmer na chlp presne s C4 Cactusom, na ktorý stráca len sedem milimetrov. V porovnaní s ním dáva však gény crossoveru najavo omnoho okatejšie. Napríklad aj výškou 1 470 mm. I keď hlavný štylistický rukopis ostáva nezmenený. Štúdia dostala zaoblenú prednú časť, vertikálne rozdelené svetlá, pričom tie vrchnú sú denné, a nechýbajú zatmavené predné stĺpiky ani plávajúca strecha. Chuť zísť z asfaltu naznačuje väčšia svetlá výška, 18-palcové disky, a najmä mohutná plastová ochrana podvozku vrátane robustných nárazníkov, blatníkov a prahov.

Sivý lak konceptu oživujú oranžové akcenty vo farbe Corail Fluo. Napríklad svetelné lemy predných reflektorov či oválny prvok v bočných plastoch a v zadnom stĺpiku. Prekvapí, že C-Aircross nedostal ochranné kapsuly Airbump. Na rozdiel od sériových modelov si však mohli dizajnéri dovoliť niekoľko výstrelkov. Napríklad priehľadný zadný stĺpik, kamery namiesto spätných zrkadiel, bezrámovú konštrukciu okien, a najmä skelet bez stredového stĺpika. Potom neprekvapí, že zadné dvere sa otvárajú v protismere, čo vytvára veľkorysý prístup do futuristicky stvárneného interiéru.

Pocit priestoru umocňuje veľká sklenená plocha vrátane otvárateľnej panoramatickej strechy. Bočné okná sa naopak otvárať nedajú, lícujú totiž s profilom karosérie, čo ukazuje dôraz na aerodynamiku. Zo sveta štúdií pochádzajú aj predné sedadlá, ktoré akoby sa vznášali nad podlahou, či opierky hláv s integrovanými reproduktormi. Jednoramenný volant sa odvoláva na históriu značky. Palubná doska má prísne horizontálny tvar. Klasický prístrojový panel nahrádza relatívne veľký head-up displej. Väčšinu ďalších údajov vrátane navigácie má na starosti 12-palcový centrálny dotykový monitor.

Displej možno rozdeliť na dve samostatné časti v pomere 1:3 – 2:3. Samozrejmosťou je plná konektivita so smartfónmi, indukčné dobíjanie, vysokorýchlostné pripojenie LTE či vychytávka v podobe čelnej kamery ConnectCam, známej z nového Citroënu C3, ktorá umožňuje fotografovať či natáčať krátke videá a zdieľať ich okamžite na sociálnych sieťach. Slúži tiež ako „čierna skrinka“. Sympatické je veľké množstvo odkladacích priestorov. Pred spolujazdcom sú napríklad hneď dve veľké schránky. Ďalšie nájdete v stredovej konzole či vo forme vreciek vo dverách a v sedadlách.

Farebne ladí kabína s exteriérom. Kombinuje sivé čalúnenie z Alcantary s oranžovými akcentmi Corail Fluo vrátane podlahových kobercov. Nechýbajú typické prvky Citroënov, napríklad popruhy miesto držadiel. Ak si teda odmyslíme pár dizajnérskych výstrelkov, pozeráme sa na prakticky sériový crossover. Podobne to bude pod kapotou, i keď o pohone sa automobilka v tlačovej správe vôbec nezmieňuje. Očakávať tu však môžeme benzínové 3-valce 1,2 PureTech či diesel 1,6 Blue HDi. Kruhový ovládač prevodovky zas prezrádza prítomnosť automatu.
So štvorkolkou rátať nemôžeme, napokon nedostal ju ani sesterský Crossland X. Štúdia je však vybavená aspoň trakčným systémom Gryp Control, ktorý pribrzďovaním preklzujúceho kolesa zlepšuje záber. Vysokú mieru jazdného komfortu zas sľubuje súbor opatrení Citroën Advanced Comfort, ktorý eliminuje vibrácie a hluk od špeciálnych dorazov tlmičov až po penové výplne sedadiel. Štúdiu C-Aircross ukáže francúzska automobilka už na marcovom autosalóne v Ženeve. Kedy však príde sériový model, potvrdené zatiaľ nie je.
Vzhľadom na to, že Opel už spúšťa výrobu v Zaragoze, nemôže byť dátum premiéry vzdialený. Prvé informácie by mohli prísť v priebehu leta a debut na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom. C-Aircross bude však len jedným z článkov veľkej ofenzívy Citroënu na poli crossoverov a SUV. Už na budúci rok by mal dostať väčšieho súrodenca, ktorý bude využívať platformu Peugeotu 3008.